Bekijk volle/desktop versie : Pijnlijke liefde, vol onmacht



06-10-2011, 18:40
Beste Marokko.Nlers,

Inleiding

Vandaag wil ik graag een verhaal met jullie delen, wat in mijn leven is overkomen. Ik schrijf het om drie redenen: het te kunnen wissen uit mijn geheugen, hopelijk dat de betrokken personen mij zullen vergeven voor mijn zonden en als laatste hoop ik dat jullie lezers een lering uit kunnen trekken, want het innerlijke pijn is voor mij onbeschrijfelijk. Zelf maak ik zelden gebruik van marokko.nl en ben ik eigenlijk anti-marokko.nler, maar ik weet dat marokko.nl dagelijks duizenden lezers verspreid heeft over Nederland en België. Verder weet ik dat mijn naasten niet tevreden zullen zijn met deze beweging, daarom zal ik niet de ware namen gebruiken.

Het is een verhaal dat gaat over liefde, ja ook ik heb me hieraan moeten pijnigen. Liefde waarbij vertrouwen, doorzettingsvermogen, passie, visie, familie en natuurlijk het ‘houden van’ belangrijke elementen zijn. Liefde is speciaal met een totaal ander dimensie, zo is het niet te organiseren, of bewust te creëren of te stoppen. Liefde is oncontroleerbaar, als je het hebt dan heb je het en dan kan het prachtig zijn. Maar de vraag is wat doe je met de liefde voor een persoon dat je hebt? Hoe ga je het uitstralen en ben je bereid om direct stappen te zetten voor een eeuwige binding?

Wij leven in een Marokkaans-Nederlandse samenleving, onbewust leiden we aan een identiteitscrisis. Een crisis waarbij we continue bezig zijn met het vinden van de juiste ‘ik’. Een ‘ik’ die graag dichtbij de wortels van zijn vaderland wil blijven en een stabiliteit proberen te vinden in deze samenleving. Thuis wil je je ouders gelukkig maken en helpen voor een betere toekomst. Op school wil je presteren en het maximale uit je onderwijs halen. Voor je omgeving wil je overkomen als een persoon die de het goed heeft. Zo ben ik ervan overtuigd dat wij leven in een wereld met drie dimensies.

De vraag: Wie/wat is een Marokkaans-Nederlander in Nederland is een vraag die ieder persoon uniek zal beantwoorden. Zo zal de ene beantwoorden een Marokkaans-Nederlander bestaat niet, je bent een moslim of niet. Een ander zal het meer hebben over je moet een gangster zijn en rondhangen op straat. Werken is voor mietjes. Terwijl een ander het meer zal hebben over werken en carrière, daarvoor zijn onze ouders toch eigenlijk naar Nederland gekomen?

Wat zie je nu eigenlijk van onze samenleving? Ieder huis van een Marokkaanse gezin in Nederland heeft wel problemen. Zo is de jongen meestal verslaafd aan jointjes en drinken en spendeert hij grootste gedeelte van zijn tijd met zijn vrienden. Een jongen die continue bezig is met het jagen en vinden van een Marokkaanse chickie om zijn behoeften te kunnen bevredigen. Als zij niet meegaat dan is zij een prostituee en als zij meegaat is zij achteraf een prostituee. Maar als je het over zijn zus hebt dan zit je fout dan heb je een probleem. Onbewust gevolg hiervan is de positie van de vrouw daalt aanzienlijk. Natuurlijk aan de andere kant zie je dat een Marokkaanse vrouw vaker hoger opgeleid is en een grote afstand wil doen van de thuissituatie om meer bewegingsvrijheid te krijgen. Ten gevolg hiervan is dat zij haar vaderlijke wortels kwijtraakt. De enige geslacht die ervoor zou kunnen zorgen dat onze cultuur onze geloof in stand blijft is de man. Verder zie je meiden met of zonder hoofddoek zich te schaars kleden en zich ook gedragen naar deze schaarste. De waarde van de hoofddoek is waardeloos als de rest van het lichaam zichtbaar is. Meiden lopen met een blackberry alsof men ondernemer van de eeuw is en drie bedrijven tegelijk runt en zich kleedt alsof zij duizenden euros profit maakt ieder jaar. Duidelijke elementen waaraan je kunt zien dat wij ons nog bevinden in een instabiele wereld en nog lang niet na onze geloof uitoefenen zoals Allah van ons verwacht.

