Bekijk volle/desktop versie : Werken in Marokko



Pagina's : [1] 2 3

24-09-2011, 11:37
Ik heb gesolliciteerd voor een baan in Marokko bij een groot buitenlandse IT bedrijf. Ik krijg binnenkort reactie.
I''m soooo excited about it!! Doen jullie even dua voor me..inchallah krijg ik gauw een goede reactie!

Het is echt mijn droom om gewoon daar een goede baan te hebben en inchallah daar perminent te wonen. Maar dan niet bij een Marokkaans, maar gewoon buitenlands bedrijf waar je ook betere arbeidsomstandigheden, bedrijfscultuur, salarissen hebt. Inchallah lgair. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of woont/werkt er al iemand in Marokko?.

24-09-2011, 12:41


spannendddddddddddddddddddd inchallah wordt je aangenomen !

24-09-2011, 12:55

Citaat door TemsoenT:
spannendddddddddddddddddddd inchallah wordt je aangenomen !
Dankjewel schat!!!! Inchallahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

24-09-2011, 13:03
Wooww superrr leuk.. Laat het weten... Ik zou hetzelfde doen hoor als ik de mogelijkheid heb.. Heb me er tot nu toe nog niet erg in verdiept.. In welke stad als ik vragen mag?

24-09-2011, 13:03


Spannend!!! Ik hoop het voor je, inshAllah!!!

24-09-2011, 13:09
Ik droomde er ook altijd van toen ik nog single was. Er was altijd wel iets wat me weerhield om het echt te doen. Je moet het echt doen! Ik hoop dat het wat wordt. Waar in Marokko zou je dan gaan werken?

24-09-2011, 13:17
spannend. waar in maroc? inshaAllah word je aangenomen.

24-09-2011, 13:22
Dankjulliewel lieve dames! Wallah ik hoop het inchallah ook!. Al is het maar voor een jaartje ofzo. Na die werk ervaring kan ik altijd nog beslissen of ik perminent blijf of niet. Je weet nooit hoe het leven loopt.




Citaat door zouzou7t:
spannend. waar in maroc? inshaAllah word je aangenomen.
Jaaa echt spannend. Inchallah dankjewel meid!. Ehm ik weet niet waar nog dat hadden ze niet duidelijk erbij gezet. Maar ik meen dat hun vestiging in Casablanca is. Dus ik denk daarzo. Sowieso zitten ze alleen in de grote steden.

24-09-2011, 13:22
O do tell:

Wat voor soort onderneming: amerikaans of wat anders?
Om wat soort functie?
In welke stad?
Welke talen moet je kennen?
Wat is ongeveer het salaris?
En regelen ze onderkomen etc>

24-09-2011, 13:24

Citaat door juno:
Ik droomde er ook altijd van toen ik nog single was. Er was altijd wel iets wat me weerhield om het echt te doen. Je moet het echt doen! Ik hoop dat het wat wordt. Waar in Marokko zou je dan gaan werken?
Ja wallah zo denk ik nu ook. Ik ben jong net afgestudeerd en nog single. En die man laat hier ook op zich wachten dus waarom niet zo een kans grijpen. Mijn ouders pendelen nu al heen en weer naar Marokko. En ze zeggen dat als ik daar ga wonen ze eigenlijk geen reden meer zien om ook hier te blijven.

Dus dubbel zoveel reden

24-09-2011, 13:29

Citaat door BoraSita:
O do tell:

Wat voor soort onderneming: amerikaans of wat anders?
Om wat soort functie?
In welke stad?
Welke talen moet je kennen?
Wat is ongeveer het salaris?
En regelen ze onderkomen etc>
Ik ga proberen je vragen te beantwoorden want zoveel weet ik zelf nog niet. Bedrijf is geloof ik Engels of Amerikaans geen idee eigenlijk. Ze zitten over de hele wereld.
Functie is voor een Master student in business/finance.
De stad weet ik nog niet want dat stond helaas niet in omschrijving. Maar ik weet bijna zeker Casablanca want daar zitten ze.
Je Engels moet in woord en geschrift goed zijn. Verdere talen zijn geen eisen aan. Maar ik spreek vloeiend Spaans. En verder nog Arabisch en redelijk Frans. Die talen zijn wel een pre in functie.
Salaris weet ik niet en onderkomen ook niet.

