Bekijk volle/desktop versie : Zonder toestemming van ouders de huwelijk intreden?



Pagina's : [1] 2 3

06-10-2011, 12:31
As salaamoe alaikoem broeders en zusters,

De boodschapper van Allah heeft ons geadviseerd om de praktiserende vrouw te huwen. Deze zal ins haa Allah eeuwig trouw blijven aan haar man. Dit integendeel tot andere vrouwen. De meeste mannen begaan een groot fout door eerst te kijken naar schoonheid of geld... en het belangrijkste aan de vrouw zetten ze aan de kant, en wel de religie.

De profeet Mohammed Alahs vrede en genade zij met hem heeft gezegd: "Een man trouwt met de vrouw omwille vier zaken: haar schoonheid, welvaart, naam Neem de vrouw die de religie praktiseert, deze zal eeuwig trouw voor je blijven ( de profeet SAW heeft hiervoor de Arabische uitdrukking gezegd: Fadfar biedaatie Addien tariebat yadaak, Neem de vrouw die haar religie praktiseert, jou handen zullen aan zand vastzitten, ofwel je zult nooit voor het verkeerde kiezen als je de religie op eerst zet)

Het enigste wat een vrouw en man eeuwig en vredig met elkaar kan laten leven. is ISLAM en LIEFDE, ontbreekt één van deze twee, dan eindigt het huwelijk met scheiding.

Wat betreft het instemmen van je ouders of haar ouders, Als ouders van het meisje weigeren en het meisje stem in, dan is er momenteel geen oplossing daarvoor. In een islamitische staat wel, het meisje kan haar zaak aan de rechter voorleggen. In het westen is het gebruik van een imam het beste, deze kan de ouders meer over de rechten van de vrouw in de islam vertellen en hun proberen over te halen om het recht van hun dochters na te streven. Ouders die wat kennis beschikken over de islam, zullen nooit het wil van hun dochter weigeren. Dit integendeel tot anderen.

De ouders van de man, hebben geen invloed op de mening van de man. Als we de principes van de islam volgen, dienen de kinderen hun ouders te eren mits de ouders niet de islam tegenspreken. Wanneer er een misverstand ontstaat tussen kind en ouders betreft een zaak rondom de islam dan dient de islam gevolgd te worden en niet wat de ouders vinden en zeggen. (Geen gehoorzaamheid aan een schepsel die een tegenspraak doet tegen de Schepper).

Bron: Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com


Stel: Je ouders accepteren je toekomstige vrouw niet zonder enige onderbouwde beweegredenen, zou je de keuze wel of niet maken om de zuster vooralsnog te huwen? Je ouders willen je niet bijstaan. Ze willen jou keuze niet accepteren omdat ze zelf jou huwelijkspartner willen bepalen!

Ik zou graag jullie meningen hierover willen weten? Uiteraard ook vrouwen moge hun mening geven.

Wa salaamoe alaikoem.

06-10-2011, 12:31


de boodschapper van Allah heeft ook gezegd dat afbeeldingen haraam zijn !

06-10-2011, 14:48
Dat zouden ze niet doen tenzij er een hele goede reden is.

Gelukkig geven ze mij ook altijd een reden en argumenten voor de dingen die ze doen of zeggen en heb ik altijd de vrijheid gehad om zelf te beslissen of ik het ermee eens ben of niet.

Advies van de ouders is altijd welkom natuurlijk, misschien weten ze wel iets wat jij niet weet. Dan mogen ze het mij wel duidelijk maken.

06-10-2011, 14:49
Je moet ouders niet om toestemming vragen. Je moet ze gewoon je plannen mededelen. Tis geen VN-resolutie.

06-10-2011, 14:51


Toch hebben we liever de zegeningen van onze ouders, anders zit je met een depri kop op je bruidstoel..

06-10-2011, 15:08
walikoum salaam,

ik zou dan gewoon trouwen ; ze hebben het goede voor met hun kinderen maar ik wil niet myn recht op gelukkig zyn opgeven zodat ik daar een ander mee kan plezieren

06-10-2011, 15:15
Zonder de zegening van mijn ouders trouw ik niet. Zou hard mijn best doen om hen te overtuigen, duidelijk aangeven waarom wij elkaar willen huwen. Mijn ouders zullen nooit ons geluk ontnemen, moge Allah hen levensjaren doen verlengen.

06-10-2011, 15:32

Citaat door marokko_girl:
Zonder de zegening van mijn ouders trouw ik niet. Zou hard mijn best doen om hen te overtuigen, duidelijk aangeven waarom wij elkaar willen huwen. Mijn ouders zullen nooit ons geluk ontnemen, moge Allah hen levensjaren doen verlengen.
Zelfs het overtuigen lukt je niet. Ze willen gewoon niet dat je trouwt. Ze proberen elke keer excuses te gebruiken om haar in het slechte daglicht te brengen. Ze willen de eer aan hun zelf houden aangezien ze weten dat ze het contact met de ouders van de meid kapot hebben gemaakt. Zo proberen ze hun zoon te onderdrukken om niet haar te trouwen, door te zeggen dat hij dan niet hun ZOON is.