Ook ik ben een wandelaar binnen deze maatschappij en nog continue op zoek is naar de juiste stabiliteit van geloof en leven. Het is zeker niet gemakkelijk en vraag Allah iedere dag om mij hierin te steunen en me te brengen en te houden op Zijn voorgeschreven Pad.

Rond mei 2007 ben ik gaan chatten op marokko.nl, uit verveling, zoals alle chatters:P Tijdens het chatten ben ik in contact gekomen via haar zusje aan een dame waar ik vele jaren mij liefde heb uitgewisseld.Het was voor mij een tijd om nooit te vergeten, waarbij echt alles goed ging tot het moment dat het uit de hand was gelopen. Dat was ongeveer 2 jaar terug nu. Graag wil ik het hierover hebben met jullie. Om een compleet verhaal van te maken zal ik enkele mooie herinneringen met jullie delen.

Ik wil jullie allen vragen om mij te vergeven als ik iemand beledig of voor schut heb gezet. Of ik iets heb geschreven wat totaal niet waar is. Ik heb het geschreven vanuit mijn gevoel en wetende dat onze gevoel ook een mindere kant heeft. Als je mij kunt verbeteren dan hoor ik het graag van je door me zoiets van een Personal Message te versturen. InshaAllah zal ik ervan kunnen leren.

Eerste chatmoment

In mei 2007 ben ik met mijn domme kop gaan chatten op Marokko.nl. Vele oude vrienden vertellen hun mooie ervaringen van marokko.nl, dat de vrouwen zo makkelijk te krijgen zijn en ervoor moest oppassen. Vrouwen zijn voor mij één grote blackbox, waar ik nooit mee heb gecommuniceerd. Als een mooie dame mij aansprak dan kon ik wel eens een grote ronde tomatishoofd krijgen. Iets wat je tegenwoordig zelden ziet. Het voordeel aan chatten is dat de overige chatters niet weten wie jij bent en waarvoor je de grote tomatishoofd kon verbergen achter die grote computerscherm.

In het begin is het wel even wennen. Het is toch wel moeilijk om een goed begin te bedenken om aandacht te vragen. Als je weet dat ongeveer 80% man is en 20% vrouw. Hoe kan je indruk maken bij een vrouw door paar woordjes en wat wilt een vrouw eigenlijk horen via chat. Bij paar mislukkelingen in het begin, krijg ik een druk gevoel. Zeven vrouwen tegelijk voer ik een gesprek, waarbij eigenlijk in reality mijn tomatishoofd al paar keer was ontploft. Ik had het letterlijk over koetjes en kalfjes, over niks, en dat had grote resultaat. Ik begon het leuk te vinden, want wat was ik zo interessant. Na het chatten van een uur met Sabrine en Ahlam begon ik hun superleuk te vinden. Het niveau was ondermaats en ik lachte tegen de pc. Na lang met hun te hebben gechat via m.nl zijn we overgegaan naar msn en zelfs tot microfoon. Het waren twee meiden uit het zuiden van onze kikkerlandje met een superleuke accent. Na vele leuke grappen hoorde ik in het achtergrond een vrouwelijke boze stem, het was hun zus. Zij gaf aan om te stoppen op msn en iets nuttigs te gaan doen. Zij schudde me wakker en begon te realiseren dat zij gelijk heeft. Wat doe ik nou? Waar ben ik mee bezig? Voel ik me opeens stoer met mijn tomatishoofd?

