Bekijk volle/desktop versie : mensen met verstand van serie a, kom eens. ik heb een vraagje



30-09-2011, 20:06
[lazio was de eerste club van rome, toen werd as roma opgericht en wilde fascistische regime er één club van maken toch? lazio verzette zich toen tegen dat fascistische regime. ik dacht altijd dat ze dus anti-fascisten waren en nu lees ik dat ze juist pro-fascisme zijn? dus mijn vraag, fakaa wat is dat voor logica? konden ze zich net zo goed gwn samenvoegen met as roma als ze toch zelfde denkwijze hadde]

30-09-2011, 20:19


Lazio is de enige club van Rome.

30-09-2011, 20:25
Trouwens Lazio was niet de 1ste voetbalclub van rome dat was Roman het latere AS Roma, want Lazio ging pas in 1902 voetballen

30-09-2011, 20:26
geen inhoudelijk antwoord? vind t raar dat ze toen niet gingen fuseren met as roma als ze toch allebei fascisten zijn

30-09-2011, 20:27


Nee ik vertel je feiten want jij liegt.

30-09-2011, 20:29

Citaat door Skietzo_V5:
Trouwens Lazio was niet de 1ste voetbalclub van rome dat was Roman het latere AS Roma, want Lazio ging pas in 1902 voetballen


Citaat door Skietzo_V5:
Jij stelt een vraag krijg je antwoord ga je janken.


jaa ik las jou bericht pas na mijn reactie eh sahbie maar alsnog dat is nog geen antwoord wrm lazio zich verzette tegen t fascistische regime terwijl ze zelf fascisten zijn.... of is dat fascistische dr pas later bij gekomen bij lazio?

30-09-2011, 20:31

Citaat door Rojiblanco:
jaa ik las jou bericht pas na mijn reactie eh sahbie maar alsnog dat is nog geen antwoord wrm lazio zich verzette tegen t fascistische regime terwijl ze zelf fascisten zijn.... of is dat fascistische dr pas later bij gekomen bij lazio?
Roma was links en Lazio rechts, maar dat heeft niks met club bestuur te maken dude

30-09-2011, 20:38

Citaat door Skietzo_V5:
Roma was links en Lazio rechts, maar dat heeft niks met club bestuur te maken dude
"In 1927 Lazio was the only major Roman club which resisted the Fascist regime's attempts to merge all the city's teams into what would become A.S. Roma the same year. "

daar kn ik van opmaken dat as roma rond die tijd niet links was, waren ook fascisten toen. fascistisch regime wou dus alle romeinse clubs fuseren tot 1 maar lazio werkte niet mee dus ik dacht tot vandaag dat zij juist anti-fascisten waren. konden ze zich net zo goed samenvoegen als ze geen verschille hadden, waren toch allebei fascistisch. dan ware ze vandaag de dag misschien veeeel steker samengevoegd en meer eenheid

01-10-2011, 00:24

Citaat door Rojiblanco:
"In 1927 Lazio was the only major Roman club which resisted the Fascist regime's attempts to merge all the city's teams into what would become A.S. Roma the same year. "

daar kn ik van opmaken dat as roma rond die tijd niet links was, waren ook fascisten toen. fascistisch regime wou dus alle romeinse clubs fuseren tot 1 maar lazio werkte niet mee dus ik dacht tot vandaag dat zij juist anti-fascisten waren. konden ze zich net zo goed samenvoegen als ze geen verschille hadden, waren toch allebei fascistisch. dan ware ze vandaag de dag misschien veeeel steker samengevoegd en meer eenheid
Dat had niks met ideeën van de clubs te maken g, As Roma komt uit 8 clubs ofzo voort en de bond wilde maar 1 club per stad het liefst.

01-10-2011, 00:27
jeh kk mongolen kijk waar ze over praten kk italiaanse kk poep

01-10-2011, 00:27
Raadpleeg wikipedia. Misschien heb je daar meer succes.

01-10-2011, 00:29

Citaat door wydadpsvbarca:
jeh kk mongolen kijk waar ze over praten kk italiaanse kk poep
Je hebt je hele familie beschreven in 1 zin

Kk mongolen en poep

01-10-2011, 00:30


http://nl.wikipedia.org/wiki/Roman_Football_Club