Bekijk volle/desktop versie : Strenge vader of moeder



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

27-09-2011, 16:40
Een blik van mijn vader was vroeger genoeg. We mochten het volgende echt niet of moesten het wel doen:

- naar de stad met koopavond en in de middag. Mocht alleen in de ochtend. zijn theorie, dan worden de zwervers wakker die achter meiden aangaan.
- Geen strakke kleren
- Geen vriendinnen
- van school naar huis
- liever niet werken maar wel hard studeren
- geen kusjes aan ooms geven op de wang (zijn broers of broers van mijn moeder)
- bij niemand logeren behalve bij zijn ouders
- elke week een soerat leren
- zo min mogelijk buiten spelen
- niet opnemen met je naam aan de telefoon
- geen verjaardagen
- geen losse haren, make up, of haren knippen
- geen bijnamen voor mensen

ik kan er honderd verzinnen, maar wat mochten jullie absoluut niet???

27-09-2011, 16:45


Wow, sommige dingen zijn echt wel overdreven..

Maar ik ook:
- geen strakke kleden
- 's avonds niet naar buiten
- geen nederlands thuis alleen arabisch praten
- en nog een paar dingen maar daar kom ik op dit moment niet op

hihi

27-09-2011, 16:47

Citaat door Islaaamx:
Wow, sommige dingen zijn echt wel overdreven..

Maar ik ook:
- geen strakke kleden
- 's avonds niet naar buiten
- geen nederlands thuis alleen arabisch praten
- en nog een paar dingen maar daar kom ik op dit moment niet op

hihi
zoals ik zei, ik kan echt nog tig opnoemen.
NIet op straat eten, ijs of frietje
niet hard lachen op straat of hard praten

27-09-2011, 16:48

Citaat door Volwassenmeid:
zoals ik zei, ik kan echt nog tig opnoemen.
NIet op straat eten, ijs of frietje
niet hard lachen op straat of hard praten
Dat zijn de standaard dingen, elke ouder moet zijn of haar kind dat aanleren. Heeft niets met streng te maken.

27-09-2011, 16:50


Jouw ooms mag jij zien als ma7ram, waarom geen kusje dan? Ik kus/knuffel ze eerlijk gezegd nog steeds.

27-09-2011, 16:52
Ma was altijd het strengst..maar de afgelopen 6 jaar zijn ze wel veel relaxter geworden..veel meer kan en mag en dat gaat ook goed.

27-09-2011, 16:54
- geen strakke kleren
- geen make-up
- niet op eigen initiatief met vriendinnen weg
- niet altijd naar buiten (af en toe maar)
- van huis naar school en omgekeerd
- niet met losse haren lopen
- niet met jongens praten (buren, schoolgenoten)
etc etc etc

27-09-2011, 16:54

Citaat door Escapiste:
Jouw ooms mag jij zien als ma7ram, waarom geen kusje dan? Ik kus/knuffel ze eerlijk gezegd nog steeds.
Dat wil hij gewoon niet, ook al zijn het mahrams, dus geen knuffel of wat dan ook. Gewoon uit de buurt van mannen blijven. Dat was en is nog altijd zijn motto.

27-09-2011, 16:59

Citaat door Volwassenmeid:
Een blik van mijn vader was vroeger genoeg. We mochten het volgende echt niet of moesten het wel doen:

- naar de stad met koopavond en in de middag. Mocht alleen in de ochtend. zijn theorie, dan worden de zwervers wakker die achter meiden aangaan.
- Geen strakke kleren
- Geen vriendinnen
- van school naar huis
- liever niet werken maar wel hard studeren
- geen kusjes aan ooms geven op de wang (zijn broers of broers van mijn moeder)
- bij niemand logeren behalve bij zijn ouders
- elke week een soerat leren
- zo min mogelijk buiten spelen
- niet opnemen met je naam aan de telefoon
- geen verjaardagen
- geen losse haren, make up, of haren knippen
- geen bijnamen voor mensen

ik kan er honderd verzinnen, maar wat mochten jullie absoluut niet???
Ik vind dit lijstje wel heel extreem hoor. Kan me niet voorstellen dat dit een prettig leventje was!

27-09-2011, 16:59
Dit doet me ergens aan denken en nou moet ik het plaatsen.
Ik was eens een keer bij een tante blijven slapen, wiens dochter veel losser was dan ik (we waren een jaar of negen). Mijn nicht had blondje highlights in haar haar en ik vond dat werkelijk prachtig! Dus deed mijn tante het bij in totaal twee lokken (omdat zij ook weet hoe mijn vader is, het is namelijk haar broer). Dus ik dat weekend helemaal in de wolken, totdat mijn oom me thuis afzette. Mijn vader was woedend! Hij pakte een schaar uit de keukenla en knipte die twee blonde lokken zonder pardon uit mijn haar.
Ik was zó verdrietig! Dat vergeet ik echt nooit meer.

Verder ben ik niet streng maar wel strikt opgevoed. Leugens werden niet getolereerd en afspraken diende je na te komen. We mochten wel buitenspelen, maar als 5 uur thuis betekende, dan was het ook 5 uur. Was je 5 min later mocht je de rest van het jaar in de tuin wandelen.

27-09-2011, 16:59
Mijn vader was en is altijd het strengst geweest. Mijn moeder had er absoluut geen moeite mee als ik even naar het centrum ging hier in de wijk of met vriendinnen de stad in.
Mijn vader daarintegen was daar altijd streng in. Ik mocht niet zonder goede reden het huis uit, geen losse haren binnen of buitenshuis, niet hard praten buiten etc. Eten op straat vind ie ook afschuwelijk!!

Het is begrijpelijk dat je dat niet begreep/begrijpt als meid in je jonge jaren. Maar Alhamdoulilaah, ik ben zo trots op de opvoeding van mijn ouders. Ik ben ze hier dankbaar voor.

27-09-2011, 17:00

Citaat door Lekii:
Ik vind dit lijstje wel heel extreem hoor. Kan me niet voorstellen dat dit een prettig leventje was!
Heb ook niet altijd een prettig leventje gehad maar jah. Je vrienden kun je kiezen je ouders en familie niet hé

27-09-2011, 17:02



Citaat door Yasmina_b:
Heb ook niet altijd een prettig leventje gehad maar jah. Je vrienden kun je kiezen je ouders en familie niet hé
Aan de hand van het lijstje zie ik niet dat ze uberhaupt iets mocht kiezen. Ik snap ook niet wat er zo erg is aan vrienden hebben en leuke dingen met ze doen!

27-09-2011, 17:04
Dat losse haren is altijd erg geweest. Lijkt wel alsof je ze dachten dat je daar meer aandacht mee trok.
Ik schaamde me zelfs om me haar los te hebben tussen mijn ooms, neven

27-09-2011, 17:08
Meeste zaken genoemd in jouw lijst beschouw ik als " normaal"
Mijn ouders zijn beiden nooit streng geweest in kledingkeus, haarkapsel (los ofzo), vriendinnen, stad in, omgang met ooms, of verjaardag vieren.

Soms streng in andere zaken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7