Bekijk volle/desktop versie : Als iemand tips heeft alsjeblieft



Pagina's : [1] 2

13-09-2011, 00:23
. Ik ben bang. Ik heb angst voor alles. Ik krijg altijd paniekaanvallen om niets. Ook stres voor niets. Als er wat is moet ik het meteen opgelost krijgen, anders voelt het alsof ik stik. Ik heb het benauwd. Heb liever geen mensen om me heen. Alleen 's nachts heb ik liever wel mensen om me heen, maar dan slaapt iedereen. Ik zelf durf niet te slapen. Ik ben bang dat ik dingen ga zien. Daarom blijf ik meestal heel lang op met de lichten aan. Huilen om niets doe ik vaak. Zelfmedelijden om niets. Soms als ik me buiten bevind of ergens in de trein verbeeld ik me de meest verschrikkelijke dingen in.

Ik wil van deze benauwde gevoel af. Als iemand tips heeft zijn ze welkom

Shokran

13-09-2011, 01:29


Wat verschrikkelijk voor je! Heb je hier al lang last van? Je hebt problemen zeg je, zijn deze klachten begonnen toen je die problemen kreeg? Ik zou je zeker adviseren om naar je huisarts te gaan want dit hou je zo niet lang vol. Waarschijnlijk zal hij je doorverwijzen naar een psycholoog ofzo. Zoek in ieder geval wel hulp want ik denk niet dat je hier zonder hulp vanaf komt. Als je daarnaast ook nog gewoon alles van je af wilt schrijven en of er anoniem over wil chatten stuur me dan een pm.. Misschien lucht het op,, Veel sterkte

13-09-2011, 01:40
Allereerst bedankt voor je reactie meid. Nee meid ik heb geen problemen. Ik heb problemen door deze klachten. Dat is wat ik bedoelde. Ik weet niet wanneer deze dingen begonnen. Wat ik wel weet is dat ik dit het afgelopen jaar heel erg merk. Huisartsen kunnen niet helpen op dit gebied. Zulke dingen begrijpen ze niet. Ze gaan meteen denken dat je psygisch niet in orde bent.

13-09-2011, 01:44
Huisartsen zijn er juist ook voor dit soort dingen hoor! Meestal kunnen ze idd niet zelf helpen op dit gebied maar daarom verwijzen ze je door naar een psycholoog maar ik begrijp min of meer dat je dat dus niet wilt, wat voor hulp zou je dan willen?

13-09-2011, 10:35


No man psygologen en hun onzin, wil ik niets mee te maken hebben. Ik heb geen problemen en ben alhamdoulilah heel erg blij met me leven. Ik wil alleen weten of iemand dezelfde problemen heeft gehad of heeft en tips ontvangen.

13-09-2011, 13:13
Psychologen en hun onzin? Kijk, zo word je beter.

13-09-2011, 13:31

Citaat door MeLtMe__:
. Ik ben bang. Ik heb angst voor alles. Ik krijg altijd paniekaanvallen om niets. Ook stres voor niets. Als er wat is moet ik het meteen opgelost krijgen, anders voelt het alsof ik stik. Ik heb het benauwd. Heb liever geen mensen om me heen. Alleen 's nachts heb ik liever wel mensen om me heen, maar dan slaapt iedereen. Ik zelf durf niet te slapen. Ik ben bang dat ik dingen ga zien. Daarom blijf ik meestal heel lang op met de lichten aan. Huilen om niets doe ik vaak. Zelfmedelijden om niets. Soms als ik me buiten bevind of ergens in de trein verbeeld ik me de meest verschrikkelijke dingen in.

Ik wil van deze benauwde gevoel af. Als iemand tips heeft zijn ze welkom

Shokran
Salam,
Je kan toch wel naar een huisarts gaan? Eens hij je verwijst naar een psycholoog of je krijgt depressie pillen dan zou ik er niet op ingaan en gewoon naar een imam gaan zoeken die je miss kan verder helpen?

13-09-2011, 13:36
Salaam wa alaikom meid,

Probeer elke keer wanneer je angst hebt de koran te reciteren, dat helpt zeker. Je kan beter naar een imaam gaan samen met je vader of broer. Jij bent zeker niet de enige en/of de laatste met zo'n probleem! Moge Allaah swt jou helpen.

