Bekijk volle/desktop versie : Onterechte parkeerboete



01-10-2011, 23:15
salam wil iets kwijt
kreeg van de week een boete omdat ik geen parkeerkaartje had, dit kwam doordat de parkeerautomaat defect was. Heb nu een boete van ruim 50 euro en wil een bezwaarschift indienen.

Hoe groot is de kans dat ik mijn geld terugkrijg/niet hoef te betalen?

Iemand ervaring hiermee?

01-10-2011, 23:47



Citaat door Goldmember1:
salam wil iets kwijt
kreeg van de week een boete omdat ik geen parkeerkaartje had, dit kwam doordat de parkeerautomaat defect was. Heb nu een boete van ruim 50 euro en wil een bezwaarschift indienen.

Hoe groot is de kans dat ik mijn geld terugkrijg/niet hoef te betalen?

Iemand ervaring hiermee?
Een bezwaarschrift indienen kan altijd, maar de kans dat je gelijk krijgt en geen boete hoeft te betalen is minimaal. De standaardregel is namelijk dat als een parkeerautomaat defect is, je op zoek moet gaan naar een parkeerautomaat die het wel doet. Alleen als je kunt aantonen dat je bij meerdere automaten bent geweest en dat die allemaal defect waren, is er een kans dat je boete wordt kwijtgescholden.


Citaat:
Onduidelijkheid over parkeerboetes
6 januari 2011


De Rotterdamse gemeenteraad wil weten of automobilisten een boete krijgen als ze geen geldig parkeerkaartje kunnen vinden. Sinds oud en nieuw zijn 590 parkeermeters defect. De raad wil weten hoe lang iemand moet zoeken om een boete te voorkomen.


Stadstoezicht had alle parkeerautomaten uitgeschakeld voor de jaarwisseling, maar door een softwarestoring konden de meters niet meer worden aangezet. In totaal zijn 590 van de ongeveer drieduizend meters defect. Automaten die het niet doen, moeten handmatig worden gereset. Stadstoezicht kan nog niet zeggen hoe lang dat gaat duren.

Normaal gesproken zijn automobilisten bij een defecte parkeermeter verplicht om naar de eerst volgende meter te lopen. Maar nu de kans bestaat dat deze ook defect is, wil de gemeenteraad precies weten wat iemand moet doen om een boete te voorkomen.

Volgens wethouder Baljeu zal Stadstoezicht zich redelijk opstellen en niet te snel boetes uitdelen. Wel moeten automobilisten nog steeds om hun heen kijken of er een andere automaat is die het wel doet: "maar een heel blokje omlopen om een parkeerkaartje te kopen hoeft niet", aldus Baljeu. Als er later deze maand veel klachten komen over onterechte boetes, zal stadstoezicht daar zorgvuldig mee om gaan. Alle defecte automaten zijn bekend bij de gemeente.

Bron

02-10-2011, 14:26
bedankt voor je reactie, echt irritant ik, hoop dat ik gelijk krijg, want om me heen zag ik geen andere automaat, het is een heel lange straat en ben een stuk je gaan lopen maar verder niks, ik wilde gewoon eerlijk betalen, maar had ook en afspraak in de buurt. zoveel geld om niks

02-10-2011, 19:24
het maakt niets uit, je had naar een andere plek kunnen parkeren. geen smoesjes mevrouwtje! gewoon dokken die 50 euro dan doen tenslotte alle burgers

02-10-2011, 19:52


lijkt we of je er van geniet moh, als het jou overkomt zul je anders piepen

ik ga alsnog een bezwaarschrift indienen, tis gewoon oneerlijk

02-10-2011, 20:40
nou vandaag in de ochtend is mijn zijruit ingeslagen, waardoor er niets meegenomen is ene of gek wou mij afmaken denk ik. hij zocht mijn gegevens dat is erger dan huilen om parkeerboete van 50 euro