Bekijk volle/desktop versie : Wat is erger HOMO of iemand .............



Pagina's : [1] 2

07-01-2003, 11:08
Graag wil ik weten wat er erger is een homo of een moslim die niet bid???

Ben zelf geen homo hoor, maar in deze homo's worden over het algemeen door moslim jongens (die niet bidden) de grond in geboord en in elkaar geslagen en lastig gevallen en zo. Maar nu wil ik weten wat is eigenlijk erger een homo of iemand die niet bid en kom wel met reden waarom de 1 erger is dan de ander.

07-01-2003, 11:10


allebei, vind ik dan he? en wat vind je zelf?

07-01-2003, 11:12

Citaat:
Origineel gepost door METALSA_23
Graag wil ik weten wat er erger is een homo of een moslim die niet bid???

Ben zelf geen homo hoor, maar in deze homo's worden over het algemeen door moslim jongens (die niet bidden) de grond in geboord en in elkaar geslagen en lastig gevallen en zo. Maar nu wil ik weten wat is eigenlijk erger een homo of iemand die niet bid en kom wel met reden waarom de 1 erger is dan de ander.
sorry maar in mijn ogen ben je geen moslim als je niet bid.

dus in dit geval kies ik voor geen van beide.

het is een belediging voor de Islam om zo iemand een moslim te noemen.

07-01-2003, 11:15
Wat zegt de islam over homo's er is toch iets over gezegd in de Koran neem ik aan en is het dan niet dat je een Zonde pleegt. In de tijd van de profeet (vrede zij met hem) werd er toch ook over gesproken en kwam dit toch ook voor denk maar aan Comelot???

07-01-2003, 11:21


er wordt zeker wat gezegd over homo's

lees het volgende stuk eens

Vraag: Wat zegt de islam over homoseksualiteit?

Antwoord:

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

De islam leert ons dat homoseksuele handelingen zondig en strafbaar zijn bij Allah (Geprezen en verheven is Hij). Dit heeft Allah dus bepaald en niet de mens. Allah vertelt ons hoe Hij het volk van lot strafte voor hun homoseksuele gedrag.

Het verhaal van de profeet Lot (vrede zij met hem) wordt in verscheidene soera's vermeld. En (gedenkt) Loeth, toen hij tot zijn volk zei:"Begaan jullie gruweldaden, hoewel jullie het inzien? Waarom benaderen jullie uit begeerte mannen in plaats van vrouwen? Jullie zijn beslist een onwetend volk Maar het antwoord van zijn volk was slechts dat zij zeiden: "Verdrijft de familie van Loeth uit jullie stad: voorwaar, zij zijn mensen die zich reinigen Toen redden Wij hem en zijn familie, behalve zijn vrouw: Wij bepaalden dat zij tot de achterblijvers behoorde En Wij deden op hen een (vulkanische) regen neerdalen: en slecht was de regen voor de gewaarschuwde". (Soerat An-naml aya 54-58).

Uit deze verhalen leren wij dat Allah de verhevene Lot en de rechtschapen personen van zijn familie redde en op de rest een bui (van straf) liet neerdalen. Zij werden dus uiteindelijk vernietigd. Dit wordt in de Qor'aan vermeld, niet alleen ter informatie maar voornamelijk als een waarschuwing voor iedereen die tot zulke handelingen durft over te gaan. Moslims geloven en weten dat iedere menselijke handeling naar gevolgen leidt.

Goede daden naar goede resultaten en slechte daden leiden naar slechte gevolgen, na een bepaalde handeling, zijn misschien voor vele jaren onbekend. De gevolgen van sommige handelingen/daden zullen alleen bekend worden na de dood wanneer iemand een nieuw, eeuwigdurend leven tegemoet gaat. Om dit punt te begrijpen moet men het feit in beschouwing nemen dat mensen vaak een dodelijke ziekte oplopen waarvan pas vele jaren later een diagnose over gesteld kan worden. Een algemene fout die mensen is dat zij als niet enige negatieve gevolgen van hun handelingen zien, zij deze handelingen als onschuldig beschouwen. De ervaring van de mens heeft ons geleerd dat een bron van superieure kennis van geweldig voordeel kan zijn voor mensen. In het verleden, gaven doktoren bijvoorbeeld onbewust bloed besmet met het Aids-virus aan duizenden patiënten.

Als een bron van superieure kennis ons van te voren had gewaarschuwd en we aandacht aan die waarschuwing hadden gegeven, hadden we vele mensen kunnen redden van dit dodelijk virus. Allah de Verhevene, de Bron van alle Kennis, waarschuwt ons voor Zijn straf als mensen zich inlaten met homoseksuele handelingen. Laten we er aandacht aan schenken en de makkelijke weg leren. Sommigen zullen zeggen dat een persoon geboren wordt met homoseksuele neigingen. Wij zeggen dat iedereen een vrije wil heeft. Allah de Verhevene laat ons twee wegen zien en heeft ons de kennis gegeven waarnaar deze twee wegen leiden. Een is het pad waartoe de shaytan ons roept. We moeten die mijden. En het andere is het pad dat leidt naar het Paradijs. We moeten daaraan zoveel mogelijk weerstand bieden, zoveel als binnen ons vermogen ligt. Als men de neiging heeft iets te doen dat Allah de verhevene verboden heeft, dan moet hij of zij Zijn toevlucht zoeken, als bescherming tegen het slechte en hij moet hulp zoeken bij een praktiserend moslim die hem/haar bij zijn moeilijkheid helpt. Een algemene list van de shaytan is mensen ervan te overtuigen dat zij zonden niet kunnen vermijden. Dan zullen zij het zelfs niet proberen. Maar Allah de Verhevene heeft beloofd dat de shaytan geen blijvende macht/kracht kan hebben over degenen die oprecht Allah de Verhevene zoeken.

