Bekijk volle/desktop versie : Zijn vader wilt me niet leren kennen ... :(



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

20-09-2011, 19:31
Salaam alaikoum

Heb net een telefoontje gekregen van mijn aanstaande (verloving moet nog komen)

Zijn vader heeft gezegd dat hij mij niet wil leren kennen en niet naar mij toe komt en ik hoef niet mee naar Marokko. Mijn aanstaande was daar niet bij, dus hij gaat nog met zijn vader praten wat er gezegd is en waarom. Zijn zus had vandaag gesproken over mij. Zij gaat mij zo dadelijk bellen...
Ik ben nu verdrietig. Ik ben Nederlandse, maar heb zijn ouders nog niet ontmoet. Ben zo bang dat de uitspraken van zijn vader consequenties gaan hebben...

Weet iemand wat de islam zegt over huwen met Bekeerlingen of het volgen van je vaders advies hierin?
En het gehoorzamen hierin?

Dankje.

20-09-2011, 19:34



Citaat door assiyha:
Salaam alaikoum

Heb net een telefoontje gekregen van mijn aanstaande (verloving moet nog komen)

Zijn vader heeft gezegd dat hij mij niet wil leren kennen en niet naar mij toe komt en ik hoef niet mee naar Marokko. Mijn aanstaande was daar niet bij, dus hij gaat nog met zijn vader praten wat er gezegd is en waarom. Zijn zus had vandaag gesproken over mij. Zij gaat mij zo dadelijk bellen...
Ik ben nu verdrietig. Ik ben Nederlandse, maar heb zijn ouders nog niet ontmoet. Ben zo bang dat de uitspraken van zijn vader consequenties gaan hebben...

Weet iemand wat de islam zegt over huwen met Bekeerlingen of het volgen van je vaders advies hierin?
En het gehoorzamen hierin?

Dankje.
Da's klote. Hopelijk draait zijn vader nog bij. Wat is de reden dat hij je niet wil leren kennen? omdat je een bekeerlinge bent of zijn er nog meer redenen?

20-09-2011, 19:46
oei, ik denk dat niemand wil trouwen zonder de zegeningen van zn ouders.
ik weet ook niet wat te adviseren. een man zou het moeilijk vinden om afstand van zn vader te nemen denk ik.
misschien toch blijven praten met zus van hem en je aanstaande hopelijk komt het allemaal goed meid.

succes.

20-09-2011, 19:46

Citaat door assiyha:
Salaam alaikoum Heb net een telefoontje gekregen van mijn aanstaande (verloving moet nog komen) Zijn vader heeft gezegd dat hij mij niet wil leren kennen en niet naar mij toe komt en ik hoef niet mee naar Marokko. Mijn aanstaande was daar niet bij, dus hij gaat nog met zijn vader praten wat er gezegd is en waarom. Zijn zus had vandaag gesproken over mij. Zij gaat mij zo dadelijk bellen... Ik ben nu verdrietig. Ik ben Nederlandse, maar heb zijn ouders nog niet ontmoet. Ben zo bang dat de uitspraken van zijn vader consequenties gaan hebben... Weet iemand wat de islam zegt over huwen met Bekeerlingen of het volgen van je vaders advies hierin? En het gehoorzamen hierin? Dankje.


Lijkt me echt erg wetende dat je aanstaande schoonvader je niet accepteert en om zo je huwelijk in te gaan, het gaat ook vaak om ouderwetse schoonouders. Hetzelfde staat mij waarschijnlijk ook te wachten, omdat ik halfbloed ben(half marokkaans), inshaAllah zal dit los lopen. Ben ook benieuwd wat hierover gezegd word in de Islam.

