Bekijk volle/desktop versie : bang voor suiker (kindje 8 mnd)



02-10-2011, 09:12
onze zoon is inmiddels 8 maanden en het is het liefste kindje op de wereld. dat wil ik graag zo houden, logisch natuurlijk. daarom willen mijn vrouw en ik zo min mogelijk suiker geven aan onze kleine maar mijn vrouw vind dat ik overdrijf.
hij krijgt rijstwafeltjes, dat is ok, maar ook langevingers en dat vind ik eigenlijk al teveel suiker.

wat geven jullie als tussendoortje aan je kleine (of hebben jullie in het verleden gegeven) op deze leeftijd?

02-10-2011, 09:49


van rijstwafels krijgt ie toch een droog keeltje.... lange vingers op zijn tijd kan geen kwaad, kinderen hebben overigens ook suikers nodig

02-10-2011, 12:47
Ik zou het toch nog niet doen hoor, want de tanden zijn nog in ontwikkeling, en suikers kunnen in de mond rap verzuren tot bacterien, maar goed hij wordt er heus niet ziek van als je het bij beetje houd.

Maar mijn zus heeft bij haar dochter gewacht tot ze 2,5 was. Als ze nog heel klein was gaf ze haar dochtertje appel, manderijn, banaan,druiven, dat zijn allemaal gezonde suikers.

Nu is haar dochter 3,5 en krijgt ze elke dag na flink gegeten hebben 1 klein chocolaatje of van die kleine kinderijsjes.

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.

Groetjes

02-10-2011, 21:18
ook hier letten wij op niet te veel suikers te geven aan onze zoon. Die hebben dat gewoon nog niet nodig, rijstwafeltje gaven wij ook, of zo een droge echte babykoekje. Maar een vingerkoekje niet, want er ligt toch zo aan 1 kant veel suiker op? ik zou het persoonlijk niet doen, voor suiker hebben ze nog tijd genoeg.. als tussendoortje gewoon fruit geven of boterhammeke of eens een yoghurtje..

03-10-2011, 06:01



Citaat door Warda26:
ook hier letten wij op niet te veel suikers te geven aan onze zoon. Die hebben dat gewoon nog niet nodig, rijstwafeltje gaven wij ook, of zo een droge echte babykoekje. Maar een vingerkoekje niet, want er ligt toch zo aan 1 kant veel suiker op? ik zou het persoonlijk niet doen, voor suiker hebben ze nog tijd genoeg.. als tussendoortje gewoon fruit geven of boterhammeke of eens een yoghurtje..
dat zou je zeggen ja maar op de verpakking staat niet hoeveel suiker er in zijn totaliteit in zit. al eens gekeken op de verpakking naar het percentage suiker in zo een babykoekje?

03-10-2011, 09:57

Citaat door blurp:
dat zou je zeggen ja maar op de verpakking staat niet hoeveel suiker er in zijn totaliteit in zit. al eens gekeken op de verpakking naar het percentage suiker in zo een babykoekje?


ik dacht dat er altijd minder suiker inzat in zo'n babykoekje.. ik denk dat af en toe zo een koekje wel geen kwaad kan.. ik zou anders niet weten wat een goed alternatief zou kunnen zijn..

Of misschien als je vrouw dat kan, zelf koekjes bakken? maar dan met minder suiker? allahoe alim

06-10-2011, 09:37
Suikervrij voeden is zeker wel haalbaar maar zodra je kindje ouder wordt zal het lastiger worden.

ik heb er drie en geloof me zo strikt ga je hoogstwaarschijnlijk niet blijven, ik ook niet

wel ga ik voor organixs, rijstwafels en tarwekoekjes, cracotte doet het ook goed
hema heeft veel alternatieve snacks

07-10-2011, 06:10

Citaat door Yasmina1:
Suikervrij voeden is zeker wel haalbaar maar zodra je kindje ouder wordt zal het lastiger worden.

ik heb er drie en geloof me zo strikt ga je hoogstwaarschijnlijk niet blijven, ik ook niet

wel ga ik voor organixs, rijstwafels en tarwekoekjes, cracotte doet het ook goed
hema heeft veel alternatieve snacks
de hema? dan zullen we daar is gaan kijken. in veel producten zit aspartaam als suiker vervanger en als het erop aan komt, kies ik de suiker nog boven dat ( het is nooit goed he)
zit er in die hema producten vaak aspartaam dat je weet?

07-10-2011, 10:51
ja idd, dan nog liever suiker als aspartaam : s

en zo bio winkels of zo? misschien hebben ze daar alternatieven.. ik hoop dat je alvast snel een oplossing vind

succes!