Na het stoppen met msnen ben ik me steeds gaan realiseren wat is dit een goede zus. Een zus met een goede Arabische taalvaardigheid, die haar zusje brengt op juiste pad. Ik vond dat zo mooi en fantastisch. Ik wilde zo graag in contact met haar zus komen, want dit is een vrouw die voor je kinderen zou kunnen zorgen. Ieder dag stond ik online op msn, hopelijk komt Ahlam weer eens online en misschien kan ik met haar zus praten. Toen ze eenmaal online kwam, sprak ik haar aan het was Ahlam! Maar Ahlam zo heette de zus van Ahlam. Hoe heette haar zusje dan? Haha vreemd. Maar ja de naam boeide me niet als het maar een goede dame is met een boordevol humor dan was ik gelukkig. Ik had een leuke gesprek met Ahlam ook zij beschikte over veel humor. Naast humor kwam zij bij mij zeer volwassen over, ondanks haar drie jaar jongere leeftijd.

06-10-2011, 18:40


Mijn eerste liefdesgevoel

Na vele msn-gesprekken en telefoongesprekken(Orange) eind 2007 ben ik haar nog eens superleuk gaan vinden en stiekem voelde ik kriebels in mijn buik. Het begon te borrelen in mijn buik, chips wat is dat? Ik werd verliefd op haar, zonder haar één keer te hebben gezien in mijn leven. Kan dat wel? Hoe belangrijk speelt uiterlijk een rol in de liefde?

Destijds had ik zo een gedachtegang aan de hand van mijn waarnemingen op straat: is de vrouw mooi, dan jaagt elke jongen op haar en dan vroeg of laat is zij toch verpest op jonge leeftijd en beschikt zij over een mindere innerlijk. Is de vrouw middelmatig of ondermatig? Dan dwingt de vrouw respect af en weet je dat je meestal te maken hebt met een goede hart.

Ahlam ben ik verliefd opgeraakt zonder een foto van haar te hebben gezien. Ik vond haar leuk en zij volgde nog eens een opleiding op hbo-niveau. Zij had een goede familie met goede ouders, zij had dezelfde afkomst in Marokko. Volgens haar was ze knap, dus zelfvertrouwen. Wat wil je nog meer als man?

In januari 2008 heb ik nachtenlang met Ahlam telefoongesprekken gevoerd tot een zekere dag eind januari rond 00.05 uur heb ik haar ten relatie gevraagd. Ik had geen keus, ik beschikte over een overmatige liefdesgevoel, ik was te jong om te trouwen, ik wilde haar niet kwijt en wilde graag in haar investeren. Wat is een mogelijke investeringsmiddel? Een relatie, wetende dat het haraam is voor de huwelijk. Ik deed het toch, want ik had haar nooit gezien van dichtbij of zelfs een foto. Onze beide moeders wisten hiervan. Dus wat deed ik haraam?

Iedere dag hadden we telefonisch contact met elkaar. Het was zo mooi, eindelijk luistert iemand naar mij en die mij ook nog eens probeert te helpen. We hadden het zo vaak over onze toekomst samen, prachtige dromen. Ik zag het helemaal zitten en deed nog harder mijn best op school om uiteindelijk onze dromen waar te kunnen maken. Ik had volledige geloof erin en weet dat we het kunnen en het ons ook zou gebeuren. Ik was in staat alles te doen voor mijn grote geliefde.

