Bekijk volle/desktop versie : Soms denk ik....



Pagina's : [1] 2 3

19-09-2011, 11:56
"Waarom werk ik?"

Echt, als je een modaal gezinsinkomen hebt, is het echt niet meer leuk meer. Je valt bijna overal uit de boot voor eventuele vergoedingen.

Wie herkent zich hierin?

19-09-2011, 12:08


Ik Je hebt nergens recht op, safi want je bent zo rijk Terwijl je ondanks dat inkomen net rond komt, zullen anderen wel roepen dan doe je iets niet goed maar alles is zo duur en al zit je 5euro boven het modaalinkomen val je er buiten

19-09-2011, 12:16

Citaat door MocrowGirlBella:
Ik Je hebt nergens recht op, safi want je bent zo rijk Terwijl je ondanks dat inkomen net rond komt, zullen anderen wel roepen dan doe je iets niet goed maar alles is zo duur en al zit je 5euro boven het modaalinkomen val je er buiten
Jah erg he

Stoppen heeft voor mij geen zin, mijn man heeft nog steeds geen vast contract. Dus die risico durf ik niet te nemen. Maar je valt echt overal buiten...

19-09-2011, 12:18
Ik ken het...it sucks...de middeninkomens worden onterecht aangepakt..zo oneerlijk gewoon.
Maar ja wat doe je er aan, waloe.

19-09-2011, 12:41



Citaat door Maroc_Meissie:
Ik ken het...it sucks...de middeninkomens worden onterecht aangepakt..zo oneerlijk gewoon.
Maar ja wat doe je er aan, waloe.
En de komende jaren word het alleen nog maar erger! Ik hou mijn hart echt vast. Ik ga zo wie zo minder werken, dus minder verdienen, maar dan hebben we nog steeds een modaal inkomen, net boven de minimum.

Soms klaag ik bij mijn man, dan zegt mijn man "nou dan blijf je toch thuis, we gaan heus niet verhongeren!" Makkelijk gezegd dan gedaan...

19-09-2011, 12:45
Ja erg he soms denk ik dat ook, maar dan denk ik weer nee dan halen we nóg minder binnen en met minder werken halen we alsnog het modaal inkomen binnen..
Gair inshaallah.. Gewoon op ons laten afkomen en zien wat de toekomst ons brengt met al die maatrefelen waardoor wij erop achteruit gaan..

19-09-2011, 12:51
Herken het niet, maar ik weet wel dat die mensen het meestal moeilijk hebben. Die dus net boven de grens zitten, geen toeslagen hebben.

19-09-2011, 12:54

Citaat door Azhaar:
En de komende jaren word het alleen nog maar erger! Ik hou mijn hart echt vast. Ik ga zo wie zo minder werken, dus minder verdienen, maar dan hebben we nog steeds een modaal inkomen, net boven de minimum.

Soms klaag ik bij mijn man, dan zegt mijn man "nou dan blijf je toch thuis, we gaan heus niet verhongeren!" Makkelijk gezegd dan gedaan...
Wallahila...je man heeft gelijk! Als je het samen redt dan stop je lekker met werken zodra hij een vast dienstverband heeft.
Heerlijk lekker huisvrouw zijn en voor je kids zorgen!

19-09-2011, 12:56
Werken doet men niet alleen voor het geld.

19-09-2011, 13:03
Lekker met z'n alle naar Marokko! Laten we de economie daar omhoog helpen!! : D

19-09-2011, 13:04
Ja helemaaal niet eerlijk.
Wij valen ook overal buiten, als ik kijk naar mijn schoonzus die hebben een uitkering plus ze krijgen huurtoeslag van 250 plus die zorgverzekering van 150 dat is al 400 euro extra, en dan nog krijgt ze van de gemeente 800 euro per jaar voor de kids en school, laatst nog een nieuwe pc gekocht met alles erop en eraan allemaal betaald door de gemeente en haar internetverbinden word ook betaald door de gemeente voor haar zoon.

En dit is nog niks, ze krijgt overal wat.
sport van de kids word betaald etc

als je dat allemaal optelt is het echt veel, dan ga je denken waarvoor werk ik allemaal.

19-09-2011, 13:05

Citaat door Ribi9a:
Lekker met z'n alle naar Marokko! Laten we de economie daar ophoog helpen!! : D
Wallah echt he! precies mijn idee..
Als het kon, had ik allang mn biezen gepakt en em gesmeerd...weg uit hollanda..
Maar goed, plan is in de maak..takes only some time and cash.

19-09-2011, 13:56


Mij niet gezien in die rotzooiland. Voor max. 4 weken heel erg leuk maar dan heel snel weg vluchten daar.


Citaat door Ribi9a:
Lekker met z'n alle naar Marokko! Laten we de economie daar omhoog helpen!! : D

19-09-2011, 13:58
Ff kijken of je niet piept als ze je een maandje een keer niet betalen. Dan ben je daar zeker ook graag aanwezig voor sociale contacten of voor je eigen ontwikkeling. Hell no!


Citaat door BoraSita:
Werken doet men niet alleen voor het geld.

19-09-2011, 14:10

Citaat door tawaya3etch_:
Ja helemaaal niet eerlijk.
Wij valen ook overal buiten, als ik kijk naar mijn schoonzus die hebben een uitkering plus ze krijgen huurtoeslag van 250 plus die zorgverzekering van 150 dat is al 400 euro extra, en dan nog krijgt ze van de gemeente 800 euro per jaar voor de kids en school, laatst nog een nieuwe pc gekocht met alles erop en eraan allemaal betaald door de gemeente en haar internetverbinden word ook betaald door de gemeente voor haar zoon.

En dit is nog niks, ze krijgt overal wat.
sport van de kids word betaald etc

als je dat allemaal optelt is het echt veel, dan ga je denken waarvoor werk ik allemaal.
Klopt helemaal! Ik schrok ook van al die extra's, maar er gaat flink bezuinigd worden in 2012 dus die extra's gaan langzaam aan verdwijnen en elke gemeente om een bepaald precentage uitkering nemers aan werk helpen middels part-time/full-time/stage/integratie. Dus die gaan het ook moeilijk krijgen volgend jaar.

Veder is het maar afwachten wat er allemaal komen gaat......... (niet veel goeds verwacht ik)

Pagina's : [1] 2 3