Bekijk volle/desktop versie : Zlatan roept hulp van teamgenoten in



01-10-2011, 10:42
AC Milan-aanvaller Zlatan Ibrahimovic is van mening dat zijn waarde voor de ploeg omhoog kan. Om dat te realiseren heeft de Zweed, hersteld van een enkelblessure, hulp van zijn teamgenoten ingeroepen.

Ibrahimovic staat ondanks zijn recente blessure dit seizoen al op drie doelpunten. Daarmee is de 29-jarige aanvaller nog lang niet tevreden. "In de Champions League speelde ik op een positie die me bevalt. Ik kan me terugtrekken en kan naar de zijkanten trekken, zelfs mijn teamgenoten ondersteunen", legt de oud-Ajacied uit in gesprek met Milan Channel.

"Ik krijg meer kansen om mijn ding te doen en ik zal nog dreigender zijn als ik de bal vaker ontvang", meent Ibrahimovic. Komend weekeinde wacht voor hem een confrontatie met Juventus. "Ze hebben echt een sterk team. In vergelijking met vorig jaar hebben ze echt progressie geboekt. Ze hebben vele spelers gecontracteerd en er is ook een nieuwe trainer."

De Zweed is naar eigen zeggen nog niet honderd procent fit. "Maar ik werk iedere dag aan mijn herstel", besluit de spits.