In maart 2008 was ik op weg naar mijn werk. Ahlam belde me op, zij klonk zielig aan de lijn. Wat? Zo kende ik haar niet. Zij wilde me wat vertellen maar durfde niet. Ik beloofde haar dat niks tussen onze liefde zou kunnen komen, daarvoor was ik te verliefd op haar. Zij heette geen Ahlam maar ….. Zij loog al die tijd over haar naam. En was bang dat ik het zou uitmaken. Ik vond het alleen maar prachtig want dat betekent dat zij zeer voorzichtig is in het leven staat. Want welke gek kan je wel tegenkomen op de chat van marokko.nl of via msn. Je weet het nooit. Ik vond het helemaal niet erg, het is maar een naam. Alleen moet ik wel even wennen met de verandering. Wel begreep ik opeens waarom zij moest lachen, wanneer ik tegen haar zei: ‘Ahlam ik hou van je, je bent alles voor mij’.
(Wel zal ik doorgaan als Ahlam, komt goed uit:P)

Contact met haar moeder

Naarmate de tijd vloeit en ik haar nog steeds niet heb gezien in mijn leven. Wilde ik haar moeder spreken. Ik bedankte haar moeder voor het groot brengen van zo een topvrouw. Een vrouw die past precies in profiel van mijn ware vrouw. Een vrouw, waarvoor ik in staat ben om alles te doen. Een vrouw over wie ik vaak droomde en een prachtig toekomst voor ogen zag. Een vrouw waarbij alleen haar aanwezigheid je doen borrelen van binnen. Een vrouw waar je nooit genoeg van kan hebben en nachten- en echt nachtenlang gesprekken mee kan voeren. Een vrouw die met een grote glimlach op haar gezicht door het leven gaat.

Haar moeder was een topmens. Het klikte ook zo goed met haar moeder. Ik voelde haar moeder ook aan en begreep exact hoe zij in het leven stond. Het was voor mij een droom die was uitgekomen. Ik voelde me schuldig, schuldig omdat ik nog jong was en niet de mogelijkheid om haar hand te vragen. Haar moeder zette zich maatschappelijk in, in haar omgeving. Dat betekende veel voor mij. Dan weet je zeker wat voor vrouw je uiteindelijk in huis haalt met zo een goede persoon als ouder.

Kennismaking met grote geliefde

Tijdens de zomervakantie van 2008 hadden we plannen gemaakt om elkaar te ontmoeten voor de eerste keer in ons leven. Ik wist niet wat mij overkwam. Na vele discussies ging zij uiteindelijk akkoord om te ontmoeten in Tanger. Het was voor mij een spannende en uitdagende moment. Mijn droomvrouw ontmoeten in Marokko is toch zo prachtig. Zelf woonde ik in Tetouan, ik kende een goede vriend in Tanger bij wie ik kon overnachten.

Ahlam had een lieve tante, Anne. Anne was een persoon die echt alles kon regelen in Tanger. Een echt vrouw vrouw, die stevig in haar schoenen stond. Op een zekere dag heb ik met haar tante Anne afgesproken bij de beruchte Mc Donalds bij de boulevard. Het was voor mij zeer spannend. Allemaal jongens en meisjes om me heen die op hun best gekleed waren en druk bezig waren met het jagen. Ik, ik hoefde niet te jagen, heb mijn Ware al alleen moet haar nog ontmoeten via haar tante Anne. Na veel telefonisch overleg kon ik Anne eindelijk zien en liep ik samen met haar door het boulevard. Gelukkig was zij zeer relaxed en gaf ze mij een vertrouwd gevoel. Alles was nog positief en kon mij geluk niet opmaken. Door omstandigheden konden we niet direct naar Ahlam gaan, zij was nog namelijk bij haar ouders. Samen met Anne ging ik eten, doordat ik zo op mijn gemak voelde heb ik vragen aan haar gesteld over Ahlam. Ahlam en Anne waren namelijk de grootste maatjes, dus als je een vrouw wilt leren kennen moet je haar beste vrouwelijke maatje vragen wie zij is om een goed beeld te krijgen. Tijdens het eten kwam het broertje van Ahlam, wat zag hij er relaxed en beleefd uit. Alleen jammer dat hij snel weg moest en weinig met hem kon praten.

Op een gegeven moment ging het voor mij te snel en enige wat ik me kan herinneren is dat haar zusje ook kwam en wij samen liepen naar Ahlam. Ahlam zag er fantastisch uit in een lange zomerse jurk. Dat was een moment om nooit te vergeten. Ik had zoveel geduld en uiteindelijk zijn mijn dromen uitgekomen. Fantastisch!