13-09-2011, 15:10
salaam alikoem

reciteer qoraan en doe duaa


http://www.tvquran.com/en/rouqia.htm

13-09-2011, 16:50
ik heb dit zelf mee gemaakt, en het is verschrikkelijk, ik had dit een jaar lang het begon voor de zomer vakantie ik was niet alleen bang om alleen thuis te zijn of in de nacht ik was zelfs bang om op vakantie te gaan. ik was bang voor de dood, ik had elke keer het gevoel dat ik voor het laatst in nederland ben en niet meer terug zal komen. elke keer als ik ergens heen ging dan zegt een stemmetje in mijn hoofd dit is laatste keer dat je hier bent. ga ik naar school toe dan was het voor mij de laatste keer stap ik de auto in dan was het de laatste keer. ik had het zo erg benauwd elke minut elke dag. ik kon dit ook niet vertellen aan iemand want dan was ik bang van de reactie die ze mij zouden zeggen wat ik heb, het was verschrikkelijk als ik hier aan denk dan moet ik er echt van huilen. slapen kon ik niet en als de licht uit ging dan zag ik raare dingen in mijn kamer bijvoorbeeld mijn kleren kast ziet er opeens uit als een dier en mijn stoel als een mens ofso. hele raare dingen zag ik dan. en enige wat ik dan zeg is allahoakbar laylaha inallaah mohamed rasoululaah. heel de nacht maar die angst gevoel ging niet weg. ik werd steeds maager omdat ik alleen maar aan het denken was deed niks anders dan denken aan de dood. het was zo verschrikkelijk, en als ik in de omgeving hoor dat iemand overleden is dan was het echt een ramp thuis wisten ze dat ik er niet tegen kon dus als iemand overleden is dan vertellen ze dat iet aan mijn, na een jaar kon ik het niet meer volhouden en heb ik het aan mijn nicht verteld. zij had mij aangeraden om imaam om te bellen en vertellen wat dit is. ik had het gedaan en vertellde mij dat het elweswes en angst. het zat zo heftig en begon alleen koraan te lezen. bidden deed ik altijd al alhamdulillah. nadat hij paar keer kwam thuis om voor die angst toen voelde ik mij zo veilig. ik moest zamzam water drinken elke dag hij had eerst koraan gelezen en dan pas mocht ik ze allemaal opdrinken elke dag 1 glas, en ik kreeg cd die moest ik ook elke keer naar luisteren en sorat had hij zelf geschreven die moest ik altijd bij me hebben ik deed het onder mijn kussen. paar weken later voelde ik mij veilig en was ik helemaal voor niets meer bang !!!!

13-09-2011, 20:47

Citaat door smurfin88:
ik heb dit zelf mee gemaakt, en het is verschrikkelijk, ik had dit een jaar lang het begon voor de zomer vakantie ik was niet alleen bang om alleen thuis te zijn of in de nacht ik was zelfs bang om op vakantie te gaan. ik was bang voor de dood, ik had elke keer het gevoel dat ik voor het laatst in nederland ben en niet meer terug zal komen. elke keer als ik ergens heen ging dan zegt een stemmetje in mijn hoofd dit is laatste keer dat je hier bent. ga ik naar school toe dan was het voor mij de laatste keer stap ik de auto in dan was het de laatste keer. ik had het zo erg benauwd elke minut elke dag. ik kon dit ook niet vertellen aan iemand want dan was ik bang van de reactie die ze mij zouden zeggen wat ik heb, het was verschrikkelijk als ik hier aan denk dan moet ik er echt van huilen. slapen kon ik niet en als de licht uit ging dan zag ik raare dingen in mijn kamer bijvoorbeeld mijn kleren kast ziet er opeens uit als een dier en mijn stoel als een mens ofso. hele raare dingen zag ik dan. en enige wat ik dan zeg is allahoakbar laylaha inallaah mohamed rasoululaah. heel de nacht maar die angst gevoel ging niet weg. ik werd steeds maager omdat ik alleen maar aan het denken was deed niks anders dan denken aan de dood. het was zo verschrikkelijk, en als ik in de omgeving hoor dat iemand overleden is dan was het echt een ramp thuis wisten ze dat ik er niet tegen kon dus als iemand overleden is dan vertellen ze dat iet aan mijn, na een jaar kon ik het niet meer volhouden en heb ik het aan mijn nicht verteld. zij had mij aangeraden om imaam om te bellen en vertellen wat dit is. ik had het gedaan en vertellde mij dat het elweswes en angst. het zat zo heftig en begon alleen koraan te lezen. bidden deed ik altijd al alhamdulillah. nadat hij paar keer kwam thuis om voor die angst toen voelde ik mij zo veilig. ik moest zamzam water drinken elke dag hij had eerst koraan gelezen en dan pas mocht ik ze allemaal opdrinken elke dag 1 glas, en ik kreeg cd die moest ik ook elke keer naar luisteren en sorat had hij zelf geschreven die moest ik altijd bij me hebben ik deed het onder mijn kussen.¨
paar weken later voelde ik mij veilig en was ik helemaal voor niets meer bang !!!!
dit hoort niet
een papiertje beschermt je niet

