Bekijk volle/desktop versie : Update: Pechvogel Wilshere wacht maandenlange revalidatie na operatie



24-09-2011, 13:36
Jack Wilshere is nog zeker tot begin december uitgeschakeld. De negentienjarige middenvelder van Arsenal liep in de voorbereiding een enkelblessure op, waardoor hij nog geen enkele wedstrijd speelde voor de club uit Noord-Londen. Volgens The Sunday Mirror heeft de Engelsman een terugval gehad.

De verwachting was dat Wilshere voor de tweede wedstrijd van Arsenal tegen Udinese in de Champions League-voorronde weer bij de selectie zou zitten. Trainer Arsène Wenger liet later weten dat de middenvelder een beschermende schoen moest dragen, en dat hij `geen idee´ had wanneer Wilshere weer fit zal zijn.

Speculaties dat de jonge Engelsman halverwege oktober weer licht zou kunnen trainen zijn hiermee uit de wereld. In totaal speelde Wilshere in drie seizoenen 37 maal voor the Gunners. Tevens is hij sinds vorig jaar international; hij heeft nu vijf interlands achter zijn naam.

Update 4 september 15:30 uur – Arsenal zegt Wilshere twee maanden kwijt te zijn
Arsenal heeft zondagmiddag meer duidelijkheid verschaft over de situatie van Jack Wilshere. De middenvelder ligt er inderdaad lange tijd uit, al is de door de Sunday Mirror geopperde drie maanden een te negatieve inschatting. Volgens the Gunners keert de international begin november terug bij de selectie. “Ik ga hard werken aan mijn herstel en kijk nu al uit naar mijn terugkeer”, tweette de speler zelf.

Update 24 september 08:45 uur - Pechvogel Wilshere wacht maandenlange revalidatie na operatie
Jack Wilshere gaat maandagochtend onder het mes. De middenvelder van Arsenal kampt al geruime tijd met een kleine breuk in zijn rechterenkel. Men had gehoopt een operatie te kunnen vermijden, maar uit nader onderzoek is gebleken dat de breuk de afgelopen weken niet op natuurlijke wijze is geheeld. Arsenal gaat ervan uit dat de middenvelder nog eens diverse maanden uit de roulatie zal zijn.