Bekijk volle/desktop versie : Dajjaal en alles wat er mee samenhangt



Pagina's : [1] 2 3 4

17-09-2011, 22:55
Salamu aleikoem beste broeders/zusters

Een tijdje geleden zat ik (zoals bijna elke dag) na te denken over het Laatste Uur. De Dajjaal schoot meteen in mijn gedachten, maar nu realiseer ik me pas dat ik er weinig over weet.
Vandaar dat ik dus iedereen die dit leest vraag om hier alles te plaatsen wat te maken heeft met de Dajjaal zodat ik, InshaAllah, er kennis over zal opdoen en het beter zal begrijpen.

Moge Allah subhanahu wa ta'ala ons allen leiden naar het Paradijs. Ameen

17-09-2011, 23:04


ik plaats je eerste bericht

; )

17-09-2011, 23:08

Citaat door maghrabi02:
ik plaats je eerste bericht

; )
Dankje zuster, ik voel me vereerd
Beschik jij toevallig over kennis over de Dajjaal? Wees vrij om alles te plaatsen

18-09-2011, 00:00
Waar zijn zij die over kennis beschikken?

18-09-2011, 00:27


Ik heb gehoord, weet het niet zeker. dat hij met 1 oog geboren word, en zodra hij geboren is kan hij zich veranderen in ouder en hij vertelt dat hij god is. Iedereen gaat hem geloven en uiteindelijk geloven ze in hem, zodra er niemand meer in Allah gelooft komt Profeet Isa op aarde en daarna zggen ze dat de wereld vergaat. Maar ik weet het allemaal niet zeker.. dat is wat ik heb gehoord. xx

18-09-2011, 00:28
Dag Des Oordeels is dichterbij.

18-09-2011, 00:55
Salaam wa3laikom,

Op http://www.islamkennis.nl kan je een document downloaden omtrent 'de dadjaal' (anti-christ) tevens vindt je daar allerlei andere documenten (tafsir ibn kathir, de reis van de ziel na de dood enz.).

Zet je pad naar kennis voort!

Insh'Allah, heb je wat aan dit bericht en ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd.

Moge Allah ta3la onze kennis doen vermeerderen. Allahoema amien

Wasalaam wa3laikom

18-09-2011, 01:13

Citaat door _NNNajat:
Ik heb gehoord, weet het niet zeker. dat hij met 1 oog geboren word, en zodra hij geboren is kan hij zich veranderen in ouder en hij vertelt dat hij god is. Iedereen gaat hem geloven en uiteindelijk geloven ze in hem, zodra er niemand meer in Allah gelooft komt Profeet Isa op aarde en daarna zggen ze dat de wereld vergaat. Maar ik weet het allemaal niet zeker.. dat is wat ik heb gehoord. xx
Gedeelte komt me wel bekend voor, je hebt hier zeker geen bron bij?

18-09-2011, 01:13

Citaat door Dammen:
Dag Des Oordeels is dichterbij.
Ja, het komt steeds meer dichterbij. We dienen ons er goed op voor te bereiden, er zijn al veel tekenen geweest.

18-09-2011, 01:15

Citaat door broederrr:
Salaam wa3laikom,

Op http://www.islamkennis.nl kan je een document downloaden omtrent 'de dadjaal' (anti-christ) tevens vindt je daar allerlei andere documenten (tafsir ibn kathir, de reis van de ziel na de dood enz.).

Zet je pad naar kennis voort!

Insh'Allah, heb je wat aan dit bericht en ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd.

Moge Allah ta3la onze kennis doen vermeerderen. Allahoema amien

Wasalaam wa3laikom
Djazakalahu gairan, danku voor de link. Ik zal meteen een kijkje nemen. Ameen op je dua!

18-09-2011, 02:40

Citaat door WONDERBAARLIJK-:
Gedeelte komt me wel bekend voor, je hebt hier zeker geen bron bij?


nee sorry meid, heb het van me nicht gehoord. De vriendin van me tante houd zich ermee bezig, ik zal het nog navragen.. morgen rond 2 uur heb je het antwoord x

18-09-2011, 13:54

Citaat:
Wie kent de dajjal niet?

bismiLlaahi arrahmaani arrahiem...

Abd Allah ibn 'Oemar zei: De Profeet (vzmh) stond op en sprak de mensen toe: "Ik waarschuw jullie voor hem; er is geen enkele Profeet die zijn mensen niet voor hem gewaarschuwd heeft - Zelfs Noach waarschuwde zijn mensen voor hem. Maar ik zal jullie iets vertellen wat geen enkele andere Profeet zijn mensen heeft verteld. Jullie moeten weten dat de Dajjal eenogig is, en Allah is niet eenogig."

