Bekijk volle/desktop versie : illuminatie ?



Pagina's : [1] 2

07-10-2011, 15:03
wil graag dat jullie jullie kennis met mij delen, wat weten jullie erover.

07-10-2011, 15:14


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2709114

07-10-2011, 15:15
Illuminaten (ook Illuministen of Illuminati) is de aanduiding voor verschillende historische 'geheime' genootschappen. De oudst bekende hiervan is het Spaanse genootschap Alumbrados (letterlijk: de verlichten). Deze groep ketters hield zich in de 16e en 17e eeuw bezig met het innerlijk leven en de mystiek. Hiernaast bestond er in Frankrijk een groepering die onder invloed stond van Joodse en Arabische mystiek, het werk van Erasmus, de moderne devotie en het quiëtisme en die anti-hiërachische ideeën aanhing. Deze groeperingen kwamen vanaf 1527 zwaar onder vuur te liggen door de activiteiten van de inquisitie. Velen werden onterecht vervolgd, net zoals de Tempeliers en de katharen. De bekendste Illuminaten zijn lid van de door Adam Weishaupt in het leven geroepen "Orde der Volmaakbaren". Tot deze groepering behoorden onder andere Herder en Goethe.

De oorsprong voor de naam Illuminati is onduidelijk. In het Latijn betekent Illuminati letterlijk 'de verlichten'.
[bewerken] Geschiedenis en ontwikkeling van de Beierse Illuminati

De geschiedenis van de Beierse Illuminati begon op 1 mei 1776, toen mensen uit de vrijmetselarij met door de jezuïeten opgevoede Adam Weishaupt in Ingolstadt een orde stichtten onder de naam Gesellschaft der Perfectibilisten. Het hoofddoel was de reformatie van de kerk en de emancipatie van de burgerij. De organisatie van de Illuminati was gebaseerd op de vrijmetselarij, maar behoorde daar niet toe. Karel Theodoor verbood de Illuminati op vele gronden, waaronder de inmenging in de buitenlandse politiek. Documenten hierover zouden zich nog in het Rijksarchief te Beieren bevinden. 111 jaar na het verbod werd de orde in 1896 opnieuw opgericht. Sinds een vernieuwing van de orde in 1926 opereerde ze vanuit Berlijn, echter sinds 1929 is ze weer verdwenen uit de boeken.
[bewerken] Illuminati in de hedendaagse cultuur

In veel hedendaagse populaire complottheorieën spelen 'de Illuminatii' een rol. De illuministen werden gepopulariseerd door de roman The Illuminatus! Trilogy van Robert Anton Wilson & Robert Shea. Dit boek inspireerde een Duitse hacker in de jaren 1980 tot de schuilnaam "Hagbard Celine" (een personage uit het boek). Deze hacker brak in in verscheidene Amerikaanse computersystemen. Hij vond kort daarna de dood op een enigszins mysterieuze manier; volgens de Duitse politie was het zelfmoord. Clifford Stoll schreef hierover een boek vanuit het Amerikaanse perspectief met de titel "Het Koekoeksei" (1989). In Duitsland werd er een "fact-fiction" boek over geschreven dat op zijn beurt verfilmd werd, zie 23 - Nichts ist so wie es scheint.

De Illuminaten van Beieren worden genoemd in het boek De slinger van Foucault van Umberto Eco. Daarnaast komen illuministen voor in de eerste Tomb Raider film, Deus Ex en in het boek Het Bernini Mysterie van Dan Brown, dat verfilmd werd: Angels & Demons (mei 2009). Er is ook een kaartspel gebaseerd op de complottheorieën rond de Illuminati.

Enkele christenen koesteren sterke weerstand tegen de Illuminati, vooral zij die de groep zien als de grondlegger van de Nieuwe Wereld Orde (NWO), die de macht over de hele wereld zou willen verkrijgen. Dit zal volgens deze christenen het machtsimperium van de antichrist zijn.


De meesten die hierin geloven zijn ongelovig, ze zeggen dat het geloof een plot is van de illuminati om de mens gevangen te houden. de meesten die in Illuminati geloven zeggen ook dat de wereld eindigt op 2012, dit is shirk als je hierin gelooft. Alleen Allaah weet het onwaarneembare.

07-10-2011, 15:17
ja ik heb de vraag niet goed gesteld.
hoe denk jij er over ?
bestaat het volgens jou of niet ?
wat ik persoonlijk zelf denk, is dat wilders er ook in zit.

07-10-2011, 15:31


Een geheime organisatie bestaand uit een klein groep invloedrijk personen, ook wel de elite genoemd. Denk aan bankiers, koningen/koninginnen, politici etc.

