Bekijk volle/desktop versie : Spiraal.... Haram?



02-10-2011, 20:03
Salaam dames,

Ik ben sindskort bevallen van een prachtige dochter hmdl. En nou wil ik aan de anti-conceptie en mijn voorkeur gaat uit naar de spiraal omdat ik voorlopig niet aan kids denk alleen is mij verteld dat de spiraal haram is omdat het de de eicel en zaadcel eerst laten samenvoegen en dan vernietigd. Wie kan mij vertellen of dit waar is?

Bedankt!

02-10-2011, 20:15


Serieus..?
Nu ben ik ook wel benieuwd of het waar is..

02-10-2011, 20:19
Als ik het logisch bekijk klopt dit denk ik niet, want pas na 40 dagen krijgt de vrucht een ziel.
Dus denk het niet. Ik heb er zelf ook 1 , dus als er mensen zijn met wat meer feitelijke informatie shoot!

02-10-2011, 20:56

Citaat door toet-toet:
Als ik het logisch bekijk klopt dit denk ik niet, want pas na 40 dagen krijgt de vrucht een ziel.
Dus denk het niet. Ik heb er zelf ook 1 , dus als er mensen zijn met wat meer feitelijke informatie shoot!
ja dat wel, de ziel komt later, maar de bevruchting heeft dan wel al plaatsgevonden he..

ik had dat ook ergens gehoord, maar weet ook niet als dat waar is, allahoe alim..

02-10-2011, 21:04


je kan bij een spiraal gewoon bevrucht worden dus er is al een begin van een baby dan, alleen wordt het afgebroken door het spiraaltje..bij de pil heb je geen eiersprong en dus ook geen bevruchting dus ook geen begin van een baby.. ik wou ook een spiraal nemen maar toen vertelde de dokter dus dat er wel degelijk een bevruchting plaats vind maar dat die dus wordt afgebroken door het spiraaltje..toen voelde het voor mij niet meer ok en ben ik weer aan de pil gegaan

02-10-2011, 21:28
Met een spiraal wordt je echt niet bevrucht dames, das onzin

02-10-2011, 21:44

Citaat door halfbloedje21:
je kan bij een spiraal gewoon bevrucht worden dus er is al een begin van een baby dan, alleen wordt het afgebroken door het spiraaltje..bij de pil heb je geen eiersprong en dus ook geen bevruchting dus ook geen begin van een baby.. ik wou ook een spiraal nemen maar toen vertelde de dokter dus dat er wel degelijk een bevruchting plaats vind maar dat die dus wordt afgebroken door het spiraaltje..toen voelde het voor mij niet meer ok en ben ik weer aan de pil gegaan
ja zo had ik het ook begrepen, het zal wel waar zijn he als je dokter dat zegt? een dokter gaat toch niet zo maar dingen verzinnen?

02-10-2011, 21:51
je hebt de koperspiraal waarvan het bekend is dat er eerst een bevruchting plaats vind en dat het dan nergens kan innestelen waardoor het dus gaat afbreken vandaar dat je met een koper spiraal veel meer bloed. en bij een mirena spiraal bevind er geen bevruchting plaats omdat de mirena spiraal ook hormonen bevat wat voor de sperma moeilijker is om bij het eicel te komen, en stel dat het toch zover komt dan houdt de spiraal de bevruchte eicel tegen om te laten innestelen. dus dubbel x zo beschremt insch'Allaah .. zoals de meeste al hebben gezegt pas na 40 dagen (geloof ik.) dan heeft het een ziel... ik heb zelf de mirenaspiraal en ben tot nu toe al7amdoelilah wel tevreden..

03-10-2011, 21:19
Even alles wat ik hierboven gelezen heb terzijde... De vagina is 1 van de plaatsen waar alleen je man mag kijken... en [B]ieder ander alléén in geval van nood[B] Als je een spiraal laat zetten (wat geen noodzaak is) laat je daar iemand anders (een arts, zelfs al is het een vrouw) kijken.
En aangezien het geen noodzaak is, is het haram, toch?

Een vriendin van mij had dit ook laten zetten na de bevalling zonder er zo over na te denken, pas toen ze m een jaar later eruit wilde halen, vond ze het ten eerste verschrikkelijk dat ze weer naar een arts moest , die het eruit moest halen (ze heeft het steeds maar weer uitgesteld en maanden later ging ze dan eindelijk) en ten tweede bedacht ze dat het helemaal niet eens toegestaan is om iemand je geslachtsdelen te laten zien, zonder enige noodzaak. Een spiraal om conceptie uit te stellen is geen noodzaak!
Dus tja... dan hoef je al niet eens meer na te denken over of er een bevruchting plaats vindt of niet.

Hoop dat dit je een beetje helpt.

Lieve groet, wassalaam

03-10-2011, 22:43

Citaat door Cappucino:
Met een spiraal wordt je echt niet bevrucht dames, das onzin
dat is niet waar en kennis van mij is zwanger geraakt met spiraal nog in baarmoeder en de baby was geboren met het spiraal aan haar hoofd het meisje leeft nog is nu 14jaar.
en er is verschil met de spiralen,je hebt de mirena en de koper spiraal en met de koper spiraal breek je de bevruchting af en de mirena heeft hoormonen en de koper spiraal niet dit is wat ik heb gehoort

03-10-2011, 23:31
met de spiraal aan het hoofd was alles wel goed gegaan nadat ze geboren werd? echt erg..

04-10-2011, 09:10
Ik heb nu bijna een jaar een koperspiraal omdat ik hormonale ac niet verdraag

Dat er elke maand een bevruchting plaats vind is onzin! het KAN maar zeer onwaarschijnlijk, aangezien ik van mening ben dat er geen baby is bij enkel bevruchting zie ik het niet als abortief ac middel

Mijn gyn ook niet,

Dat je je geslachtsdeel neit mag laten zien en dat er geen noodzaak is voor het plaatsen ervan is ook erg kort door de bocht en ook gewoon onzin!
Wie ben jij om dat voor andere vrouwen te bepalen???
Ben jij arts?
Ken jij al deze vrouwen?
Ben je geleerd als medici of in de Islam?

Elke vrouw heeft de mogelijkheid dit voor haarzelf af te wegen, alsook het kiezen van een vrouwelijke arts.

De horrorverhalen die je de ronde hoort gaan zie ik als net zulke onzin. Sowieso heeft men het vaak over de oudere generatie spiralen en dikken mensen verhalen graag aan.

Met elk geneesmiddel en ac kan iets misgaan.

04-10-2011, 09:12


Zwanger raken kan ook met de pil wanneer je de verkeerde slikt, kan ook met condoom, met pessarium enz enz


Citaat door rabeatje:
en zwanger worden terwijl de spiraal er nog in zit.

d8 dat het nooit kon maar helaas is er anders bewezen.

04-10-2011, 09:13
Het koperspiraal maakt de bm onleefbaar voor zaadcellen, het breekt de bekleding af waardoor er geen innestleing plaats kan vinden.

Enkel geheelonthouding biedt een 'geen zwanger worden' garantie en dus bestaat er alstijd een zeer kleine kans op zwangerschap

Dames: verdiep je ergens in voordat je dingen roept!

04-10-2011, 09:16
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_richtlijnen/k_nhgstandaarden/NHGStandaard/m14_std.htm

http://www.sexwoordenboek.nl/spiraaltje.html