Samen liep ik met Ahlam langs de boulevard. Om ons een beetje te verstoppen voor bekenden van haar familie liepen we met blote voeten lekker op de zand van het strand. Na wat minuten te hebben gelopen hadden we ervoor gekozen om rustig even te zitten en even gezellig met elkaar te praten. En daar begon het opeens. Letterlijk na 2 minuten kwam Gendarmerie langs om te vragen wat wij daar doen en de papieren konden laten zien of we getrouwd waren. SHIT! Wat gebeurde mij nou weer? Totaal geen besef dat het niet kon. Het werd een hel voor ons. Niet wetende wat je kan zeggen, want je weet is toch haraam. Waarom zou je moeten liegen? Het is hetzelfde als Allah je uiteindelijk daarvoor zal straffen. Allah is Allesziend. Na soepele woorden van mijn Ahlam liet hij ons gelukkig gaan en zag ik het als een leermoment om maar eens snel de hand te gaan vragen om meer problemen te voorkomen.

Na deze prachtige gekke dag kwam nog een hele mooie dag met haar in Marokko, dat ik kennis heb mogen maken met haar moeder en bijna betrapt werd door haar vader bij cafe Mona Lisa. Deze mooie herinnering laat ik voor ons.

06-10-2011, 18:41
Liefde is prachtig!

Wij deden er echt alles aan om elkaar liefde te geven. Uiteindelijk zag ik Ahlam maar ongeveer 1 keer in de 2 maanden. Dat was voor ons genoeg. Ondertussen verstuurde Ahlam prachtige romantische brieven die ik allemaal netjes had verstopt. Zo had ik een dagboek bijgehouden om elke dag wat te schrijven over onze unieke liefde en het voornamelijk had over mijn prachtige gevoel voor mijn schitterende vrouw. Daarnaast hadden we een hartje in twee helften, waarbij ik één droeg met haar voorletter en zij met mijn voorletter. Onze liefde was bruisend en vooral leuk, schitterend, prachtig, romantisch en niet te vergeten interessant. Elke dag was voor mij een mooie dag. Een dag haar stem niet gehoord is een dag niet geleefd. We hadden veel contact en hielden echt veel van elkaar. Doordat het liefde zo mooi was, speelde Ahlam ook een belangrijke rol in mijn studie, school en werken. Uit haar putte ik veel kracht en was ik echt tot alles in staat. Mijn dagen duurde van 7:00 – 23:00 uur. Van school naar werk of van school naar sporten. Ik kon het allemaal aan en dan nog zelfs soms in de nacht gesprekken voeren. Ik voelde me echt de gelukkigste man op aarde.

Continue bleef ik in gesprek met mijn ouders om toch hand te vragen alleen helaas is het nooit hiervan kunnen komen. Mijn ouders willen eerst een diploma zien die ik niet had en dat deed mij enorm pijn. Ik wist toen dat ik elk moment mijn geliefde kwijt zou kunnen raken. Leven in een tijdsbom.

Buitenlandse studie

Na veel wikken en wegen had ik besloten om een buitenlandse studie te gaan volgen voor een halve jaar. Ik voelde dat het nodig was om mij verder te ontwikkelen en uiteindelijk om onze dromen waar te kunnen maken. Ik wist dat het een grote test zou zijn voor ons om bij elkaar zouden blijven en dat we het maximale inspanningen moeten verrichten. Men zegt liefde heeft geen grenzen, deze stelling moesten we maar bewijzen.

