Bekijk volle/desktop versie : Ik weet niet wat ik moet doen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

19-09-2011, 21:44
Ik ben sinds een half jaartje getrouwd op papieren. Beiden hebben we sinds kort een nieuwe baan weten te bemachtigen en wat betreft ons gevoel is dat heel erg sterk naar elkaar toe. Maar hier komt het dan, ik ben laatst door een hoog oplopende ruzie heeft mijn man mij verteld dat hij een torenhoge schuld heeft. Dit is nooit ter sprake gebracht omdat ze allemaal bang waren dat me pa anders nee zou hebben gezegd bij het handvragen. Dit komt omdat de familie van zijn vader vroeger allemaal schulden maakte en ze bij hem kwamen om hulp. Uiteindelijk geld geleend zodat de slechte mensen uit de buurt van de kinderen van mijn schoonvader (dus me man, plus schoonzus en schoonbroertje) bleven. Maar hierdoor kwamen torenhoge schulden eruit. Toen mijn man 8werd begon hij daarom ook hier en daar te lenen bij bedrijven zodat hij zijn vader kon helpen dat ze op z'n minst niet het uit zouden worden gezet.

Mijn vader voelt zich behoorlijk genaaid en ik ook hoor. Maar ik ben vrij jong en wil koste wat het kost alles uit de kast halen om te kunnen zeggen 'Ik heb in ieder geval alles gedaan om ons huwelijk te laten slagen'. Mijn pa heeft liever dat ik scheid, vooral omdat ik nu nog jong ben en eigenlijk niets te vrezen heb want ik val onder mijn vaders gezag. Hij heeft gelijk, maar hij laat de keus natuurlijk bij mij liggen. Ik heb gezegd dat ik 1 kans wil geven om te kijken hoe en wat. Zijn zusje en haar man zullen mee betalen aan de schulden en zijn vader en moeder zullen ook meehelpen.

En toch blijf ik een angst voelen. Hoe kijken jullie tegen deze situatie aan?

19-09-2011, 21:47



Citaat door linaatjuh21:
Je man werd 8 en begon te lenen bij bedrijven. Welke bedrijven geven een kind van 8 een lening?


Sent from my iPhone using Tapatalk
ik denk dat ts 18 bedoelt?

19-09-2011, 21:47

Citaat door linaatjuh21:
Je man werd 8 en begon te lenen bij bedrijven. Welke bedrijven geven een kind van 8 een lening?


Sent from my iPhone using Tapatalk
18. Bij DUO, destijds heette het IB groep en bij de bank en het rood staan.

19-09-2011, 21:48
hij heeft dus gewoon gelogen.


hoe hoog is de schuld?
en vraag geleerde hierover om zn advies wij kunnen je echt niet adviseren hierin zijn toch pittige zaken.

19-09-2011, 21:48



Citaat door xx-meisje-xx:
ik denk dat ts 18 bedoelt?
Exact.

19-09-2011, 21:49

Citaat door Maintenant:
hij heeft dus gewoon gelogen.


hoe hoog is de schuld?
en vraag geleerde hierover om zn advies wij kunnen je echt niet adviseren hierin zijn toch pittige zaken.
Het komt er op neer dat ze dit niet hebben verteld, ze hebben het achter gehouden.

Waar kan ik een geleerde treffen en hoe? Ik kom nooit in een moskee.

Ik voel een angst op me hart dat wat als me pa straks inderdaad gelijk heeft en er geen schot in zit. Of dat ze me met iets anders belazeren?

19-09-2011, 21:51

Citaat door linaatjuh21:
Je man werd 8 en begon te lenen bij bedrijven. Welke bedrijven geven een kind van 8 een lening?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ben je dom of doe je gewoon dom?

19-09-2011, 21:51
hoe hoog is de schuld. Dat is alles bepalend.

