Bekijk volle/desktop versie : Zondag 2 oktober, Berbers talige lezing van Tariq ibn Ali, in Utrecht



26-09-2011, 21:29
Aankomende zondag 2 oktober, Tariq ibn Ali, met een Berberstalige lezing in Moskee Omar el Farouk (Overvecht) Waar zal morgen jouw huis zijn?

بسم الله الرحمن الرحيم



Assalaamu Alaaykum wa RahmatuAllaahi wa Barakatu geliefde broeder, geliefde zuster,


Heb jij altijd al je moeder, oom, tante, neef, zus, buurvrouw, opa mee willen nemen naar een lezing, maar was dat niet mogelijk vanwege de spreektaal? Grijp dan nu jouw kans en neem ze mee!


Stichting Dawah al Islamia nodigt jullie namelijk van harte uit op zondag 2 oktober 2011 voor een zeer bijzondere berberstalige lezing van onze geliefde broeder:


Tariq Ibn Ali


De lezing zal plaats vinden in Moskee Omar el Farouk, te Utrecht (Overvecht) en draagt de titel:

Waar zal morgen jouw huis zijn?


De lezing vangt inshaeAllaah na salaat al asr aan, dus wees op tijd!


Wij hopen jullie dan te mogen verwelkomen!




Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei:

Allah(de Geprezene en de Verhevene) heeft een extra aantal engelen, die uitzwermen om op zoek te gaan naar bijeenkomsten waar Allah’s naam wordt aangeroepen; zij zitten daar en vouwen hun vleugels om elkaar, en zij vullen dat wat tussen hen en de laagste hemel is.


Als de mensen in de bijeenkomst vertrekken, staan ze op en rijzen ten hemel. Hij [42] zei:”Dan vraagt Allah(de Almachtige, de Verhevene) hen (hoewel) Hij alles over hen weet:”Waar komen jullie vandaan?” En zij zeggen:”Wij komen van Uw dienaren op de aarde; zij verheerlijken U [43] , zij loven U [44] , zij getuigen dat er geen god is behalve U [45] , zij prijzen U [46] en zij vragen (gunsten) van U.


Hij zegt:”En wat vragen ze van Mij?” Zij zeggen: “Zij vragen van U Uw Paradijs.” Hij zegt:”En hebben zij Mijn Paradijs gezien?” Zij zeggen: “Nee O Heer.” Hij zegt:”En hoe zou het zijn als zij Mijn Paradijs hadden gezien!” Zij zeggen: “En zij vragen Uw bescherming.”Hij zegt:”Waartegen vragen zij Mijn bescherming?” Zij zeggen:”Tegen het hellevuur, O Heer.” Hij zegt:”En hebben zij het hellevuur gezien?” Zij zeggen: “Nee.” Hij zegt:”En hoe zou het zijn als zij Mijn hellevuur gezien hadden!” Zij (de engelen) zeggen:”En zij vragen om Uw vergeving.” Hij zei: “Dan zegt Hij “Ik heb hen vergeven en heb hen geschonken waar zij om gevraagd hebben, en Ik schenk hen een schuilplaats tegen datgene waartegen zij Mijn bescherming vroegen.” Hij zei:”Zij zeggen: “O Heer onder hen is die en die, een heel zondige dienaar, die slechts voorbij kwam en bij hen is gaan zitten.” Hij [47] zei: “En Hij Zegt: “En Ik schenk (ook) aan hem Mijn vergiffenis; degene die bij zulke mensen zit, zal niet lijden.”
Dit is overgeleverd door Moeslim( ook door Al-Boechari, at-Tirmidhi en an- Nasa’i).

Contact:

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u mailen naar:
info@stichtingdawah.nl

Adres van Moskee Omar el Farouk:
Moskee overvecht
Winterboeidreef 4
3561 HX Utrecht

De moskee bevindt zich naast het treinstation Overvecht, is te herkennen aan een groot donker dak, een groot gebouw met een groen hek eromheen.
Vanaf utrecht centraal te bereiken met buslijn 1, die precies stopt naast de moskee, vraag aan de chauffeur naar de halte van de moskee, of van treinstation overvecht, of de zonegrens halte.
Vanaf het treinstation Overvecht is het iets minder dan 1 minuutje lopen, en de moskee is direct zichtbaar zodra men het station verlaat.

Voor een uitgestippelde route vanuit je eigen vertrekplaats met het openbaar vervoer:
http://www.9292ov.nl

Voor een routebeschrijving vanuit je eigen vertrekplaats, met de auto:
http://www.anwb.nl


27-09-2011, 19:51


Hij brengt dingen zo leuk over.
een aanrader om te gaan dus!!