Bekijk volle/desktop versie : Meer klanten bereiken, hoe?



03-10-2011, 21:49
Ik heb een onderneming met een goed product maar het ontbreekt me aan het aantal klanten dat ik wil. Ik wil dus meer potentiele klanten bereiken en vraag mij af hoe ik dat het beste kan doen. Ik adverteer al via google en andere advertentie site's. Tips van ondernemers zijn welkom.

03-10-2011, 21:55


Grootste fout van ondernemers is dat ze gaan adverteren om het adverteren en daarin meer als beter zien. Ga eerst na wie je klanten zijn en of je ze kunt verdelen in bepaalde segmenten. Vaak kom je er dan achter dat de ene groep van je klanten beter via bijv. e-mail is te bereiken en de andere juist weer door middel van huis-aan-huis folder. Het is efficiënter om alleen naar potentiële klanten te adverteren dan dat je ook een hele groep gaat aanspreken die toch niet gaan kopen. Kan je namelijk veel in kosten schelen als je goed je doelgroep selecteert.

03-10-2011, 22:00

Citaat door ILI_Amazigh:
Grootste fout van ondernemers is dat ze gaan adverteren om het adverteren en daarin meer als beter zien. Ga eerst na wie je klanten zijn en of je ze kunt verdelen in bepaalde segmenten. Vaak kom je er dan achter dat de ene groep van je klanten beter via bijv. e-mail is te bereiken en de andere juist weer door middel van huis-aan-huis folder. Het is efficiënter om alleen naar potentiële klanten te adverteren dan dat je ook een hele groep gaat aanspreken die toch niet gaan kopen. Kan je namelijk veel in kosten schelen als je goed je doelgroep selecteert.
Heel erg bedankt voor de tips. Het product wat ik verkoop kan ik niet in huis aan huis folders zetten. Ik heb wel gericht geadverteerd op zoekwoorden en advertenties op site's waar potentiele klanten komen. Ik krijg wel klanten via deze advertenties daar niet van, maar ik wil meer potentiele klanten in een keer bereiken. Wil dus een grote groep bereiken in een keer.

Zijn beurzen een optie? Ik heb veel gelezen op internet en de meesten vinden het weggegooid geld omdat mensen niet meer zoveel beurzen bezoeken. Alles gaat via internet.

03-10-2011, 22:10
Wie is je doelgroep?
Waar komt die doelgroep vandaan?
Is het een specifiek product?

zoekmachines zijn altijd een goede keus. het leuke is dat je dan altijd de actieve zoekers bereikt. Mensen die jou vinden zijn mensen die jouw product zoeken.

Maar wat je er naast kunt doen hangt af van verschillende dingen. Met name je doelgroep en je budget.

03-10-2011, 22:13



Citaat door krimoantwerpen:
Heel erg bedankt voor de tips. Het product wat ik verkoop kan ik niet in huis aan huis folders zetten. Ik heb wel gericht geadverteerd op zoekwoorden en advertenties op site's waar potentiele klanten komen. Ik krijg wel klanten via deze advertenties daar niet van, maar ik wil meer potentiele klanten in een keer bereiken. Wil dus een grote groep bereiken in een keer.

Zijn beurzen een optie? Ik heb veel gelezen op internet en de meesten vinden het weggegooid geld omdat mensen niet meer zoveel beurzen bezoeken. Alles gaat via internet.
Dat van die huis-aan-huis bladen was gewoon een voorbeeld, maar ik merk dus dat je liever op het internet wil adverteren omdat je doelgroep dat meer is?

Google Adwords (vast al bekend bij jou) is een goede manier om gericht te adverteren op zoekwoorden, maar kan ook aardig oplopen in kosten. SEO ofwel Search Engine Optimalization is ook een effectieve manier in het geval je een eigen website hebt. Daarmee richt je je website zo in, dat je hoog komt te staan in bijvoorbeeld Google als mensen zoeken op bepaalde termen.

Een beurs is voor een kleine ondernemer niet te doen. Aantal bezoekers van zulke evenementen loopt sowieso al sterk terug. Ze zijn niet meer zo populair als vroeger. Daarnaast kost de organisatie van zo een beurs ook te veel geld. Het terugverdienen daarvan is vrijwel onmogelijk.

Ik kan je misschien nog wel wat meer tips geven, maar dan moet ik wel ongeveer weten wat je verkoopt en wie tot je doelgroep horen.