Bekijk volle/desktop versie : is het haraam om ...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

12-09-2011, 09:26
Salaam alikom,

Ik wil een moslima zoeken om te trouwen. Alleen is er niet echt iemand in de familie die mij erbij kan helpen.
Ik ben namelijk naar een moslima opzoek die ghimaar/hijaab en abaya draagt.

Alleen vroeg ik me nu af, mag ik ze op straat erop aanspreken? Vragen of ze willen trouwen en dan vragen hoe ik de vader kan bereiken?

12-09-2011, 11:45


je kunt haar toch ook
volgen tot haar huis dan weetje ook
waar ze woont ps is een tip

12-09-2011, 11:47

Citaat door zinaa_nador:
je kunt haar toch ook
volgen tot haar huis dan weetje ook
waar ze woont ps is een tip


Ze nemen meestal de fiets/bus/trein en ik ben met auto.
Meestal lukt het niet om te achtervolgen.

Ik heb zeker aan deze tip gedacht, en is ook mijn voorkeur, alleen kan het meestal niet.

Bedankt voor de tip zuster.

12-09-2011, 12:11
je kan het ook op een goede manier doen, de meesten vinden dat niet fijn als je ze zomaar op straat aanspreekt, waarom doe het je het niet via via bijv: via de moskee of via kennisen/vrienden, wens je verder veel succes ermee

12-09-2011, 12:18



Citaat door PrincessFiona07:
je kan het ook op een goede manier doen, de meesten vinden dat niet fijn als je ze zomaar op straat aanspreekt, waarom doe het je het niet via via bijv: via de moskee of via kennisen/vrienden, wens je verder veel succes ermee
kennis/vrienden kennen geen praktiseerende moslima.

via moskee durf ik het niet.

12-09-2011, 12:29
1 tip kan ik je wel geven volg een meid niet ahaha
een kennis van mij had dat ook gedaan en is een week later bij haar aan huis geweest zonder verdere info over de dame te weten
hij wist dus alleen dat ze een ghimar droeg en hij zag haar hooguit 2 keer
en wat bleek de vrouw was getrouwd.

wat ik je dus wil aanraden broeder is om eerst info proberen te winnen over een dame voordat je haar hand gaat vragen
bijv zodra je weet war ze woont messchien aan een marokkaanse buurjongen van haar vragen of ze getrouwd is
en daarna de verdere stappen ondernemen.

inshallah zal Allah de juiste dame op je pad sturen
kolchi b elmektab je hebt alleen een sebab nodig

12-09-2011, 12:33

Citaat door ainsbaa:
1 tip kan ik je wel geven volg een meid niet ahaha
een kennis van mij had dat ook gedaan en is een week later bij haar aan huis geweest zonder verdere info over de dame te weten
hij wist dus alleen dat ze een ghimar droeg en hij zag haar hooguit 2 keer
en wat bleek de vrouw was getrouwd.

wat ik je dus wil aanraden broeder is om eerst info proberen te winnen over een dame voordat je haar hand gaat vragen
bijv zodra je weet war ze woont messchien aan een marokkaanse buurjongen van haar vragen of ze getrouwd is
en daarna de verdere stappen ondernemen.

inshallah zal Allah de juiste dame op je pad sturen
kolchi b elmektab je hebt alleen een sebab nodig
insha'allah.

Daarom vind ik haar aanspreken een voordeel.
Dan is meteen duidelijk of ze wilt trouwen. Alleen blijft de vraag of dat wel mag.

barak allah ou fik voor de tip

12-09-2011, 21:35
Maar dat is toch geen reden om iemand te huwen een abaya/ghimaar, dr lopen zat meiden rond met deze beschrijving zijn zij allemaal een match? Lijkt me sterk, ik denk dat er wel meer moet zijn dan de juiste kleding.

Verder wil ik je veel succes wensen.