20-09-2011, 20:03



Citaat door assiyha:
Salaam alaikoum

Heb net een telefoontje gekregen van mijn aanstaande (verloving moet nog komen)

Zijn vader heeft gezegd dat hij mij niet wil leren kennen en niet naar mij toe komt en ik hoef niet mee naar Marokko. Mijn aanstaande was daar niet bij, dus hij gaat nog met zijn vader praten wat er gezegd is en waarom. Zijn zus had vandaag gesproken over mij. Zij gaat mij zo dadelijk bellen...
Ik ben nu verdrietig. Ik ben Nederlandse, maar heb zijn ouders nog niet ontmoet. Ben zo bang dat de uitspraken van zijn vader consequenties gaan hebben...

Weet iemand wat de islam zegt over huwen met Bekeerlingen of het volgen van je vaders advies hierin?
En het gehoorzamen hierin?

Dankje.
het gaat gewn over cultuur!! je moet denk ik gewn met islamitische bewijzen afkomen bij je schoonvader, maar hoe dan ook ik wens je he beste, naamgenote..

groet assia

20-09-2011, 20:07
de islam zegt dat je iemand moet trouwen niet omwille van materieel bezit, status, afkomst, kleur, of rijkdom, maar om mate van gelovigheid.
Ik zou dit vooral bij je vriend benadrukken om in het gesprek met zijn vader te bespreken. Iets wat allah swt toegestaan heeft, mag een ander niet verbieden...indien dat wel gebeurt, mag je die persoon ongehoorzamen. In hoeverre je dat graag doet naar je vader of moeder, is weer een ander verhaal.

Het helpt soms om via de moskee iemand te laten bemiddelen. Meeste moskeen hebben wel zo iemand die dan naar de ouders stapt om het gesprek mee aan te gaan.

Negen van de tien keer gaat het in zulke gevallen puur om culturele aspecten

20-09-2011, 20:12

Citaat door assiyha:
Salaam alaikoum

Heb net een telefoontje gekregen van mijn aanstaande (verloving moet nog komen)

Zijn vader heeft gezegd dat hij mij niet wil leren kennen en niet naar mij toe komt en ik hoef niet mee naar Marokko. Mijn aanstaande was daar niet bij, dus hij gaat nog met zijn vader praten wat er gezegd is en waarom. Zijn zus had vandaag gesproken over mij. Zij gaat mij zo dadelijk bellen...
Ik ben nu verdrietig. Ik ben Nederlandse, maar heb zijn ouders nog niet ontmoet. Ben zo bang dat de uitspraken van zijn vader consequenties gaan hebben...

Weet iemand wat de islam zegt over huwen met Bekeerlingen of het volgen van je vaders advies hierin?
En het gehoorzamen hierin?

Dankje.
wat wil je gaan doen in maorkko?

20-09-2011, 20:13
klinkt zo raar om te komen met bewijzen uit de islam terwijl je een onislamitische relatie hebt. dat is de pot verwijt de ketel gewoon.
moge allah swt. ons allen leiden.

ik hoop voor je dat je gewoon kan trouwen met deze man. maar stop NU met die onwettige relatie en als die jongen je wil huwen dan doet hij dat. hij hoeft de toestemming van zijn ouders niet. alhoewel het beter is, maar het is niet verplicht in de islam

ps. wou jij met je vriend naar marokko gaan zonder dat jullie getrouwd zijn?? zoja dan zou ik hetzelfde reageren als de vader heeft gedaan ongeacht wat je afkomst is


hogedrukreinige

20-09-2011, 20:15
Hij woont toch niet in Marokko he?

Weet je wat ik zo vaag vindt aan dit geheel, merk het ook altijd bij andere. Elke dochter of zoon kent zijn ouders door en door en weet wat er thuis wordt geaccepteerd of niet, en dan toch beginnen mensen een relatie met iemand waarvan ze weten dat die nooit geaccepteerd zal worden binnen het gezin.

