Bekijk volle/desktop versie : Ik heb cupcakes voor jullie gemaakt!



04-10-2011, 00:47


Tast toe!

Het eten van een Cupcake is een volledige eigen risico, Tefe7a is niet aansprakelijk voor de aangekomen kilootjes.
[/SIZE]

04-10-2011, 10:58


Recept pliezzzzzzz.


Ze zien er heerlijk uit!

04-10-2011, 11:11
recept aub en dan vooral die topping..

04-10-2011, 11:53

Citaat door Tefe7a:


Tast toe!

Het eten van een Cupcake is een volledige eigen risico, Tefe7a is niet aansprakelijk voor de aangekomen kilootjes.
[/SIZE]

04-10-2011, 17:17



Citaat door SUNFLOWERR:
Recept?


Citaat door midargirl_4life:
Recept pliezzzzzzz.


Ze zien er heerlijk uit!


Citaat door samia130:
recept aub en dan vooral die topping..
Dit is het originele recept, de vet gedrukte ingrediënten heb ik gebruikt, en de ingrediënten tussen haakjes heb ik er zelf bij toegevoegd.

De ingrediënten (voor 12 cupcakes)

150 gram bloem
één theelepel bakpoeder
één theelepel zout
één theelepel speculaas kruiden
120 gram boter
150 gram lichtbruine basterdsuiker ( ik had thuis alleen donkere basterdsuiker liggen)
twee eieren
60 gram walnoten
125 gram geraspte worteltjes
We gaan eerst de cakejes maken, dus pak er een grote kom bij en zorg dat je de lichtbruine basterdsuiker klaar hebt staan. Vergeet niet de oven voor te verwarmen op 180 graden. Gooi de suiker in de kom. Mix de 150 gram bloem, één theelepel bakpoeder en de theelepel met zout door elkaar en gooi dit ook in de kom. Het handigst is om van tevoren een zak met wortels te kopen die al geraspt zijn, wel zo makkelijk natuurlijk! Snijdt de walnooten in kleine stukjes, zodat het net kruimels zijn. Stop dit ook in het kommetje en ga lekker mixen. Wanneer het een geheel vormt stop je dit in de cupcake vormpjes en laat je het in de oven bakken. Doe niet te veel in het cake vormpje want de cakejes moeten ook een beetje kunnen rijzen. Laat de cakejes 20 tot 25 minuten bakken. Laat de cakejes even afkoelen en dan gaan we beginnen aan de topping.

De topping

250 gram boter
500 gram poedersuiker
vier theelepels koek en speculaaskruiden
vanillepoeder
chocoladespikkels (deze heb ik van een mueslipak gepakt)
spuitzak
(jam)
(cacaopoeder)
(rooie kleurstof)
(dr oekter cupcake versieringen)

( Vervolgens verdeel je de topping over 2 kommetjes, de ene helft wordt roze de andere bruin, voor de bruine heb ik cacao poeder erbij gedaan totdat het een mooie bruine kleur kreeg en goed smaakte naar chocola. De roze topping heb ik jam erbij gedaan eerst gezeeft en er rooie kleurstof bij gedaan. )

Pak een bak en zorg dat de boter lekker zacht is. Stop de 250 gram boter in de bak en mix deze met de 500 gram poedersuiker, vier theelepels koek en speculaaskruiden en de vanillepoeder. Zorg dat de topping lekker dik wordt. Wanneer de topping lekker dik is, stop je het in een spuitzak. Deze spuitzak kun je kopen bij de Blokker, Hema en ga zo maar door.

Pak dan de cupcakes erbij en maak met de spuitzak rondjes over de cupcakes. Om de cupcakes af te maken gooi je er nog wat chocolade spikkels over heen voor een leuk detail. Ook kan je eventueel een van de overgebleven nootjes gebruiken in plaats van de chocoladespikkels. Dan is het smullen geblazen!