Bekijk volle/desktop versie : Dames die in het buitenland cariere willen maken.

31-10-2004, 14:34
He allemal

ik volg momenteel een internationale studie en ik moet hiervoor volgend jaar ook in het buitenland studeren en stage lopen. als alles inchallah meezit dan wil ik later ook graag werken en "cariere" maken in een ander land. Het liefst frankrijk. Maar is dit wel te doen? zijn er hier dames die een tijdje gewerkt hebben in het buitenland? of het ook net als mij willen? deel hier je ervaringen en probeer de voordelen en nadelen voor mij even op een rijtje te zetten.

Alvast bedankt,
BD

31-10-2004, 16:13

Ik wou even reageren op jouw stukje. Je vraagt je af of het te doen is??

Anything you want is possible, dus als je er voor 100% achter staat waarom zou het dan niet lukken.

Net als jou hoop ik dat mijn studie en binnenkort HBO diploma mij naar het buitenland brengt. Net als jou gaat mijn voorkeur uit ook naar Frankrijk, Parijs om precies te zijn. Maar Spanje lijkt me net zo leuk.

Ik hoop voor je dat je een juiste beslissing maakt. Als je het jezelf gunt, dan moet je ervoor gaan.

31-10-2004, 16:25
salam meiden,
ik heb een vraagje hoeveel jaar moet je voor dezew opleiding zijn en
welke diploma moet je hebben. alvast bedankt oujdiaaaaaaaaaaaaaaa

01-11-2004, 23:32
Op zich is er de mogelijkheid bij elke opleiding om gedeeltes in het buitenland te doen. Maar wil je echt graag naar het buitenland, dan zou ik een studie kiezen die internationaal is. Die zijn te herkennen aan een engelse titel bijvoorbeeld Business Management.

Er is geen vaste leeftijd aan verbonden of een bepaald diploma. Natuurlijk kan je pa sgaan studeren als je of je vmbo/havo of vwo diploma op zak hebt.

Probeer gewoon het maximale uit je studie te halen, want het is misschien wel het enige in je hele leven waar je zo vrij mogelijk in kan zijn dus benut dan ook elke mogelijkheid die je pad kruist.

11-11-2004, 16:38

Hoi hoi,

Ik volg zelf de opleiding Toerisme, richting reizen. Ik kan daarvoor in mijn laatste jaar 5 maanden stage lopen in het nuitenland wat ik zeker wil doen! Als dat bevalt dan zou ik daar gtraag een tijdje willen werken. Alleen weet ik nog niet precies waar.

11-11-2004, 23:12
heee wat leuk allemaal!
ik volg momenteel International Business and Languages en daarvoor moet ik 6 maanden naar buitenland om daar te studeren. Maar ik wil dan ook gelijk mijn stage in Frankrijk doen. Dit is weliswaar niet verplicht maar het staat goed op je CV he hahah

BD

12-11-2004, 20:16
en dat keurt jullie vaders goed, om in jullie eentje naar het buitenland te gaan.

12-11-2004, 20:25
Name Najib -
Title Re: Can Women Live Alone?

Question Asalaam alaikoem A few days ago you answered my question about a woman who is living alone (reference: G3HQ5T). This is what you said: "There is nothing in Islam which prohibits a woman or a group of Muslim women to live alone as long as there is a religiously acceptable reason for being alone such as when the woman has no relatives or when she is divorced with neither relatives nor children to live with." My question is: what is religiously acceptable? Is a woman whit good behauvior allowed to live alone just because she wants to be independent? Is a woman allowed to live alone if she wants to study in another far city? Djazakallah ou gharain for your answer.

Date 1/12/2004

Mufti
Dr. Rif`at Fawzi

Answer

Wa `alaykum As-Salamu wa Rahmatullahi wa Barakatuh.

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

Dear questioner, thank you very much for having confidence in us, and we hope our efforts, which are purely for Allah's Sake, meet your expectations.

Responding to the question, Dr. Rif`at Fawzi, former professor of Shari`ah at Cairo Univ., states the following:

âThe religiously acceptable reason referred to in the previous answer is the religious necessity that warrants the woman to live alone. For example, a woman can be forced to live alone in case she has no mahrams to live with, and this is considered a religious necessity and a âreligiously acceptable reasonâ¦â All in all, the issue of necessity is not of a general concept, and that is why it should be judged by every single situation which arises as every issue requires a separate explanation and a separate ruling.

Coming to the second main point in the question, I can say that the woman is permitted to live alone and in another city as long as the following conditions are met:

1-If the woman is forced to live there and there is no way for her to live and study along with her family.

2-She is to seek a Mahram in that city, and in case she canât find a Mahram to live with, she should seek the possibility of being accompanied by a member of her family in the other city in case there is no resident mahram to accompany her in that new city.

3-Under all circumstance, the womanâs safety and security should be ensured.

4-If there is no way out, and the woman is obliged to live alone to study in another city, then it depends on the subjects she is going to study, and whether they are essential or not, and here, I think it is preferable from the womanâs side to tell us about the study which warrants her to do so, and based on what she will say we will issue the fatwa based on what will be said.â

If you have any further questions, please don't hesitate to write back!

May Allah guide you to the straight path, and guide you to that which pleases Him, Amen.

Allah Almighty knows best.

Fatwa Editor: El-Sayed Ameen.