Tijdens de vakantie van 2009 ging zij naar Marokko, daarvoor hadden we al besloten om minieme contact te houden om zodoende alvast goed te voorbereiden voor mijn lange afwezigheid. Het was een moeilijke tijd die ik graag snel zou willen vergeten. Ik had het behoorlijk lastig! Mijn vriendin die ver weg was, en mijn inspirator was die voor mij wegviel. Mijn studie waarvoor ik veel tijd in moest steken. Mijn buitenlandse vrienden die continue aan je knagen om wat te doen, waardoor je weinig tijd hebt om je privé goed te regelen. Je geloof die zwaar getoetst wordt aangezien je in een non-islamtische omgeving leeft. Het leven was behoorlijk duur, terwijl ik weinig geld over had. Het deed mij allemaal pijn. Ik kon het eigenlijk allemaal niet aan, maar ik durfde het niet te zeggen naar mijn familie toe en niet naar mijn vriendin Ahlam. Het deed mij pijn en ging aan me knagen.

Na enkele gesprekken met Ahlam kreeg ik snel het gevoel dat zij met een ander jongen in gesprek was. Het deed mij vreselijk pijn en wist niet hoe ik het moest bevestigen. Tijdens de tentamenweek eind november, tijdens mijn grote stress week heb ik iets gedaan waarvoor ik de dag van vandaag nog spijt van heb. Ik smste Ahlam dat ik de relatie uit wilde maken. Ik heb zoveel spijt, niet te beschrijven in woorden. Het was voor mij een moeilijke tijd, die ik niet heb kunnen winnen en ben flink gevallen naar beneden. Ahlam die totaal verdrietig werd en zeer professioneel was om snel te vergeten. Terwijl ik nog steeds flink van haar hou.

Terug in Nederland

Eenmaal terug in Nederland voelde ik een grote leegte. Ik miste Ahlam heel erg en besefte dat zij alles betekende in mijn leven. Ik zag het totaal niet meer zitten in mijn leven. Gelukkig wou ze met mij afspreken in La Place, waarbij ik haar nadrukkelijk aangaf hoeveel ik van haar hield en dat ik niet zonder haar kon. Zij was alles voor mij en dat ik een grote fout had gemaakt. Gelukkig bleef ze ook van mij houden, maar was toch alles al anders.

Bij het tweede keer afspreken in La Place in Rotterdam, was het voor mij de slechtste dag in mijn leven. Zij wilde me spreken om uit te maken. Het deed mij verschrikkelijk veel pijn. Het was zo een moment dat je gewoon niet wenste om te leven, en je besefte hoe pijnlijk liefde kan zijn. Het deed mij veel pijn. Zij had haar weg gekozen en vertrok. Daar was ik dan helemaal eenzaam, helemaal alleen met tranen in mijn ogen, in het bijzijn van de winkelend publiek. Liefde kan prachtig zijn, maar ook verschrikkelijk. Gelukkig belde ze mij terug en spraken we af in een ander stad en gaf zij aan dat zij mij ook terug wilde. Gelukkig was de einde nog goed, alleen besef je wel dat zij niet meer die liefde had als vroeger en dat er veel gebroken is.

Nachtmerrie

Op een dag toen ik op weg was om te studeren zag ik in mijn stad Ahlam, die helemaal aan de andere kant van het land woont. Ik zag haar met een jongen, een bekende van mij, waarover zij het nog had tijdens mijn buitenlandse verblijf. Het deed mij vreselijk pijn! Ik wist het wel dat ze met hem ging. Opeens dat moment ging het voor mij te snel allemaal. Ik liep naar haar toe en ze keek me aan alsof zij mij nog nooit heeft gekend in haar leven.

Ik liep weg en belde haar moeder die ik verrot had uitgescholden, haar zusje die ik ook verrot had uitgescholden, Ahlam zelf die ik elke ziekte heb toegewenst. Ik voelde me zo machteloos. Hoe kan ik het zo ver hebben kunnen laten gaan? Hoe kan het zo zijn? Waarom ik?