De Profeet (vzmh) zei: "Tussen zijn ogen zal het woord Kafir (ongelovige) geschreven staan. Iemand die spijt heeft van zijn slechte daden - of iedere gelovige - zal in staat zijn het te lezen."

Tot zover de overleveringen. Uit de hadiets kunnen wij lezen dat Allah Zijn dienaren zal beproeven met de Dajjal. Degenen, die de Dajjal verwerpen en weigeren in hem te geloven zullen aan droogte en hongersnood lijden; de mensen van hun vee zullen sterven en de welvaart en de voedselvoorraaden zullen uitgeput raken. Veel mensen zullen door deze zware test de Dajjal als zwermen bijen volgen.

De handelingen van de Dajjal zijn geen soort van een magie; het zal echt zijn waarmee Allah Zijn dienaren aan het einde der tijden zal beproeven. Velen zullen dwalen en velen zullen erdoor geleid worden.

De Dajjal komt nergens terug in de Koraan, maar er staat wel degelijk iets anders wat er weel mee te maken heeft.

6. Het Vee (Al-An'aam)
"Op de dag wanneer enige der tekenen van uw Heer zullen verschijnen, zal het geloven geen ziel baten die voorheen niet geloofde noch iets goeds door haar geloof verdiende." (Al-An'aam 6:158)

Aboe Hoeraira zei: "De Profeet (vzmh) zei: "Er zijn drie zaken die , als zij verschijnen, een ziel geen goed zullen doen door in het te geloven, als zij niet daarvoor geloofde of goede daden door zijn geloof vergaard heeft." Dat zijn: de Dajjal, het Beest en het verrijzen van de zon uit het westen.'"

De Dajjal zal verschijnen in een land in het oosten, Khoerasan, genoemd. Gedurende de drie jaren voordat de Dajjal komt zal er een jaar zijn waarin de hemel eenderde van zijn regen tegenhoudt en de aarde eenderd van zijn fruit.
In het tweede jaar zal de hemel tweederde van zijn regen tegenhouden en de aarde tweederde van zijn fruit. In het derde jaar zal de hemel al zijn regen tegenhouden en de aarde al zijn fruit en zullen alle dieren sterven.

Van zijn listen waar veel mensen in zullen geloven, ook veel moslims, is:
De Dajjal zal een man brengen wiens vader en broer gestorven zijn en hij zal hem vragen: "Wat denk je ervan als ik je vader en je broer doe herleven. Ga je dan accoord dat ik je heer ben?" De man zal ja zeggen, dan nemen de helpers van de Dajjal (Duivels) de vormen van zijn vader en broer aan."

DEEL 2:
Aboe Oemamah al-Bahili zei: "De Profeet (vzmh) hield een toespraak voor ons. Hij zei: "Geen beproeving op aarde, sinds de schepping van Adam zal erger zijn dan de beproeving met de Dajjal."

Wie is of wie wordt de Dajjal eigenlijk?
De ouders van de Dajjal zullen dertig jaar kinderloos blijven, en dan zal bij hen een eenogig kind geboren worden(een kijkende oog, het andere niet). Hij zal heel slecht zijn en veel problemen veroorzaken. Als hij slaapt zullen zijn ogen (of betergezegd, zijn oog) gesloten zijn, maar zijn hart (of verstand) zal nog actief zijn. Zijn vader zal een lange dikke man zijn, met een lange neus als een snavel; zijn moeder zal een grote vrouw met zware borsten zijn. De Dajjal zal een jonge man zijn met kort krullend haar en een drijvend oog.

De vraag nu is? is hij al geboren of moet hij nog geboren worden? Ik heb ergens een hadieth gehoord, en daaruit valt te concluderen dat hij al geboren is maar ergens gevangen zit. Fatimah zei: "De Profeet (vzmh) klopte met zijn staf op de preekstoel en zei: "Dit is Tayyibah, dit is Tayyibah, dit is Tayyibah (d.w.z. Medina). Heb ik jullie niet zoiets verteld?" De mensen zeiden: "Ja." Hij zei: "Ik vind het verhaal dat Tamin mij gegeven heeft goed want het is in overeenstemming met wat ik jullie over de Dajjal heb verteld en over Mekka en Medina. Waarlijk hij is in de Syrische zee of de zee bij Jemen. Nee, in tegendeel, hij is in het Oosen, hij is in het Oosten, hij is in het Oosten" en hij wees naar het Oosten. Fatima zei: "ik heb dit van de Profeet (vzmh) onthouden." (muslim)


Ik zal inshaAllah de inhoud van waar de profeet het over heeft gehad snel plaatsen, zodra ik heb gevonden waar ik het heb bewaard.

Waar zal hij verschijnen?

Hij zal op de weg tussen Syrie en Iraq verschijnen en zal links en rechts rampspoeden aanrichten. . Hij zal door zeventigduiziend joden uit dit gebied gevolgd worden, en zij zullen allen gewapend zijn.

