Bekijk volle/desktop versie : Marokko niet blij met hulp van Saudi Arabië aan Polisario



Pagina's : [1] 2 3

27-09-2011, 18:27
De Saudische ambassadeur heeft verklaard dat dit geschenk heeft plaatsgevonden in het kader van humanistische hulp.

De Arabische webkrant Elaph meldt dat de Saudische Ambassade in Algerije te kennen heeft gegeven dat Saudi-Arabië 206 ton aan dadels heeft geschonken aan asielzoekers in de Polisario gebieden. De Marokkaanse autoriteiten hebben hun ongenoegen geuit en geven aan ongerustheid zijn over de hulp aan de asielzoekers in Sahara.

Marokko verdenkt daarbij Polisario van het onderscheppen en verhandelen van deze goederen. Een Saudische diplomatieke bron meldt dat de humanistische hulp die Saudi-Arabië aan Polisario biedt geen enkele politieke tint heeft en dus geen invloed heeft op de relatie tussen Marokko en Saudi-Arabië.

Bron: ANMV

27-09-2011, 19:17


Je kan er niks mee... grappig hoe bepaalde mensen vijandigheid proberen te creeren richting Saudi Arabie. rara hoe zou dat nou toch komen.

27-09-2011, 19:43
een ton aan dadels??? hu??? dat is pas hulp!

27-09-2011, 19:52
en waar komen die asielzoekers vandaan dan?

27-09-2011, 19:53



Citaat door brabus3:
@ bokito

eerste keer zeg je wat zinnigs..

Voed je aapje gay lord op.

tief op jij arabieren izan

27-09-2011, 19:54

Citaat door Pomona:
en waar komen die asielzoekers vandaan dan?
ja vroeg ik me ook af.
hoop in iedergeval dat ze dadels lusten.

27-09-2011, 19:55

Citaat door Bokitoo_:
ja vroeg ik me ook af.
hoop in iedergeval dat ze dadels lusten.
206 ton is wel erg veel

27-09-2011, 20:01
Kortom marokko is boos op SA omdat die dadels aan in een woestijn asielzoekende mensen hebben gegeven.?
echt arabisch dit.

27-09-2011, 20:17

Citaat door brabus3:
ik betwijfel of dit artikel werkelijk waar is.. Weer kan je die verotte bron van m.nl niet nalezen.

Waarom bel je je vriendje M6 niet ? die kan het wel bevestigen denk ik zo

27-09-2011, 20:37
Het lijkt een soort van chantage van SA. Iedereen weet dat de Polisario hulpgoederen doorverkoopt en ermee wapens koopt om te strijden tegen Marokko..
SA heeft nooit kant gekozen in het conflict.
Misschien proberen ze druk op Marokko te zetten om soldaten te leveren voor de GCC..

27-09-2011, 20:38
Denk dat ze meer hadden gehad aan geld.

27-09-2011, 20:44
Ik schijt op het koninklijk huis van Saoedi-Arabië.

27-09-2011, 20:46



Citaat door brabus3:
@ mister1979

Weer schijt je diarree uit op deze forum. KSA is VOOR inlijving van de sahara met Maghreb. Heel de arabische liga staat achter Maghreb in dit Marokkaanse dossier, behalve el Jaza-ir, Soeria en Libya en voor een gedeelte ook Mauretania.

Do your research a nadia yassine...

@ bokito

reet dicht khettabist.

Doe beter je huiswerk. SA erkent de Sahara niet eens als deel van Marokko..
Dat doet de Arabische Liga ook niet..

SA heeft nooit de kant van Marokko gekozen. Ze hebben alleen geprobeerd te bemiddelen tussen Marokko en de Polisario.



Citaat:
The United States, the European Union, the African Union and the United Nations do not recognize the sovereignty of Morocco over Western Sahara (as no country in the world does).

27-09-2011, 20:49

Citaat door Yassine030:
Ja maar dat zou het te waarschijnlijk maken, Dit is een sneaky manier, niet het eerste waar je aan zal denken als je geen kenner bent.
wellicht zit er in ieder dadel een riyal verborgen en krijgen ze dus indirect financiële hulp

27-09-2011, 20:52
Iedereen weet dat de Polisario hulpgoederen doorverkoopt en hun volk in Tindouf laat hongeren. Dat is bevestigd door verschillende internationale organisaties. Met dat geld dat ze eraan verdienen kopen ze wapens.

Dus indirect financieert SA wapens voor Polisario..

Pagina's : [1] 2 3