pas op voordat je shirk pleegt

13-09-2011, 21:25

Citaat door smurfin88:
ik heb dit zelf mee gemaakt, en het is verschrikkelijk, ik had dit een jaar lang het begon voor de zomer vakantie ik was niet alleen bang om alleen thuis te zijn of in de nacht ik was zelfs bang om op vakantie te gaan. ik was bang voor de dood, ik had elke keer het gevoel dat ik voor het laatst in nederland ben en niet meer terug zal komen. elke keer als ik ergens heen ging dan zegt een stemmetje in mijn hoofd dit is laatste keer dat je hier bent. ga ik naar school toe dan was het voor mij de laatste keer stap ik de auto in dan was het de laatste keer. ik had het zo erg benauwd elke minut elke dag. ik kon dit ook niet vertellen aan iemand want dan was ik bang van de reactie die ze mij zouden zeggen wat ik heb, het was verschrikkelijk als ik hier aan denk dan moet ik er echt van huilen. slapen kon ik niet en als de licht uit ging dan zag ik raare dingen in mijn kamer bijvoorbeeld mijn kleren kast ziet er opeens uit als een dier en mijn stoel als een mens ofso. hele raare dingen zag ik dan. en enige wat ik dan zeg is allahoakbar laylaha inallaah mohamed rasoululaah. heel de nacht maar die angst gevoel ging niet weg. ik werd steeds maager omdat ik alleen maar aan het denken was deed niks anders dan denken aan de dood. het was zo verschrikkelijk, en als ik in de omgeving hoor dat iemand overleden is dan was het echt een ramp thuis wisten ze dat ik er niet tegen kon dus als iemand overleden is dan vertellen ze dat iet aan mijn, na een jaar kon ik het niet meer volhouden en heb ik het aan mijn nicht verteld. zij had mij aangeraden om imaam om te bellen en vertellen wat dit is. ik had het gedaan en vertellde mij dat het elweswes en angst. het zat zo heftig en begon alleen koraan te lezen. bidden deed ik altijd al alhamdulillah. nadat hij paar keer kwam thuis om voor die angst toen voelde ik mij zo veilig. ik moest zamzam water drinken elke dag hij had eerst koraan gelezen en dan pas mocht ik ze allemaal opdrinken elke dag 1 glas, en ik kreeg cd die moest ik ook elke keer naar luisteren en sorat had hij zelf geschreven die moest ik altijd bij me hebben ik deed het onder mijn kussen. paar weken later voelde ik mij veilig en was ik helemaal voor niets meer bang !!!!
Alles wat jij daar boven beschreef, heb ik precies zo ervaren. Op sommige dagen is het zo moeilijk om de nacht door te komen. Ik ging dit jaar ook naar Marokko. Ik was ervan overtuigt dat ik het niet zou overleven. Als je dit zo aan mensen vertelt, gaan ze je niet geloven. Voor mij voelt het alsof ik een voorgevoel had, dat ik dood zou gaan. Afscheid nemen was voor mij nooit een probleem, maar afgelopen zomer moest ik huilen, toen ik afscheid nam van me broers. Ik ben altijd bang dingen in me kamer te zien, dus ik voorkom het door de lichten aan te houden. Een nadeel aan dit alles is dat ik nu niet op tijd slaap en ik slaap tekort heb. Ik merk wel dat het sinds de zomer minder is geworden. Ik had ook dat ik snjoun irritatie gedachte had. Als je dit tegen mensen zegt verklaren ze je voor gek. De ene gedachte zegt zus de andere zegt zo en die blijft het irritant herhalen. Heel erg bedankt voor je tips. shokran gair inshallah

