Bekijk volle/desktop versie : de 5de ziekte



15-09-2011, 19:37
Mijn kleintje heeft de 5de ziekte!!


Mijn kleintje had dus een aantal dagen koorts, ik dacht komt door het doorbreken van haar boven tandjes 4 tegelijk om precies te zijn...

Maar vandaag werd ze wakker met rode vlekjes..

Vandaag dus bij de huisarts, en zelf moest ik ook bloed prikken omdat ik deze ziekte niet heb gehad.
Het probleem is ik werk met kinderen. En omdat het mogelijk is dat ik ook besmet ben, kan het dus zijn dat ik de vrouw(zwanger) van mijn baas besmet heb. En de kids die daar rondlopen en niet hebben gehad. Mijn baas deed dus een beetje vervelend dat ik morgen niet kon werken.
Maar ik wil mijn kleintje ook in de gaten houden. En andere kinderen niet aansteken...

Wat zouden jullie in deze situatie doen....?

15-09-2011, 19:54


Je kan ook andere kinderen aansteken, dus ik snap jou baas niet en mogelijk is zijn vrouw ook nog eens besmet... ik weet niet wat voor invloed het heeft op het ongeboren kind

Wat ik zou doen in jou situatie, gewoon lekker thuisblijven. Hij moet het zelf regelen daarzo.

15-09-2011, 21:10
ongeboren kind kan dood gaan

15-09-2011, 21:34

Citaat door Beau22:
ongeboren kind kan dood gaan



he meid,
toen ik zwanger was mocht ik de eerste 20 weken niet werken. Ik werk ook in de kinderopvang en ik ben niet imuum tegen de 5e kinderziekte..bij ons is de regel, ben je zwanger moet je je laten testen, ben je niet immuum moet je de eerste 20 weken dus gewoon de ziektewet ingaan.. als je baas zijn vrouw langer dan 20 weken zwanger is kan het geen kwaad meer en trouwens als zij immuum is is er zowiezo niks aan de hand! Je kindje mag officieel ook gewoon naar de opvang gaan want de besmettingsperiode neemt al plaats voordat het zichtbaar wordt..maar ik snap heel goed dat je gewoon lekker thuis wil blijven met je kindje..succes ermee

16-09-2011, 21:57


wat is dat voor ziekte, rode hond.?