Bekijk volle/desktop versie : De volgeling of de opstandige vrouw



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

13-09-2011, 00:57
Mannen, als jullie een keuze moeten maken. Wat heb je dan liever?

13-09-2011, 01:00


Een vrouw die me gehoorzaamd in het goede én met een mening, die me bijstaat bij beslissingen en niet zelf de beslissingen wil nemen..

13-09-2011, 01:03
Waarom moeten ze een keuze maken tussen twee uitersten?

13-09-2011, 01:03

Citaat door MAGRIBIII:
Een vrouw die me gehoorzaamd in het goede én met een mening, die me bijstaat bij beslissingen en niet zelf de beslissingen wil nemen..
Wou jij niet een vrouw met een beetje pit?

13-09-2011, 01:05



Citaat door Rayya:
Waarom moeten ze een keuze maken tussen twee uitersten?
Dat zijn geen twee uitersten. Een volgeling kan prima haar woordje klaar hebben en haar meningen geven, indien zij dat nodig acht. Uiteindelijk laat zij de man de beslissing nemen, en volgt ze hem, omdat ze vertrouwen heeft in de capaciteiten en verantwoordelijkheidsgevoel van haar man.

13-09-2011, 01:07

Citaat door Rayya:
Wou jij niet een vrouw met een beetje pit?
Staat er toch bij? met een mening..

13-09-2011, 01:09

Citaat door Torres:
Dat zijn geen twee uitersten. Een volgeling kan prima haar woordje klaar hebben en haar meningen geven, indien zij dat nodig acht. Uiteindelijk laat zij de man de beslissing nemen, en volgt ze hem, omdat ze vertrouwen heeft in de capaciteiten en verantwoordelijkheid van haar man.
Zo schrijft de islam ons dat voor, dat is uiteraard niet zomaar.

13-09-2011, 01:12
Tegenwoordig, als je een volgeling bent en luistert en vriendelijk ja knikt als je er jezelf in kan vinden dan ben je soft... Mhm ik begrijp deze wereld niet, ik voel me met de dag meer een vreemde tussen alle mensen.

13-09-2011, 01:13
Samen communiceren.
Eentje die dus wanneer het juist is volgt en wanneer ze ziet dat het tegen het geloof in druist opstandig wordt. Nou ja opstandig... Ze legt dan gewoon rustig uit dat ze het er niet mee eens is en waarom dan wel niet..

13-09-2011, 01:17

Citaat door hayatteke:
Tegenwoordig, als je een volgeling bent en luistert en vriendelijk ja knikt als je er jezelf in kan vinden dan ben je soft... Mhm ik begrijp deze wereld niet, ik voel me met de dag meer een vreemde tussen alle mensen.
Ik vind dat juist ontzettend vrouwelijk. Een vrouw hoort lief, zacht en teder te zijn. Als een vrouw het huwelijk wilt betreden, dan lijkt het me toch logisch dat zij geloof dat hij het hoofd van het gezin kan zijn? Als ze hem daar niet capabel genoeg voor vindt, waarom begint een vrouw daar nog aan?

13-09-2011, 01:19

Citaat door Torres:
Ik vind dat juist ontzettend vrouwelijk. Een vrouw hoort lief, zacht en teder te zijn. Als een vrouw het huwelijk wilt betreden, dan lijkt het me toch logisch dat zij geloof dat hij het hoofd van het gezin kan zijn? Als ze hem daar niet capabel genoeg voor vindt, waarom begint een vrouw daar nog aan?
Dat dacht ik ook altijd maar iemand vertelde me het tegendeel...

13-09-2011, 01:23

Citaat door Torres:
Dat zijn geen twee uitersten. Een volgeling kan prima haar woordje klaar hebben en haar meningen geven, indien zij dat nodig acht. Uiteindelijk laat zij de man de beslissing nemen, en volgt ze hem, omdat ze vertrouwen heeft in de capaciteiten en verantwoordelijkheidsgevoel van haar man.
Ik vind je woordkeus volgeling niet echt duidelijk, een volgeling zal ten alle tijde haar man volgen maar wat als de beslissing die haar man neemt tegen het geloof in druist?

13-09-2011, 01:25



Citaat door MAGRIBIII:
Staat er toch bij? met een mening..
Iedereen heeft een mening, de een laat die zien en de ander weer niet.

13-09-2011, 01:44

Citaat door MAGRIBIII:
Een vrouw die me gehoorzaamd in het goede én met een mening, die me bijstaat bij beslissingen en niet zelf de beslissingen wil nemen..

Is ze te jong voor ofnie?

Citaat door MAGRIBIII:
Staat er toch bij? met een mening..
Zolang het in jouw straatje past. Dat is niet wat er wordt bedoeld met mening hebben. Yeh magribiii .

13-09-2011, 01:48
Een vrouw die me gehoorzaamd in het goede islamitisch rechtvaardig én met een mening, die me bijstaat bij beslissingen en soms zelf de beslissingen wil nemen.. met overleg met mij

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13