Eerst zal hij als een tirannieke koning verschijnen, en dan zal hij beweren dat hij een profeet is en vervolgens een heer. De meest onwetenden van de mensen zullen hem volgen.

Hij zal beginnen met de wereld land voor land, fort voor fort, gebied voor gebied, stad voor stad te veroveren; geen enkele plaats zal onberoerd blijven behalve Mekka en Medina. Hij zal veertig dagen blijven, maar vergis je je niet, één van deze dagen lijkt op een jaar, een ander zal op een maand lijken, en een derde zal op een week lijken en de rest zal op gewone dagen lijken, dat komt erop neer dat zijn verblijf waarschijnlijk ongeveer een jaar en tweeenhalve maand zal duren.

De Dajjal zal op een ezel rijden. Hij zal tegen de mensen zeggen: "Ik ben jullie heer." Hij is de eenogige, maar jullie Heer is niet de eenogige. Op zijn voorhoofd zal het woord Kafir geschreven staan en eklke gelovige, alfabeet of analfabeet zal het kunnen lezen.

Hij zal overal komen behalve in Mekka en Medina, die Allah voor hem verboden heeft.

Hij zal twee rivieren bezitten, de ene zal hij het paradijs en de andere de hel noemen. Iedereen die de rivier die hij het paradijs noemt, in gaat, zal zich in de hel bevinden en iedereen die de rivier ingaat die hij de hel noemt, zal in het paradijs zijn. Of het hier de echte hel en echte paradijs betreffen weet ik niet pricies, maar waarschijnlijk is dat niet zo. De hel opzich al is iets waar zelfs Djibriel (engel) van moest huilen omdat hij bang was.

Verder zal hij de hemel een bevel geven en het zal voor de mensen lijken alsof het regent. Dan zal het lijken of hij iemand vermoordt en weer tot leven brengt. Hierna zal hij niet langer deze macht hebben.

De moslims in die tijd zullen naar de Jabal al-Doekhan in Syrie vluchten en de Dajjal zal naar hen toekomen en hen overwinnen. De overwinning zal zich uitbreiden en zij zullen erg lijden. Kort daar na zal Jezus, de zoon van Maryam afdalen.

Medina en Mekka zullen ten tijden van de Dajjal bewoond blijven. Het is in de Sahih hadiths bewezen, dat zoals ik al eerder heb verteld, de Dajjal niet in staat zal zijn om Mekka of Medina binnen te komen, en dat er engelen aan de poorten van Mekka zullen staan om hem tegen te houden en te voorkomen dat hij naar binnenkomt.

De Profeet (vzmh) heeft gezegd: "Noch de Dajjal noch de pest zal in staat zijn in Medina te komen"

De Dajjal zal buiten Medina kamperen en de stad zal door drie aardbevingen getroffen worden. Elke hypocriet en zondaar zal naar buiten komen en zich bij de Dajjal voegen en elke gelovige en elk moslim zal blijven. Die dag zal de Dag der Reiniging (Yauwm al-Khalas) genoemd worden. De meesten die naar buiten gaan om zich bij de Dajjal te voegen zullen vrouwen zijn.

De Profeet (vzmh) zei: "Als de Dajjal verschijnt terwijl ik nog bij jullie ben, zal ik voor jullie tegen hem vechten. Maar als hij verschijnt als ik er niet meer ben, dan moet iedere man/vrouw voor zichzelf opkomen en Allah zal, terwille van mij, voor elke moslim zorgen.
-

18-09-2011, 13:55



Citaat:
In die tijd zullen er heel weinig Arabieren zijn. De meesten zullen in Bayt al-Maqdis (Jeruzalem) zijn want daar zal Jezus ook verschijnen en de Dajjal ontmoeten.

De Profeet (vzmh) zei: "Ieder van jullie die nog leeft en hem ziet moet de openingsayat van Surat Al-Kahf reciteren wanneer hij/zij zijn hel binnentreedt, want dan zal het koel en vredig voor hem/haar worden, zoals het vuur koel en vredig voor Abraham werd."

Bescherming tegen de Dajjal

1 Toevlucht zoeken bij Allah tegen Zijn beproeving

De Profeet (vzmh) heeft zijn Oemmah bevolen toevlucht te zoeken bij Allah tegen de beproeving van de Dajjal:
“Allahoema inna na’oedhu bika min ‘adhabi jahannam, wa min ‘adhabi ‘l-qabr, wa min fitnati’l-mahya’i wa’l-mamat wa min fitnati’l masihi ‘d-djjal.”
O Allah! Wij zoeken toevlucht bij U voor de straf van de hel, de straf van het graf, voor de beproevingen van leven en dood en voor de beproeving van de valse Messias (Dajjal)

2 Het uit het hoofd leren van bepaalde Ayat van Sourat al-Kahf

Het toevlucht bij Allah voor de Dajjal zoeken is in veel Moetawatir hadieth (hadiths met talloze keten van overleveraars) genoemd. Een manier om dit te doen is om tien ayat van Soerat al-Kahf uit het hoofd te leren.