13-09-2011, 21:30



Citaat door euhm:
Salam,
Je kan toch wel naar een huisarts gaan? Eens hij je verwijst naar een psycholoog of je krijgt depressie pillen dan zou ik er niet op ingaan en gewoon naar een imam gaan zoeken die je miss kan verder helpen?
Wist je dat het een soort van trots is. Er zijn genoeg gestoorde mensen die op wachtlijsten van psychologen komen te staan. Die mogen hierbij van mij voorrang krijgen. Ewa haha er is niet veel wat een huisarts kan doen. Ik heb geen lichamelijke klachten, dus.

13-09-2011, 21:34

Citaat door Dienares-Allaah:
Salaam wa alaikom meid,

Probeer elke keer wanneer je angst hebt de koran te reciteren, dat helpt zeker. Je kan beter naar een imaam gaan samen met je vader of broer. Jij bent zeker niet de enige en/of de laatste met zo'n probleem! Moge Allaah swt jou helpen.

Citaat door moslimaatjuh09:
salaam alikoem

reciteer qoraan en doe duaa


http://www.tvquran.com/en/rouqia.htm
Shokran voor de tips dames en ook voor de link. Ik denk niet dat ik naar een imaam kan. Ik heb niemand verteld, dat ik soms die weswes gedachtes heb. Ik ben van plan meer naar koraan te luisteren inshallah. Inshallah zal Allah me helpen te genezen. Ik ben iedereen dankbaar vooor hun tips en ervaringen. Ik had echt een gevoel dat ik de enige was, weet je. Het is echt niet leuk om altijd zo opgefokt te zijn.

14-09-2011, 02:48
salaam alaikoem.

ik ken dat.ik heb dat ook heel lang gehad.je krijgt angst en dan word je paniekerig hart kloppingen dan wil je naar buien vluchten.
wat ik altijd denk is dat allah swt jou wil leiden maar dan op zo een maneer dat je terug keerd naar je geloof.en het is zeker sjataan die zijn werk doet.maar je zal hem moeten bestrijden nu.ten eerste toon berouw bij allah. pak je gebed op en op tijd.doe altijd woedoe de kleine wassing.zo dat de sjataan niet voor jou de baas kan zijn.en doe veel du3a dat helpt echt vooral in jou gebed.
doe dat meestal in de nacht waneer je alleen bent met jou heer.en je mag best wel lang met je hoofd op de grond blijfen smeken bij allah en huillen.wollahi als je dat paar keer in de week doet je smeekbede woord verhoord inschallah.vraag alleen allah swt.
doe je beklag alleen bij hem vraag alleen hem.prijs hem keer op keer.en lees de koran.en blijf altijd allah swt gedenken waar je ook maar naartoe gaat.behalve w.c.ga lezingen bij wonnen zoek vrome zusters op waar je tijd mee kan vullen.
of lessen volgen.en heel belangrijk.neem afstand van het leven wat je vroeger leide.
en imam hoef je niet te gaan deze probleem kan je zelf oplossen wat de imam ook doet.rogya is het beste als je het bij je zelf doet.

ik zal het jou inschallah uit leggen.
je pakt 1liter fles vul je met water. en dan ga je met je mond in de openning van de fles soerat el fatiha reciteren zacht elke keer als je klaar bent spuug je heel zacht 3keer in de fles.en dat 7keer inschallah.waneer je zo een aanval krijgt moet je het water drinken.
en natuurlijk kan je he ook gewoon op drinken als je het niet krijgt.en als het op is dan doe je het nog een keer.enzo ga je door inschallah tot dat je beter bent.
maar echt belangrijk is het nacht gebed en de verplichte gebed.verplichte gebed op tijd?
en in de nacht dan slaapt iedereen.dan ben jij alleen met jou heer. dan moet je proberen echt lang je hoofd op de grond te zetten en vraag allah om genezing en jou te leiden naar het rechte pad inschallah.
en hou het wel vol geef het niet zo snel op.geloof mij maar het is een test.en beproeving.

ik vraag allah alle moslims beter te maken en hun saber te geven.
en ons te leiden naar het rechte pad.

Pagina's : [1] 2