Bekijk volle/desktop versie : Grootste garnalencocktail niet Nederlands, met kwaliteitsbron en recept



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

28-09-2011, 10:26

Citaat:
De grootse garnalencocktail ter wereld is niet langer in Nederland bereid, maar in de Mexicaanse haven Mazatlán, circa 800 kilometer ten noordwesten van Mexico-Stad. Daar is dinsdag door een schare koks en honderden medewerkers een garnalencocktail van 538,5 kilo klaargemaakt.

De Mexicanen laten zo het vorige record in het Guinness Book of Records ver achter zich. Dat record was een garnalencocktailtje van 116 kilo dat in 2010 in Nederland was klaargemaakt.

De Mexicaanse koks hadden de beschikking over een speciaal voor de feestelijke gelegenheid gefabriceerd kristallen glas van bijna 2 meter hoog. Het belangrijkste ingrediënt was vanzelfsprekend de garnaal die met 500 kilo het voorgerecht domineerde. Daarnaast gebruikten de koks onder meer sla en sauzen zoals tabasco.
bron: http://www.depers.nl/opmerkelijk/599230/Grootste-garnalencocktail-niet-Nederlands.html

Soms halen we onze neus op voor een oubollige hap , maar vergeet niet dat sommige van die uncoole gerechtjes verschrikkelijk lekker zijn. Bovendien roepen ze vaak heel mooie herinneringen op. Een ouderwetse garnalencocktail is daar een perfect voorbeeld van.

extra materiaal: glazen of kristallen coupes om de cocktail in te serveren

Dit gerecht kan je al op tafel zetten vanaf €4,5 per persoon.

De ingrediënten in dit recept zijn voor 4 personen. Wil je dit voor meer of minder personen klaarmaken? Dat kan: 1 persoon 2 personen 4 personen 6 personen 8 personen

ingrediënten
voorbereiding:
•1 kg ongepelde grijze garnalen
•2 eieren
•2 tomaten
•1 kropsla
de cocktailsaus:
•4 eetlepels mayonaise
•1 eetlepel ketchup
•1 dl room
•1 eetlepel whisky
•tabasco
de cocktail samenstellen (vlak voor het serveren):
•1 citroen
bereiding
voorbereiding:
•Pel de grijze garnalen en hou de kopjes bij. (Vries de garnalenkopjes in; je kan die nog gebruiken voor andere bereidingen.)

•Kook de eieren net niet hard (6 à 7 minuten kooktijd) en koel ze af onder koud stromend water.

•Was de kropsla en gebruik voornamelijk het knapperige hart van de sla. Dat is het smakelijkste stukje groen.

•Breek het hardere steeltje van de slabladeren af.

•Laat de sla goed uitlekken en zet ze opzij.
de cocktailsaus:
•Schenk de room in een mengkom en klop deze half op met een garde (luchtig maar lopend).

•Meng de mayonaise onder de licht opgeklopte room en voeg er de ketchup, het scheutje whisky en enkele druppels tabasco aan toe.
de cocktail samenstellen (vlak voor het serveren):
•Snij de gekookte eieren in halfjes en snipper de slablaadjes in heel fijne reepjes.

•Versnij het tomatenvlees in kleine blokjes.

•Gebruik ouderwetse glazen of kristallen coupes om de garnalencocktail in te serveren.

•Schik in elk glas een bodem van reepjes kropsla en schep daarover een portie tomatenblokjes.

•Strooi hierover een royale portie garnalen, lepel er wat cocktailsaus over en werk elke coupe af met een schijfje citroen.

•Serveer meteen.


Bij gebrek aan goede topics maar weer eens een van mij...

28-09-2011, 10:31


over cocktails gesproken. ik heb wel eens een harvey wallbanger gedronken. het was niet de grootste ter wereld overigens, dat kon ik destijds niet betalen

28-09-2011, 10:33

Citaat door boterbroekje:
over cocktails gesproken. ik heb wel eens een harvey wallbanger gedronken. het was niet de grootste ter wereld overigens, dat kon ik destijds niet betalen
Ik wel eens een cosmopolitan... maar dat houden we stil.

28-09-2011, 10:34
oe ik zou dit receptje wel ff willen maken..

28-09-2011, 10:36



Citaat door Abracadaver:
Ik wel eens een cosmopolitan... maar dat houden we stil.
we kunnen er hier anoniem van gedachten over wisselen

28-09-2011, 10:36

Citaat door Serendipity84:
oe ik zou dit receptje wel ff willen maken..
Keurig on-topic.

28-09-2011, 10:37

Citaat door boterbroekje:
we kunnen er hier anoniem van gedachten over wisselen
Ja niemand kent me hier tenslotte, goed het was er meer dan 1, het maakte me niet uit dat ze roze waren en ik vond ze lekker. Zo dat is eruit...

28-09-2011, 10:38
Pfffff, 't is dan wel 538 kilo bij die Mexicanen maar het zijn vast geen Hollandse garnalen.

28-09-2011, 10:40

Citaat door Abracadaver:
Keurig on-topic.


altijd abra cadabra!


Citaat door mrmpf:
Pfffff, 't is dan wel 538 kilo bij die Mexicanen maar het zijn vast geen Hollandse garnalen.
hoop het niet... hollandse garnalen vind ik niets!

wie maakt er samen met mij het receptje?
Maar wel in Mexico...

28-09-2011, 10:41

Citaat door mrmpf:
Pfffff, 't is dan wel 538 kilo bij die Mexicanen maar het zijn vast geen Hollandse garnalen.
Vast van die exotische grote, lekker makkelijk pellen, zo kan ik het natuurlijk ook.

100 kilo Hollandse garnalen pellen of 500 kilo tijgergarnalen is nogal een verschil.

28-09-2011, 10:41

Citaat door Serendipity84:
hoop het niet... hollandse garnalen vind ik niets!
Duh, lekkerste garnalen ter wereld Gewoon een onsje op een wit puntje, klein beetje peper en zout, likje mayo.

28-09-2011, 10:42

Citaat door Abracadaver:
Ja niemand kent me hier tenslotte, goed het was er meer dan 1, het maakte me niet uit dat ze roze waren en ik vond ze lekker. Zo dat is eruit...
De signalen zijn duidelijk lieverd, je bent homo.

28-09-2011, 10:44



Citaat door Abracadaver:
Vast van die exotische grote, lekker makkelijk pellen, zo kan ik het natuurlijk ook.

100 kilo Hollandse garnalen pellen of 500 kilo tijgergarnalen is nogal een verschil.


doe mij maar de tijgergarnalen!!! overheerlijk!


Citaat door mrmpf:
Duh, lekkerste garnalen ter wereld Gewoon een onsje op een wit puntje, klein beetje peper en zout, likje mayo.
Ieuw... neee!!!!!

28-09-2011, 10:44

Citaat door mrmpf:
Duh, lekkerste garnalen ter wereld Gewoon een onsje op een wit puntje, klein beetje peper en zout, likje mayo.
Houd op schei uit. Heerlijk!

28-09-2011, 10:47

Citaat door Seal97:
De signalen zijn duidelijk lieverd, je bent homo.
Maar darling, kan een groep mannen niet eens meer gezellig bij elkaar komen om een drankje, beroemd gemaakt door sex in the city, te drinken, zonder dat daar direct een labeltje aan moet worden gehangen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12