3 Wegblijven van de Dajjal

Nog een manier om van de beproevingen van de Dajjal beschermd te zijn is in Medina en Mekka te wonen.

Profeet (vzmh) zie: “De terreur die door de Dajjal veroorzaakt wordt zal niet in Medina komen. Tegen die tijd zal het zeven poorten hebben; er zullen twee engelen zijn om iedere poort te bewaken.” (Al-Boechari)

Het is in de sahih hadith aangegeven dat de Dajjal niet in Mekka of Medina zal komen omdat de engelen hem ervan zullen weerhouden deze plaatsen te betreden. Als de Dajjal in de buurt van Medina kampeert, zal het door drie bevingen geschud worden – of fysiek of metaforisch – en iedere hypocriet zal naar buiten rennen en zich bij de Dajjal voegen.

De Dajjaal deel 3, Jezus vs Dajjal, samenvatting, hadieth van Tamin
Jezus vs Dajjal

De Profeet (vzmh) zei: “De Dajjal zal in mijn Oemmah verschijnen en veertig blijven – ik kan niet zeggen of hij veertig dagen, veertig maanden of veertig jaar bedoelde” – dan stuurt Allah Jezus, de zoon van Maryam.

De Profeet (vzmh) zei: “In die tijd zullen er nog maar weinig Arabieren zijn; de meesten zullen in Bayt al-Maqdis (Jeruzalem) zijn en hun Imam zal een rechtvaardig man zijn. (de imam Mahdi)

Terwijl de Imam naar voren komt om de mensen in het ochtendgebed te leiden, zal Jezus, de zoon van Maryam, afdalen. Na het gebed zal Jezus (AS) zeggen: “Open de poort.” De poort zal geopend worden en daarachter zullen de Dajjal en een duizend joden zijn en ieder van hen draagt een zwaard en een schild. Als de Dajjal Jezus ziet, zal hij oplossen zoals zout in water oplost, en zal hij wegrennen. Jezus zal zeggen: “Jij zal in leven blijven tot ik je met mijn zwaard neersla.” Hij zal hem inhalen bij de oostelijke poort van Loedd en hem doden.

De joden zullen met hulp van Allah, de moed verliezen. Er zal geen plaats zijn waar zij zich kunnen verbergen; zij zullen niet in staat zijn om zichzelf achter een steen, muur, dier of boom te verbergen – behalve dan de al-gharqarah – zonder dat het zegt: “O moslim, dienaar van Allah! Hier is een jood, kom en doodt hem!”


In het kort

De verschijning van de Dajjal zal de grootste beproeving zijn ooit. De Dajjal zal iemand zijn die beweert dat hij de Heer is, maar wij moeten in staat zijn om hem te herkennen en ons tegen hem te beschermen. Hij heeft veel manieren om ons te misleiden door ons ervan te overtuigen dat hij is wie hij zegt te zijn. Wij moeten ons erop voorbereiden dat wij zijn listen inzien.

Wegrennen, terug vechten, onderhandelen, praten zal geen zin hebben. Het is of je voegt je toe bij hem of je verwerpt hem. Maar als je hem verwerpt, en insha Allah, dat zullen wij als we hem tegenkomen ook doen, dan zal je het heel moeilijk krijgen, geen eten, geen drinken en nauwelijks kleding. “Subhana Allah” zeggen zal in die tijd genoeg zijn voor de moslims.


Ik raad iedereen aan om tenminste de eerste 10 Ayaats van Al-Kahf te leren. Is nodig bij de bescherming. De Dajjal zal komen met een Hell en een Paradijs. Onthoud goed dat het bij hem juist het omgekeerde is. De Hell is het Paradijs, en het Paradijs is de Hell, dus wanneer hij een van jullie beveelt een van deze binnen te treden, ga dan de Hell in, en wanneer je er in bent, citeer dan de eerste tien ayats van surat Al-Kahf, het vuur zal dan vredig en koud worden voor je bi idni'Llaah.

Wanneer de Dajjal komt weet alleen Allah. Er wordt wel gezegd dat de Zon als eerste komt, maar veel L’olamaa zijn het daar nog niet met elkaar over eens, dus het kan ook volgende week zijn. Dus wees alert en bereid je je goed voor.
-

18-09-2011, 13:59
xoxIntisarxox, handige informatie, superbedankt!

18-09-2011, 14:13

Citaat door WONDERBAARLIJK-:
xoxIntisarxox, handige informatie, superbedankt!
Graag gedaan ukhti!

Pagina's : [1] 2 3 4