19-09-2011, 21:51
voor mij ozu de enige struikelblok het liegen zijn. ik haat liegen. dat moet je nooit doen.

en verder ligt het eraan hoe hoog de schuld is. mijn man heeft ook hoge schuld bij ib groep maar samen lossen we het gewoon af maandleijks. niks ergs aan.

als schuld van jouw man echt torenhoog is dat je jaren niet normaal kan leven zou ik erven over nadenken. en je moet ook kijken hoe deze man is. hou je van hem en is hij verder een goede lieve zorgzame moslimman dan moet je dat naturlijk ook afgeven. ineen huwelijk gaat het niet alleen om geld.

19-09-2011, 21:54
Je bent al op papier getrouwd dus al verantwoordelijk voor de helft van zijn schulden en bezittingen. Toch?

19-09-2011, 21:57

Citaat door Aasiyaah:
voor mij ozu de enige struikelblok het liegen zijn. ik haat liegen. dat moet je nooit doen.

en verder ligt het eraan hoe hoog de schuld is. mijn man heeft ook hoge schuld bij ib groep maar samen lossen we het gewoon af maandleijks. niks ergs aan.

als schuld van jouw man echt torenhoog is dat je jaren niet normaal kan leven zou ik erven over nadenken. en je moet ook kijken hoe deze man is. hou je van hem en is hij verder een goede lieve zorgzame moslimman dan moet je dat naturlijk ook afgeven. ineen huwelijk gaat het niet alleen om geld.
Het is op zich een lieve zorgzame goede Moslimman, alleen hier heeft hij en zijn familie niets over gezegd. Ze hebben het verzwegen als het ware omdat ze wilde dat hun zoon (mijn man) een eerlijke kans kreeg.

In mijn vaders hoofd gaat er weer rond dat het smetta's zijn en dat ze het wisten en dit toch niet hebben aangekaart. En hoe weet je zeker dat je niet weer wordt bedonderd en dergelijke, snap je?

Bij IB groep heeft hij een flinke flinke hoge schuld. Tevens staat hij ook duizend rood en 7000 duizend schuld bij de bank. Op zich is dit met zijn salaris wel goed terug te kunnen betalen volgend jaar oktober al behalve die IB groep dan.

19-09-2011, 21:59

Citaat door Maneschijn22:
Je bent al op papier getrouwd dus al verantwoordelijk voor de helft van zijn schulden en bezittingen. Toch?
In principe wel, ja. Zelf hoef ik geen cent er aan mee te betalen, maar bij me pa gaat het er meer om. Ja, nu ben jij ook verplicht om te werken totdat de schulden af zijn betaald. Dus stel voor dat je thuis wilt zitten of dat je contract niet wordt verlengd heb je een groot probleem. Hoe dan verder?

19-09-2011, 22:00



Citaat door LaEsencia:
In principe wel, ja. Zelf hoef ik geen cent er aan mee te betalen, maar bij me pa gaat het er meer om. Ja, nu ben jij ook verplicht om te werken totdat de schulden af zijn betaald. Dus stel voor dat je thuis wilt zitten of dat je contract niet wordt verlengd heb je een groot probleem. Hoe dan verder?
Van wie 'hoef' je niet mee te betalen. Want je hebt officieel de halve schuld op je naam staan.

19-09-2011, 22:02

Citaat door Snoepiet:
Van wie 'hoef' je niet mee te betalen. Want je hebt officieel de halve schuld op je naam staan.
Nee, want alles staat op zijn naam geregistreerd.

19-09-2011, 22:04
Ligt eraan hoe hoog de schuld is en hoe snel het wordt afbetaald. Aan de ene kant sta ik aan hun kant, want eerlijk is eerlijk, als hij vertelde een schuld te hebben was dat zowiezo niet goed aangekomen bij jou en je familie. Maar aan de andere kant zit je toch met die leugen nu. Blijkbaar wilt hij zo graag met je trouwen dat hij dat moest verzwijgen omdat hij geen risico wilde lopen om je te verliezen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13