20-09-2011, 21:16

Citaat door hogedrukreinige:
klinkt zo raar om te komen met bewijzen uit de islam terwijl je een onislamitische relatie hebt. dat is de pot verwijt de ketel gewoon.
moge allah swt. ons allen leiden.

ik hoop voor je dat je gewoon kan trouwen met deze man. maar stop NU met die onwettige relatie en als die jongen je wil huwen dan doet hij dat. hij hoeft de toestemming van zijn ouders niet. alhoewel het beter is, maar het is niet verplicht in de islam

ps. wou jij met je vriend naar marokko gaan zonder dat jullie getrouwd zijn?? zoja dan zou ik hetzelfde reageren als de vader heeft gedaan ongeacht wat je afkomst is


hogedrukreinige
welke relatie meid ?

20-09-2011, 21:20
Ik niets, maar denk dat hij bedoeld voor in de toekomst..


Even voor de duidelijkheid; we hebben geen 'relatie' Wij hebben kennis gemaakt met intentie tot het huwelijk.
We willen nu gaan plannen dat onze ouders elkaar ontmoeten. Dit zal anders lopen dan Marokkaanse tradities, vanwege het feit dat mijn ouders Nederlands zijn.
Wij zijn in ieder geval niet van plan dingen in haram te doen.
Ik wil enkel graag weten wat islam zegt tegen afwijzingen van huwelijkspartner op basis van afkomst.

Want elhamdulilah ben ik een goede moslima ( insha Allah). Ik bid 5 keer per dag, draag m'n hijaab en wil geen 'relatie'.

20-09-2011, 21:21

Citaat door assiyha:
Salaam alaikoum

Heb net een telefoontje gekregen van mijn aanstaande (verloving moet nog komen)

Zijn vader heeft gezegd dat hij mij niet wil leren kennen en niet naar mij toe komt en ik hoef niet mee naar Marokko. Mijn aanstaande was daar niet bij, dus hij gaat nog met zijn vader praten wat er gezegd is en waarom. Zijn zus had vandaag gesproken over mij. Zij gaat mij zo dadelijk bellen...
Ik ben nu verdrietig. Ik ben Nederlandse, maar heb zijn ouders nog niet ontmoet. Ben zo bang dat de uitspraken van zijn vader consequenties gaan hebben...

Weet iemand wat de islam zegt over huwen met Bekeerlingen of het volgen van je vaders advies hierin?
En het gehoorzamen hierin?

Dankje.
Wa alleikoemoe salaam,

Eigenlijk is het heel simpel, je moet je ouders gehoorzamen, tenzij ze jou dingen opdragen die tegen de Islaam in gaan. Dus wanneer ze hem verbieden om met jou te trouwen, terwijl er geen goede Islamitische reden is, hoeft hij dit niet te accepteren. T word wel lastig wanneer hij dat niet doet denk ik, het is niet leuk om te trouwen zonder de toestemming van je ouders.

20-09-2011, 21:21



Citaat door BoraSita:
Hij woont toch niet in Marokko he?

Weet je wat ik zo vaag vindt aan dit geheel, merk het ook altijd bij andere. Elke dochter of zoon kent zijn ouders door en door en weet wat er thuis wordt geaccepteerd of niet, en dan toch beginnen mensen een relatie met iemand waarvan ze weten dat die nooit geaccepteerd zal worden binnen het gezin.
Nee, hij woont in Nederland.

tja, daar heb je een punt. Aan de andere kant is het bij hun in de familie nog niet voorgekomen, dus misschien ook niet in die zin over nagedacht dat het bij hem het geval had kunnen zijn. Zoals nu dus.

20-09-2011, 21:34

Citaat door assiyha:
welke relatie meid ?
ik dacht dat je een relatie hebt met hem. je wil toch met hem naar marokko gaan naar zijn ouders?
en waarom ben je verdrietig als jullie geen relatie hebben?


hogedrukreinige

20-09-2011, 21:37
nee, zijn ouders wonen in Nederland. Die opmerking over MArokko begreep ik ook niet, denk dat hij bedoeld voor in de toekomst.
Wij willen graag trouwen, alles klinkt perfect. Dus daarom ben ik verdrietig.
Maar zn zus heeft net gebeld en gesprek heeft me heel goed gedaan!

Ghair insha Allah...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11