Het was een periode voor mij waar je echt niet in wil zitten. Niks lukte! Echt letterlijk niks! Normaal denken dat lukt niet. Zelf ben ik nog een keer naar haar toe gegaan, om eigenlijk haar vader alles te vertellen. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik kwam haar bij toeval tegen en heb haar enkele minuten gesproken. Steeds wilde zij mij de waarheid niet vertellen. De waarheid die mij eindelijk rust zou kunnen geven, waarom zij zoiets heeft gedaan. Van wie ik het nooit had verwacht. Het deed mij pijn en tot mijn grote woede duwde ik haar opzij. Een vreselijke grove fout van mij. Ik voelde allemaal onmacht en verslagen ging ik terug naar huis.

Na een tijdje begon ik weer contact te zoeken met haar om mij te vergeven voor al die zonden die ik heb begaan. Het is moeilijk voor mij, want weet Allah is machtig en heb me schuldig gemaakt aan verboden liefde. Ik voel zoveel pijn en besef hoe belangrijk het is om de voorgestelde handelingen van onze Allah juist te volgen om zo vrede in je leven te vinden.

Ahlam gaat binnenkort trouwen inshaAllah en wil hierbij ook veel succes toewensen in haar toekomst met haar verloofde. Moge Allah hun beschermen van het kwade. Moge Allah hun gezonde kinderen schenken. Moge Allah hun financieel en lichamelijk gezond houden.

Nawoord

Als ik zo terug lees dan merk ik dat ik veel stukken heb overgeslagen van mijn verhaal met Ahlam. Vooral laatste stukjes heb ik snel getypt omdat voor mij de tijd begon te dringen. Ik heb een deadline voor school. Via deze verhaal probeer ik mijn verleden achter te laten.

Uiteindelijk lees je dat het slechte kant van mij naar boven kwam, ook ik schrik hiervan. Het deed mij pijn om je grote geliefde met een bekende van je tegen te komen, waarover zij tijdens mijn buitenlandse verblijf over had.

Hoe ik me nu voel dat ik het opgeschreven heb? Ik voel meer rust en hoop inshaAllah dat mijn liefde voor Ahlam vergaat en voor mij ook een nieuw fase in het leven zal beginnen. Ik hou namelijk nog teveel van haar.

Moge Allah me beschermen van het kwade. Ik hoop ook inshaAllah voor al degene die ik pijn heb aangedaan mij zullen vergeven. Ik hoop dat jullie beseffen dat ik ook maar een mens ben en dat ik ook keihard kan vallen.

Verder ik merk echt dat ik niet kan schrijven, dus was dit de laatste keer. Als er fouten zit en dergelijke dan verwijs ik je naar mijn basisschoolleraren. Ik was het niet.
Ahlam ik wil je vragen als je dit leest mij nog wel de waarheid te kunnen vertellen. Ik zou het zeer waarderen.

07-10-2011, 11:48
Huuuuuuuupp

12-10-2011, 01:36


Aii ik heb geen woorden voor jouw verhaal..Sterkte jonge
Ik kan je wel zeggen dat als zij voor een ander heeft gekozen dan is zij jouw liefde totaal niet waard

Wasalaam...

12-10-2011, 17:02
Masha'allah.. Wat ik eraan wilde toevoegen is dat je het zeker goed hebt geschreven.. Niks te klagen erover.. Maar de inhoud ervan, is zeker pijnlijk zoals de titel al zegt.. Ik hoop inshallah dat ze dit leest en dat ze je het alsnog kan uitleggen.. Kourschi sha el mektab en de waarheid komt vroeg of laat naar boven... Jouw manier op hoe je haar reageerde lijkt me wel logisch in mijn ogen.. Want je vocht voor alles, dat voor haar.. Achteraf gebeurt er zoiets.. Jouw gedrag is normaal op dat moment en naarmate de tijd heb je er spijt van gekregen, al hamdoulilah.. Zolang je berouw hebt getoond, zal het inshallah goedkomen.. Moge Allah je vergeven en je beschermen tegen het kwade en slechte..

Liefs

15-10-2011, 16:58
Check je hoekje Lounger..

16-10-2011, 01:09
Oke, ander en beter.