"Voorzeker, jij zal geen gezag over Mijn dienaren hebben, behalve diegenen die jou volgen van de ghawin (moeshriekien en de afgedwaalden, criminelen, zondaren enz.). (Soerat al H'idjr 42).

Tot slot, Allah de Verhevene heet ons lichamen toevertrouwd. Men moet zijn of haar lichaam niet gebruiken op een manier die in tegenstelling is met hoe Zijn schepper het heeft bepaald. Om meer te lezen over homoseksualiteit raadpleeg vraag: (031) Influisteringen van de shaytan en homoseksualiteit?

En Allah weet het beste

07-01-2003, 11:45

Citaat:
Origineel gepost door METALSA_23
Graag wil ik weten wat er erger is een homo of een moslim die niet bid???

Ben zelf geen homo hoor, maar in deze homo's worden over het algemeen door moslim jongens (die niet bidden) de grond in geboord en in elkaar geslagen en lastig gevallen en zo. Maar nu wil ik weten wat is eigenlijk erger een homo of iemand die niet bid en kom wel met reden waarom de 1 erger is dan de ander.
Een HOMO die niet BIDT...

Nee ff serieus, het is beiden niet toegestaan, homo zijn is haraam, maar iemand die niet bidt, staat gelijk aan een kafir.

Dus ik denk dat het allebei even erg is, maar Allah ou a3lam...

07-01-2003, 11:49
Hier hebben we het vaak genoeg over gehad en wil het
niet weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer over hebben pff pff wordt je toch moe van dammmmmmmmmmmmmm

07-01-2003, 13:20
Weet je wat erg is.. wat jullie hier nu zitten te doen...
Nogmaals wij zijn hier niet om te beslissen.


Alleen Allah heeft dat recht

07-01-2003, 13:23
Als een moslim homo is en niet voor zijn homogevoelens uitkomt en hij bid, vind ik hem beter dat een moslim die niet bid. Hij heeft nog niets fouts gedaan!

Het gebed is het eerste waar je over gevraagd wordt in je graf, als dat nalatig is, dan val je al af!

Bulma

07-01-2003, 13:24

Citaat:
Origineel gepost door METALSA_23
Graag wil ik weten wat er erger is een homo of een moslim die niet bid???

Ben zelf geen homo hoor, maar in deze homo's worden over het algemeen door moslim jongens (die niet bidden) de grond in geboord en in elkaar geslagen en lastig gevallen en zo. Maar nu wil ik weten wat is eigenlijk erger een homo of iemand die niet bid en kom wel met reden waarom de 1 erger is dan de ander.
jou stelling vind ik erger dan beide

07-01-2003, 13:26
dat ene vind ik veel erger

08-01-2003, 12:15

Citaat:
Origineel gepost door Barkani
jou stelling vind ik erger dan beide
En waarom is de stelling dan erger Knoffel!!!!!!!!!!

08-01-2003, 12:20


`kvraag me 1 ding af

in het antwoord van de CyberImam staat dit


Citaat:
De islam leert ons dat homoseksuele handelingen zondig en strafbaar zijn bij Allah (Geprezen en verheven is Hij). Dit heeft Allah dus bepaald en niet de mens. Allah vertelt ons hoe Hij het volk van lot strafte voor hun homoseksuele gedrag.
Dan is mijn vraag, als `n moslim er zogenaamd achter komt dat hij homo is, maar hij onderdrukt het en verricht zulke handelingen niet...

Is hij dan net zo fout bezig?

Enneh voor de grapjassen die zovoorspelbaar zijn als het weer...

08-01-2003, 12:39

Citaat:
Origineel gepost door Iszy
`kvraag me 1 ding af

in het antwoord van de CyberImam staat dit



Dan is mijn vraag, als `n moslim er zogenaamd achter komt dat hij homo is, maar hij onderdrukt het en verricht zulke handelingen niet...

Is hij dan net zo fout bezig?

Enneh voor de grapjassen die zovoorspelbaar zijn als het weer...
Hmmm dat is een vraag waar ik ook graag het antwoord van wil weten. Goed of fout? Wat is goed en wat is fout?

08-01-2003, 12:58
uhm....moeilijk om uit te kiezen...maar wie ben ik om mensen te veroordelen....dat kan alleen Allah.......dus hier heb ik geen mening over.....

Pagina's : [1] 2