Ze regeren de wereld al sinds mensheugenis. Het begon ongeveer in tijd van de profeet suleiman vzmh. Toen maakten zij kennis met de duivels en djinns. Zij leerden hun magie te verrichten. Satan heeft hun macht en rijkdom belooft.

Hun doel is vooral God uit de dagelijkse leven van mensen te bannen. Zie de campagne tegen religie in films, nieuws enz. en de promotie van verboden zaken zoals homosexualiteit, het drinken van alcohol, seks voor het huwelijk etc.

07-10-2011, 15:39
klopt, je beantwoord ook alles indirect.
en zelfs in de qoran is het terug te vinden over dit.
ik weet de benaming er niet van , maar aan de einde van de wereld zou er een duivel komen.
vervolgens jezus die terug komt naar de aarde om met hem te strijden vechten.
mohiem die duivel is dan denk ik de duivel, die wordt aanboden door die groep van illuminatie.

inderdaad illuminatie heeft veel macht. ze bezitten de banken t.v stations olie en nog veel meer.
en hun bestaan iederdaad al heel lang, volgens mij al rond 700 na christus.
want ze hebben de bijbel herschreven. en vervolgens uit gebracht.

07-10-2011, 15:50
[video=youtube;C54yXR8Urkg]http://www.youtube.com/watch?v=C54yXR8Urkg[/video]

Het zijn in totaal 50 afleveringen. Zeer de moeite waard om ze allemaal te bekijken(via Youtube).

07-10-2011, 15:52
bedankt heb me ook geabonneerd op een soort gelijke. ik zal die zo wel even met jullie delen.
maar het is afentoe ook handig om te weten hoe jij er naar kijkt.

07-10-2011, 16:00
Raad jullie af om die filmpjes te bekijken. Weinig onderbouwing vanuit de Koran en Sunah , veel speculaties dingen die niet goed te praten zijn vanuit de Islamitische oogpunt over de Dadjaal en de tekenen van het Uur. Veel muziek/bloot en de makers ervan zijn Shijiten/Soeffie's.

Kortom tijd verderf...

07-10-2011, 16:06
nee ja dat klopt. maar daaruit kan je je kennis op doen door er zelf niet in te geloven maar de onderwerpen die er in worden besproken even onderzoekt.

Citaat door taqwa88:
Raad jullie af om die filmpjes te bekijken. Weinig onderbouwing vanuit de Koran en Sunah , veel speculaties dingen die niet goed te praten zijn vanuit de Islamitische oogpunt over de Dadjaal en de tekenen van het Uur. Veel muziek/bloot en de makers ervan zijn Shijiten/Soeffie's.

Kortom tijd verderf...

07-10-2011, 16:14
Ja indien je die onderscheid natuurlijk kunt maken en de bronnen bezit om er naar te zoeken. Indien niet loop je het gevaar besmet te worden met mis-concepties waar je moeilijk vanaf komt.


Citaat door abc12:
nee ja dat klopt. maar daaruit kan je je kennis op doen door er zelf niet in te geloven maar de onderwerpen die er in worden besproken even onderzoekt.

07-10-2011, 16:19
wat adviseert u om te doen ?
ik wil me kennis op doen met het juiste informatie?


Citaat door taqwa88:
Ja indien je die onderscheid natuurlijk kunt maken en de bronnen bezit om er naar te zoeken. Indien niet loop je het gevaar besmet te worden met mis-concepties waar je moeilijk vanaf komt.

07-10-2011, 16:21



Citaat door abc12:
wil graag dat jullie jullie kennis met mij delen, wat weten jullie erover.
je moet je er niet te veel in verdiepen(VOORAL DIE YOUTUBE FILMPJE)
je kan je tijd beter besteden aan boeken (zoals quran en sahih bukharee muslim enzo.)

07-10-2011, 16:24
klopt, maar me interesse ligt er toch wel in.
ik wil er graag meer over weten.


Citaat door maghrabi02:
je moet je er niet te veel in verdiepen(VOORAL DIE YOUTUBE FILMPJE)
je kan je tijd beter besteden aan boeken (zoals quran en sahih bukharee muslim enzo.)

07-10-2011, 16:27
Ik raad je Free Masons War Against Islam 6 delen geeft je gelijk een duidelijke beeld. Dan weet je echt genoeg.


Citaat door abc12:
wat adviseert u om te doen ?
ik wil me kennis op doen met het juiste informatie?
[video=youtube;BLroyYtbf1o]http://www.youtube.com/watch?v=BLroyYtbf1o[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=BLroyYtbf1o

Pagina's : [1] 2