Ik heb alleen gesolliciteerd. En hoop gauw reactie. En daarna zie ik het.

Maar ik weet dat je als afgestudeerde een traject dan volgt. Graduate traject waar ze de functie voor hebben. Daarin investeren ze ongeveer een jaar in je. Ik heb echt zo iets. Als ik de kans krijg..dan boeit mij die salaris verder niet. Ik ga daar dan die werkervaring opdoen. Je kan altijd nog groeien. Zoiezo krijg je bij buitenlandse bedrijven naar salaris van buiten...dus dat is in Marokko sowieso altijd goed.

24-09-2011, 13:31

Citaat door Wynona:
Ik ga proberen je vragen te beantwoorden want zoveel weet ik zelf nog niet. Bedrijf is geloof ik Engels of Amerikaans geen idee eigenlijk. Ze zitten over de hele wereld.
Functie is voor een Master student in business/finance.
De stad weet ik nog niet want dat stond helaas niet in omschrijving. Maar ik weet bijna zeker Casablanca want daar zitten ze.
Je Engels moet in woord en geschrift goed zijn. Verdere talen zijn geen eisen aan. Maar ik spreek vloeiend Spaans. En verder nog Arabisch en redelijk Frans. Die talen zijn wel een pre in functie.
Salaris weet ik niet en onderkomen ook niet.

Ik heb alleen gesolliciteerd. En hoop gauw reactie. En daarna zie ik het.

Maar ik weet dat je als afgestudeerde een traject dan volgt. Graduate traject waar ze de functie voor hebben. Daarin investeren ze ongeveer een jaar in je. Ik heb echt zo iets. Als ik de kans krijg..dan boeit mij die salaris verder niet. Ik ga daar dan die werkervaring opdoen. Je kan altijd nog groeien. Zoiezo krijg je bij buitenlandse bedrijven naar salaris van buiten...dus dat is in Marokko sowieso altijd goed.
Spannend joh Wish you all the luck.

Ik ken toevallig een meisje die in Dubai zit voor 3 jaar.

Hou ons op de hoogte

24-09-2011, 13:33



Citaat door BoraSita:
Spannend joh Wish you all the luck.

Ik ken toevallig een meisje die in Dubai zit voor 3 jaar.

Hou ons op de hoogte
Jaaazeker. Ohh serieus? Dubai?? Is ze Marokkaans ook? Hoe vind ze het?

Ik vind 3 jaar wel erg lang. Voor Marokko niet omdat we het land al enigzins kennen en band mee hebben. Maar om zo maar even naar Dubai te gaan voor 3 jaar...moe je ballen hebben . Daar heb ik dan weer net iets teveel heimwee voor.

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Als ik be3da reactieeeee krijg..wijouwww.

24-09-2011, 13:35

Citaat door Wynona:
Dankjulliewel lieve dames! Wallah ik hoop het inchallah ook!. Al is het maar voor een jaartje ofzo. Na die werk ervaring kan ik altijd nog beslissen of ik perminent blijf of niet. Je weet nooit hoe het leven loopt.






Jaaa echt spannend. Inchallah dankjewel meid!. Ehm ik weet niet waar nog dat hadden ze niet duidelijk erbij gezet. Maar ik meen dat hun vestiging in Casablanca is. Dus ik denk daarzo. Sowieso zitten ze alleen in de grote steden.
Ik zou wel iets achter de hand houden voor als je noodgedwongen abrupt terug moet komen hiernaartoe. Ik wil je geen domper geven maar ik ken best veel mensen die dachten daar een superbaan gevonden te hebben en eenmaal daar bleek het toch niks te zijn. of ze worden snel ontslagen om niks of betaalden niet of niet goed.. en dan moesten ze terug en hadden hier dan alles al opgegeven, zoals hun huis etc. 1 iemand had zelfs uit enthousiastheid zijn paspoort ingeleverd voor een paar centen. En nu zit diegene daar vast zonder inkomen niks en kan nu ook niet meer terug.

Dus altijd voorbereid zijn om tegenslagen als je in marokko bent.

24-09-2011, 13:37
oh spannend hoor !!

Incha Allah wordt je aangenomen en is alles naar wens.
Proberen kan altijd en als het je om wat voor reden dan ook niet bevalt, kun je nog altijd terug naar NL.

Heel veel succes !!

Pagina's : [1] 2 3