12-09-2011, 21:38

Citaat door _Lovely_:
Maar dat is toch geen reden om iemand te huwen een abaya/ghimaar, dr lopen zat meiden rond met deze beschrijving zijn zij allemaal een match? Lijkt me sterk, ik denk dat er wel meer moet zijn dan de juiste kleding.

Verder wil ik je veel succes wensen.
tuurlijk is er meer dan alleen de juiste kleding. Ik heb het niet goed omschreven.

12-09-2011, 21:43

Citaat door mr_moslim:
tuurlijk is er meer dan alleen de juiste kleding. Ik heb het niet goed omschreven.
Oh oke, nee dat lijkt mij ook denk dat je het beste die persoon kan aanspreken is niks mee zolang het netjes word gedaan zo kan je de desbetreffende vrouw aankijken en zij jou dat zal al veel zeggen zowel voor haar als voor jou.

13-09-2011, 01:41

Citaat door mr_moslim:
Ze nemen meestal de fiets/bus/trein en ik ben met auto.
Meestal lukt het niet om te achtervolgen.
Ruilen!!? Ikke geven mijn fiets aan je, en jij geven auto aan mij...

13-09-2011, 01:51
Sorry vindt beide niet kunnen. Je gaat toch niet zomaar een zuster opstraat aanspreken. Vindt dat schandalig.
Verder moet je niet alleen kijken naar haar uiterlijk en of ze wel een khimaar of hiyaab draagt.
Als ik jouw was dan zou ik gwn een zuster zoeken die zich niet alleen normaal kleedmaar ook normaal gedraagt. Dan zou ik haar vaak volgen om te kijken met wie ze omgaat. Wat ze doet, waar ze werkt en hoe ze zich gedraagt in het openbaar.

Als je haar vaak doelloos opstraat treft of je hoort haar schreeuwen ergens op straat, dan weetje voldoende en ga je opzoek naar iemand anders. Maar ga nooit zomaar mensen tenhuwlijk vragen opstraat want je gaat wahide schande ontvangen. Ten zij dat meisje erg hopenloos is en gelijk haar nr geeft

13-09-2011, 03:52



Citaat door mr_moslim:
Salaam alikom,

Ik wil een moslima zoeken om te trouwen. Alleen is er niet echt iemand in de familie die mij erbij kan helpen.
Ik ben namelijk naar een moslima opzoek die ghimaar/hijaab en abaya draagt.

Alleen vroeg ik me nu af, mag ik ze op straat erop aanspreken? Vragen of ze willen trouwen en dan vragen hoe ik de vader kan bereiken?
oh man....what are you talking about........? Doet-ie-t of doet-ie-het-niet

13-09-2011, 08:41

Citaat door Geesi:
Sorry vindt beide niet kunnen. Je gaat toch niet zomaar een zuster opstraat aanspreken. Vindt dat schandalig.
Verder moet je niet alleen kijken naar haar uiterlijk en of ze wel een khimaar of hiyaab draagt.
Als ik jouw was dan zou ik gwn een zuster zoeken die zich niet alleen normaal kleedmaar ook normaal gedraagt. Dan zou ik haar vaak volgen om te kijken met wie ze omgaat. Wat ze doet, waar ze werkt en hoe ze zich gedraagt in het openbaar.

Als je haar vaak doelloos opstraat treft of je hoort haar schreeuwen ergens op straat, dan weetje voldoende en ga je opzoek naar iemand anders. Maar ga nooit zomaar mensen tenhuwlijk vragen opstraat want je gaat wahide schande ontvangen. Ten zij dat meisje erg hopenloos is en gelijk haar nr geeft
Tuurlijk gaat het niet alleen om de uiterlijk, ik heb het niet goed omschreven.

Waar het me eigenlijk omgaat is mag het of mag het niet.

13-09-2011, 08:43

Citaat door Mrs.Laila:
oh man....what are you talking about........? Doet-ie-t of doet-ie-het-niet
wat bedoel je? of ik het durf?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7