Bekijk volle/desktop versie : AZ-talent Maher moet nog kiezen tussen Marokkaans en Nederlands elftal



11-09-2011, 20:03
Adam Maher heeft nog niet gekozen voor welke nationale ploeg hij in de toekomst uitkomt. De Nederlands jeugdinternational heeft tevens de mogelijkheid om voor Marokko te kiezen.

"Ik moet nog kiezen", aldus de achttienjarige Maher. "Doordat mijn moeder in de zomer van 1993 hoogzwanger was tijdens de vakantie, is Marokko mijn geboorteland. Daar woont mijn familie. Maar steeds als ik er ben, gemiddeld twee keer per jaar, mis ik op een gegeven moment ook weer mijn vrienden en ons huisje in Diemen."

De talentvolle middenvelder voelt zich goed in Nederland. "Hier heb ik mijn carrière opgebouwd. Sommige Marokkaanse jongens van mijn lichting zijn inmiddels voor Marokko gaan spelen, maar zij kwamen ook niet echt voor in de plannen van de Nederlandse bondscoaches. Ik heb alle vertegenwoordigende jeugdelftallen doorlopen, van Onder-15 tot Onder-19. Mijn ouders leggen verder geen druk op me. Ze zeggen dat ik moet doen waar ik me goed bij voel."


[/SIZE][URL="http://www.soccernews.nl/news/131055/AZ-talent_Maher_moet_nog_kiezen_tussen_Marokkaans_en_ Nederlands_elftal#ixzz1XfUWATXk"][SIZE=2]bron[/URL]