Bekijk volle/desktop versie : 'Meer regels om stichting islamitische school te voorkomen'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

28-09-2011, 12:40
Kamerlid Ton Elias heeft aan Onderwijsminister Marja van Bijsterveldt gevraagd of er extra voorwaarden worden gesteld aan het stichten van scholen.

Elias wil op deze manier een nieuw islamitisch collega in Amsterdam tegenhouden, zo meldt De Telegraaf. Elias stoort zich vooral aan het feit dat er nieuwe bestuurders zijn die ook betrokken waren bij het vorige Islamitisch College Amsterdam. Volgens de Onderwijsinspectie was het onderwijs op het ICA niet voldoende. De VVD denkt dat het helpt als er een extra voorwaarde komt. Deze moet voorkomen dat bestuurders van zwakke scholen betrokken raken bij de stichting van een nieuwe school.

Elias is bang voor 'een nieuw onderwijskundig fiasco'. Minister van Bijsterveldt gaat het verzoek van Elias onderzoeken.


Bron: AT5

28-09-2011, 12:49


Als mensen hun kinderen naar een school willen sturen met een bestuur waarvan 4 van de 7 leden bewezen hebben voor slecht onderwijs te zorgen mogen ze dat zelf weten.

28-09-2011, 12:51
Bij deze de inhoud van het artikel zoals het nu in de bron staat:

http://www.at5.nl/artikelen/68823/landelijke-vvd-geen-islamitisch-college

VVD'er Ton Elias wil geen nieuw Islamitisch College als daar dezelfde bestuurders inzitten als in het vorige ICA.

VVD-Kamerlid Ton Elias heeft dinsdag in het wekelijkse vragenuurtje aan Onderwijsminister Marja van Bijsterveldt gevraagd of er extra voorwaarden kunnen worden gesteld aan het stichten van scholen.

Elias hoopt met deze extra voorwaarden een nieuw islamitisch college in Amsterdam te kunnen tegenhouden, zo schrijft De Telegraaf vandaag.

Het stoort Elias dat een deel van de betrokken nieuwe bestuurders ook al betrokken was bij het vorige Islamitisch College Amsterdam. De kwaliteit van het onderwijs op het ICA was volgens de Onderwijsinspectie jaren achtereen zeer zwak. De VVD denkt daarom aan de voorwaarde dat een verzoek tot stichting niet inwilligt als een aantal bestuursleden van de nieuw te stichten school eerder betrokken was bij een school die is opgeheven vanwege de slechte onderwijskwaliteit.

Elias vreest voor 'een nieuw onderwijskundig fiasco'. Minister van Bijsterveldt gaat het verzoek van Elias onderzoeken.

28-09-2011, 12:51
http://nos.nl/video/275078-wethouder-asscher-amsterdam-over-islamitisch-college.html

http://www.at5.nl/artikelen/31811/islamitisch-college-niet-gesteund-door-asscher

28-09-2011, 13:13


er zijn ergere dingen!

28-09-2011, 13:16

Citaat door ipalestine4:
holocaust

28-09-2011, 13:34
Ondanks dat ik zelf naar een katholieke school ben geweest, snap ik het nut niet van onderwijs vanuit een religieuze visie.

28-09-2011, 13:41

Citaat door AirbusA380:
Ondanks dat ik zelf naar een katholieke school ben geweest, snap ik het nut niet van onderwijs vanuit een religieuze visie.
Je weet toch, holocaust enzo.

28-09-2011, 13:43
Goh, zelfs een marokko.nl moderator kan een Topictitel zodanig vervalsen, dat de haat tegenover autochtoon Nederland weer wat erger word...........

28-09-2011, 13:55

Citaat door Seal97:
Je weet toch, holocaust enzo.
Holocaust is geschiedenis, een school die dit om religieuze reden verzwijgt, zou men per direct zijn vergunning moeten intrekken.

28-09-2011, 13:57

Citaat door AirbusA380:
Holocaust is geschiedenis, een school die dit om religieuze reden verzwijgt, zou men per direct zijn vergunning moeten intrekken.
Oh, dat zeker, maar ik dacht, ik probeer het ook eens: iets over Joden roepen en dan zien of dat een argument is.

Blijkbaar kom ik er niet mee weg.

28-09-2011, 13:59
Misselijk wordt ik hiervan. Het moge duidelijk zijn, dat de kuffar oorlog tegen moslims voeren. De moslims die dit niet inzien zijn blind. Van niqab naar jongensbesnijdenis en nu scholen. En het zal door blijven gaan.

Van een ongelovige hoef ik niets te horen. Ontkennen en ontkennen, terwijl jullie diep in jullie hart dondersgoed weten dat dit aanvallen zijn tegen de islam. Nou stik maar diep in die haat van jullie nazi's. De islam krijgen jullie nooit kapot!

28-09-2011, 14:02



Citaat door Moerabita:
Misselijk wordt ik hiervan. Het moge duidelijk zijn, dat de kuffar oorlog tegen moslims voeren. De moslims die dit niet inzien zijn blind. Van niqab naar jongensbesnijdenis en nu scholen. En het zal door blijven gaan.

Van een ongelovige hoef ik niets te horen. Ontkennen en ontkennen, terwijl jullie diep in jullie hart dondersgoed weten dat dit aanvallen zijn tegen de islam. Nou stik maar diep in die haat van jullie nazi's. De islam krijgen jullie nooit kapot!
Die school heeft zich toch echt zelf de nek omgedraaid een score van 3.3.

28-09-2011, 14:07

Citaat door Seal97:
Oh, dat zeker, maar ik dacht, ik probeer het ook eens: iets over Joden roepen en dan zien of dat een argument is.

Blijkbaar kom ik er niet mee weg.
Het belangrijkste is natuurlijk dat zulke scholen een degelijk lesplan hebben en slagen in wat we hier "de eindtermen" noemen.
Geschiedenis en biologie zijn daar een belangrijk onderdeel in.
Scholen die hun kinderen blind wensen te houden of met pseudowetenschappen wensen te vergiftigen verdienen geen erkenning

28-09-2011, 14:13

Citaat door Moerabita:
Misselijk wordt ik hiervan. Het moge duidelijk zijn, dat de kuffar oorlog tegen moslims voeren. De moslims die dit niet inzien zijn blind. Van niqab naar jongensbesnijdenis en nu scholen. En het zal door blijven gaan.

Van een ongelovige hoef ik niets te horen. Ontkennen en ontkennen, terwijl jullie diep in jullie hart dondersgoed weten dat dit aanvallen zijn tegen de islam. Nou stik maar diep in die haat van jullie nazi's. De islam krijgen jullie nooit kapot!


Klok, klepel enzo? Artikel wel gelezen? Ook begrepen wat er staat? Of zat je voorheen ook op de ICA?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24