Bekijk volle/desktop versie : Onveilige seks in opmars onder jongeren



26-09-2011, 08:09
Jongeren in heel de wereld weten steeds minder van voorbehoedsmiddelen en van bescherming tegen seksueel overdraagbare aandoeningen. Onveilige seks is daardoor in opmars.

Dat concludeert een onderzoek dat in opdracht van de farmaceutische onderneming Bayer in 26 landen is gedaan, zo is vandaag, op Wereld Anticonceptiedag, bekendgemaakt. Het aantal jongeren dat met een nieuwe partner onveilige seks bedrijft stijgt overal in de wereld.

Verdubbeld
In Frankrijk is het aantal jongeren dat onveilige seks heeft in vergelijking met 2009 meer dan verdubbeld. In de Verenigde staten nam dit aantal toe met bijna 40 procent.

De helft van de jongeren in Europa krijgt seksuele voorlichting. In Latijns Amerika, de VS en het Aziatisch-Pacifisch gebied, Oost- en Zuidoost-Azië en Oceanië, is dat driekwart van de jongeren.

In Egypte denkt 36 procent dat baden of douchen werkt als anti-conceptie. Meer dan een kwart van de jongeren in Thailand en India denkt dat een zwangerschap te voorkomen is door tijdens de menstruatie seks te hebben.

Obstakels
'Waar je maar bent op de wereld, overal bestaan er 'obstakels' die verhinderen dat tieners betrouwbare informatie krijgen over seks en voorbehoedsmiddelen', zegt Denise Keller, van de organisatie van Wereld Anticonceptiedag. 'Wanneer jongeren toegang hebben tot informatie over anticonceptie, kunnen ze keuzes maken die elk aspect van hun leven zullen beïnvloeden. Daarom is het zo belangrijk dat ze makkelijk aan de juiste én objectieve informatie komen.'
| |


http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/2927290/2011/09/26/Onveilige-seks-over-de-hele-wereld-in-opmars.dhtml

26-09-2011, 08:10

Ja ja... wij werden er vroeger mee doodgeknuppeld.
Ik moest op m'n 12de een condoom om een banaan doen.

De jongere generatie op hun 10de (!!!)

26-09-2011, 08:11
Ik was eerder!
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4014263

26-09-2011, 08:12
Marietje: "Papa... Martijn blijft slapen, heb je een paar condooms voor me?"

Papa: "Oh jee Marietje... die hebben mama en ik gisteren opgebruikt in de swingerclub. Maar Martijn is een goede jongen, je hoeft niks te gebruiken. Veel plezier!"

Marietje: "Oke papa... zonder is toch veel fijner"

26-09-2011, 08:15


Citaat door Monica.:
Marietje: "Papa... Martijn blijft slapen, heb je een paar condooms voor me?"

Papa: "Oh jee Marietje... die hebben mama en ik gisteren opgebruikt in de swingerclub. Maar Martijn is een goede jongen, je hoeft niks te gebruiken. Veel plezier!"

Marietje: "Oke papa... zonder is toch veel fijner"
.......jouw kijk op nederlanders?

26-09-2011, 08:16

Citaat door Monica.:
Ja ja... wij werden er vroeger mee doodgeknuppeld.
Ik moest op m'n 12de een condoom om een banaan doen.

De jongere generatie op hun 10de (!!!)
doodgeswaffeld

ik nam ook geen enkel risico, zelfs vluggertje op de achterbank deden we gordels om

26-09-2011, 08:18

Citaat door Globi:
.......jouw kijk op nederlanders?
Klopt het niet???

26-09-2011, 08:18

Citaat door boterbroekje:
doodgeswaffeld

ik nam ook geen enkel risico, zelfs vluggertje op de achterbank deden we gordels om
Gekkenhuis.

26-09-2011, 08:20

Citaat door Monica.:
Klopt het niet???
Nee. Maar jij bent lerares....dus je zal het vast weten.

26-09-2011, 08:22

Citaat door Globi:
Nee. Maar jij bent lerares....dus je zal het vast weten.
Dat van die swingerclub is overdreven maar van de rest ben ik zelf getuige geweest... en het ging nog wel om een Marokkaan.

26-09-2011, 08:24
Westerse ouders zijn vreemd... en 's ochtends staat papa naast Martijn in boxer koffie te drinken.

'Was het fijn Martijntje?"

"Ja meneer... ik heb het uw dochter keihard gegeven"

"Het is een lekker ding hè?"




26-09-2011, 08:26
LOOPT AL!
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4014263


Onveilige seks over de hele wereld in opmars
Jongeren in heel de wereld weten steeds minder van voorbehoedsmiddelen en van bescherming tegen seksueel overdraagbare aandoeningen. Onveilige seks is daardoor in opmars.

Dat concludeert een onderzoek dat in opdracht van de farmaceutische onderneming Bayer in 26 landen is gedaan, zo is vandaag, op Wereld Anticonceptiedag, bekendgemaakt. Het aantal jongeren dat met een nieuwe partner onveilige seks bedrijft stijgt overal in de wereld.

Verdubbeld
In Frankrijk is het aantal jongeren dat onveilige seks heeft in vergelijking met 2009 meer dan verdubbeld. In de Verenigde staten nam dit aantal toe met bijna 40 procent.

De helft van de jongeren in Europa krijgt seksuele voorlichting. In Latijns Amerika, de VS en het Aziatisch-Pacifisch gebied, Oost- en Zuidoost-Azië en Oceanië, is dat driekwart van de jongeren.

In Egypte denkt 36 procent dat baden of douchen werkt als anti-conceptie. Meer dan een kwart van de jongeren in Thailand en India denkt dat een zwangerschap te voorkomen is door tijdens de menstruatie seks te hebben.

Obstakels
'Waar je maar bent op de wereld, overal bestaan er 'obstakels' die verhinderen dat tieners betrouwbare informatie krijgen over seks en voorbehoedsmiddelen', zegt Denise Keller, van de organisatie van Wereld Anticonceptiedag. 'Wanneer jongeren toegang hebben tot informatie over anticonceptie, kunnen ze keuzes maken die elk aspect van hun leven zullen beïnvloeden. Daarom is het zo belangrijk dat ze makkelijk aan de juiste én objectieve informatie komen.'

26-09-2011, 08:26


Citaat door Monica.:
Dat van die swingerclub is overdreven maar van de rest ben ik zelf getuige geweest... en het ging nog wel om een Marokkaan.
Dan heb je het wel over ouders die behoorlijk de weg kwijt zijn.

26-09-2011, 08:27
Maar de mijne heeft bezoekers Hork.

Doe niet zo dramatisch snol en haal de jouwe weg.
Dan owe ik je.

26-09-2011, 08:28

Citaat door Globi:
Dan heb je het wel over ouders die behoorlijk de weg kwijt zijn.
Alto's... helemaal gestoord maar wel de allerliefste Nederlanders die ik ken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62