Hoe wil je ooit dit zien recht te zetten. Enige optie is dan zonder ouders de huwelijk aan te gaan. Dat doet pijn en veel verdriet om een trouwfeest aan te gaan zonder ouders. Ik zou nooit dit mijn toekomstige man willen aandoen.

06-10-2011, 15:35
Zonder toestemming en zegening van mijn ouders zou ik echt niet trouwen.
Er zal altijd een reden zijn waarom ze er tegen zouden zijn, en mijn ouders zijn de enige die mij het beste gunnen en gelukkig zien worden.

Mocht het toch zo zijn dat ik met iemand wil trouwen en me ouders zouden tegen hem zijn om een of andere reden, dan zal hij er alles aan moeten doen om te bewijzen dat ze het mis hebben. dat verklaart dan ook gelijk wat hij voor mij over heeft.

06-10-2011, 15:35

Citaat door EvilPooh:
Je moet ouders niet om toestemming vragen. Je moet ze gewoon je plannen mededelen. Tis geen VN-resolutie.
Je ouders staan niet achter je keuze. Hoe ga je dit ooit recht zien te krijgen?

06-10-2011, 15:37

Citaat:
ik ben het huwelijk niet binnengetreden om mijn ouders een plezier te doen.
Ze accepteerde hem niet,hoe graag ik het ook wou

Het doet mij nog steeds pijn tot de dag van vandaag,Alhamdoulillaah ala koulli 7aal.
.

06-10-2011, 15:37

Citaat door ideale_meid:
Zelfs het overtuigen lukt je niet. Ze willen gewoon niet dat je trouwt. Ze proberen elke keer excuses te gebruiken om haar in het slechte daglicht te brengen. Ze willen de eer aan hun zelf houden aangezien ze weten dat ze het contact met de ouders van de meid kapot hebben gemaakt. Zo proberen ze hun zoon te onderdrukken om niet haar te trouwen, door te zeggen dat hij dan niet hun ZOON is.

Hoe wil je ooit dit zien recht te zetten. Enige optie is dan zonder ouders de huwelijk aan te gaan. Dat doet pijn en veel verdriet om een trouwfeest aan te gaan zonder ouders. Ik zou nooit dit mijn toekomstige man willen aandoen.
Uit je tekst maak ik op dat het hier gaat om de ouders van de man?
Niet in mengen, slechts hem steunen. Hij is degene die zijn ouders moet overtuigen, laat een vertrouwd persoon bemiddelen. Soms lopen de emoties te hoog op en worden er nog wel eens dingen gezegd die men niet hoort te zeggen. Gair inscha'Allah, moge Allah het voor ieder vergemakkelijken.

Zou ook niet willen dat als we alsnog trouwen het contact verwaterd, je hebt je ouders nodig. Ook voor je kinderen in de toekomst, zij hebben ook recht op de liefde van hen grootouders en zo verder.

06-10-2011, 15:52



Citaat door ideale_meid:
Je ouders staan niet achter je keuze. Hoe ga je dit ooit recht zien te krijgen?
Waarom zou ik dat recht moeten krijgen. Ik trouw toch, zij zijn al getrouwd. Ik zou het fijn vinden als ze mijn keuze accepteren en er geen drama van maken. Maar als ze zonodig dwars willen liggen, so be it. Zal er niet slechter door slapen.

06-10-2011, 16:40

Citaat door EvilPooh:
Waarom zou ik dat recht moeten krijgen. Ik trouw toch, zij zijn al getrouwd. Ik zou het fijn vinden als ze mijn keuze accepteren en er geen drama van maken. Maar als ze zonodig dwars willen liggen, so be it. Zal er niet slechter door slapen.
Je zou dus trouwen zonder je ouders?
Is het dan geen leegte in je hart, als je je ouders niet naast je zij hebt staan. Dat is het pijnlijkste wat je kan overkomen denk ik dan.

06-10-2011, 16:41

Citaat door ideale_meid:
Je zou dus trouwen zonder je ouders?
Is het dan geen leegte in je hart, als je je ouders niet naast je zij hebt staan. Dat is het pijnlijkste wat je kan overkomen denk ik dan.
Het behoeft geen extra bedenktijd. Als zij, zonder enige reden, dwars willen liggen. Dan is dat hun probleem. Ik ga mezelf niet verliezen in dat hopeloze huilscenario wat je schetst.

Pagina's : [1] 2 3