Bekijk volle/desktop versie : Moeders zijn vaker schuldig als hun kinderen een seksistische opvatting ontwikkelen.



30-09-2011, 23:45

Citaat door MindGamer:
Moeders zijn er meestal schuldig aan als hun kinderen een seksistische opvatting ontwikkelen. Dat blijkt uit een onderzoek dat is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Psicothema.

Uit een studie met bijna 1500 kinderen bleek dat de vrouw in het huishouden het vaakst de oorzaak ervan is wanneer de kinderen discriminerend gedrag ontwikkelen, ook al is de vrouw zelf ook vaker slachtoffer van seksisme.

Het verschijnsel kan verklaard worden doordat moeders vaker de taken in het huishouden verdelen, bepalen welke cadeaus de kinderen krijgen en door de belangrijke rol die de vrouw speelt in de overdracht van normen en waarden op kinderen.

Dr Maite Garaigordobil, van de Universiteit van Baskenland in Spanje, zegt: "Als we eraan denken dat vrouwen de voornaamste slachtoffers zijn van seksisme, is het paradoxaal dat zij degenen zijn die een grotere invloed hebben als het gaat om de overdracht van dergelijke schadelijke attitudes."

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2011/09/moeders_schuldig_aan_seksisme.html

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/8799526/Mothers-to-blame-for-sexist-children.html
.

30-09-2011, 23:56


vrouwen zijn het belangrijkst in een familie, dragen daarbij de meeste verantwoordelijkheid..

30-09-2011, 23:56
Ik heb daar geen onderzoek voor nodig
De tv is de enige boosdoener dat de moeder dat toelaat dat is een andere verhaal

Het verschijnsel kan verklaard worden doordat moeders vaker de taken in het huishouden verdelen, bepalen welke cadeaus de kinderen krijgen en door de belangrijke rol die de vrouw speelt in de overdracht van normen en waarden op kinderen

dit stukje begrijp ik niet welke huishoud taken zouden dat kunnen beinvloeden
Of welke cadeaus?

01-10-2011, 00:02
hmmm mijn ma is zoo preuts dat we al gaan zappen als een man en een vrouw elkaar aan kijken.
ik ben verziekt door de nederlandse cultuur waarin ik opgegroeid ben. en volgens mauran22 zelf daardoor homo geworden.
wie kan ik aanklagen??

01-10-2011, 00:06



Citaat door Bokitoo_:
hmmm mijn ma is zoo preuts dat we al gaan zappen als een man en een vrouw elkaar aan kijken.
ik ben verziekt door de nederlandse cultuur waarin ik opgegroeid ben. en volgens mauran22 zelf daardoor homo geworden.
wie kan ik aanklagen??



01-10-2011, 00:09

Citaat door Bokitoo_:
hmmm mijn ma is zoo preuts dat we al gaan zappen als een man en een vrouw elkaar aan kijken.
ik ben verziekt door de nederlandse cultuur waarin ik opgegroeid ben. en volgens mauran22 zelf daardoor homo geworden.
wie kan ik aanklagen??
mijn vader ook!!

01-10-2011, 00:27

Citaat door Bokitoo_:
hmmm mijn ma is zoo preuts dat we al gaan zappen als een man en een vrouw elkaar aan kijken.
ik ben verziekt door de nederlandse cultuur waarin ik opgegroeid ben. en volgens mauran22 zelf daardoor homo geworden.
wie kan ik aanklagen??
Helemaal waar!

01-10-2011, 00:28

Citaat door Besbousa:
mijn vader ook!!
lullig is dat je bijna geen tv met hun kan kijken. 10 keer zappen per 10 minuten.

01-10-2011, 00:30

Citaat door MindGamer:
Er moet een wetenschappelijk onderzoek komen, ik garandeer dat zal blijken dat homoseksualiteit er voor zorgt dat er teveel hersencellen afsterven.

Bokito en hork zijn daar het bewijs van.
hmmm gelukkig heb jij als hetro alle hersencellen nog. doe er wat mee zou ik zeggen!

01-10-2011, 00:30

Citaat door Bokitoo_:
lullig is dat je bijna geen tv met hun kan kijken. 10 keer zappen per 10 minuten.
ik wil het niet eens... zo ongemakkelijk... of als er een keer 'kut' wordt gezegd... zit ik liever boven

01-10-2011, 01:55

Citaat door War_Lord:
buurman?
mijn aller eerste keer was met een meisje ik was toen 16 en zij ook. daarna nog een paar keer geprobeerd. voor mijn 19de nooit iets met een jongen gedaan wel was ik verliefd op 1.
dus helaas buurman kan ik niet de schuld geven.

nu ik toch bezig ben wat jullie nog meer weten? zal ik anders mijn prive foto album plaatsen?