Bekijk volle/desktop versie : reis geboekt, maar verkeerde datum



30-09-2011, 21:20
hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen die hier iets meer over weet. Ik heb als verassing voor mijn neefje die over 2 weken trouwt een huwlijksreis geboekt. Nu heb ik bij het boeken de verkeerde datum aangeklikt , de datum dat de bruiloft nog moet plaats vinden. wie weet of dit gewijzigd kan worden en wat mijn rechten hier in zijn. heb nu nog alleen maar 15% van het bedrag betaald. moet ik alsnog het volle bedrag betalen ook al wil ik geen gebruik meer maken van die reis, als hun de datum niet kunnen en willen veranderen.
hoop dat er iemand is die iets meer over weet.

groetjes

30-09-2011, 21:28


Datum kun je meestal wel veranderen, maar zitten wel kosten aan verbonden. Meestal betaal je omboekkosten en het verschil van de prijs. Dus als de nieuwe datum wat duurder is betaal je het verschil bovenop de kosten. Je kunt het beste informeren bij de maatschappij/reisbureau waar je geboekt hebt. Over de 15% die je hebt aanbetaald ligt eraan wat erin de voorwaarden staat, meestal ben je dit wel kwijt als je besluit toch niet te gaan.

30-09-2011, 21:57
Heb contact gehad met de site waar ik had geboekt, maar hun moesten eerst met het bedrijf contact opnemEn wat hun willen en doen. Dus als ik niets doe ben ik alleen die 140 kwijt ipv 850

01-10-2011, 20:28
Volgens mij kun je achteraf toch ook een annuleringsverzekering sluiten? Sluit die af en dan bel je de volgende dag om je reis te annuleren en boek je weer opnieuw..

01-10-2011, 22:40


In de meeste gevallen willen ze tickets nog wel omboeken als er plek is op andere vluchten. Probleem is alleen of je dan niet wat moet bijbetalen aangezien de prijs per vlucht best kan verschillen.