Bekijk volle/desktop versie : Schoonbroer vraagt steeds om geld



08-09-2011, 18:01
slm dames

Graag had ik jullie mening gehad omtrent het volgende:

Mijn nicht haar schoonbroer vraagt hen steeds om geld, zelf werkt hij niet zegt dat hij depressief is hij gaat
wel 5 keer per jaar op vakantie betaald zijn rekeningen niet etc.
Nu vertelde mijn nicht gisteren dat haar schoonbroer al 3 maanden in marokko op vakantie is, hij is vertrokken met zijn uitkering is stopgezet omdat hij niet is komen opdagen op afspraken, die hij ook niet heeft afgebelt of wat dan ook.

Nu verwacht hij dat zijn broer haar man dus dat die geld opstuurd zodat hij kan terugkomen. Zijn ouders vinden dit vanzelfsprekend dat hij geld opstuurd naar zijn LOSER broer. Ze spreken hem schuldgevoelens aan van ja je moet je broer helpen zehma "ziek" (meneer gaat de bloemetjes buiten zetten 3 maand op kosten van iemand anders).

Mijn nicht is het echt moe dat dit als vanzelfsprekend word gezien om schoonbroertje geld te sturen om vakantie te houden. Moest het nu zijn dat ie geen geld had om te eten of een rekening die dringend betaald moet worden tot daar aan toe.

Heb haar gezegd dat ze er zich niet mee moet bemoeien maar zegt me dat het ook haar geld is waarvoor ze heel hard moeten voor werken.

Wat is jullie mening hierover en wat zegt de islam hierover moet ie zijn broer geld sturen of niet?????

08-09-2011, 18:03


ik zou me ook niet bemoeien ; het zyn broers ook al heeft haar man een loser broer ; hy zal hem altyd helpen wanneer het nodig is ; zy zou toch hetzelfde doen met haar zus..

08-09-2011, 18:08
Denk dat het iets is tussen die twee broers.
Haar man moet hem maar duidelijk maken dat het zo niet werkt.
Iedereen moet hard voor zijn geld werken.
Iemand af en toe helpen is niet erg. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden. Althans dat vind ik dan he,

Goodluck,

08-09-2011, 18:10
wy kunnen veel vinden maar het blyft toch hun zaak ; ik denk als ze er zich boos om gaat maken dat ze haar man dan juist onder een bepaalde druk zal zetten wat niet gezond kan zyn voor hun relatie


Citaat door missy_samia:
Denk dat het iets is tussen die twee broers.
Haar man moet hem maar duidelijk maken dat het zo niet werkt.
Iedereen moet hard voor zijn geld werken.
Iemand af en toe helpen is niet erg. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden. Althans dat vind ik dan he,

Goodluck,

08-09-2011, 18:11


die man van der die gaat maar van zijn eigen geld aan ze broer geven.

Als ik jou nicht was zou ik niks van me eigen geld geven.De groeten op vakantie op haar kosten die is gek

Ze moet ook met er man praten.

Dat kan toch niet joh

08-09-2011, 18:12
Nee, sorry maar als ie zn ma wil helpen ok.
maar zn broer, hell no.
En dan ook nog van haar eigen geld? Ik zou het niet door laten gaan, maar dat zou ik doen.

08-09-2011, 18:19
ik denk zolang haar man die loser broer geld blijft geven, hij erom blijft vragen, er moet een keer een einde aan komen, mensen die depressief zijn gaan niet op vakantie, want je bent dan zo depri dat je geen zin hebt om iets te ondernemen , dat kan ik je vertellen.

08-09-2011, 18:25

Citaat door StreetChic:
wy kunnen veel vinden maar het blyft toch hun zaak ; ik denk als ze er zich boos om gaat maken dat ze haar man dan juist onder een bepaalde druk zal zetten wat niet gezond kan zyn voor hun relatie
Daar heb je gelijk in,
het beste lijkt mij als die broers het onderling oplossen en zij duidelijke afspraken maakt met haar man.Over het geld.
Maar dat is natuurlijk makkelijke praten van uit 'mijn' oogpunt.

08-09-2011, 18:26
sorry als zijn ouders geld nodig hebben oke dan help ik wel maar zijn broer of zus hell no die moeten maar zelf voor hun geld zorgen ik zelf heb ook een broertje die gewoon niet wilt werken en die maar roept ben ziek hij komt elke keer bij mijn van mag ik geld lenen heb het 2 keer gedaan en de derde keer zij ik ga maar werk zoeken want uit gaan kan je wel en werken ben je opeens ziek dus tot op heden heb ik hem helemaal niks gegeven tis een volwassen man die te lui is om tewerken

08-09-2011, 18:29
ze moet zich niet bemoeien, (behalve als het echt om extreme bedragen gaat en het gezin erdoor lijdt)

Ze is misschien zijn vrouwtje, maar hij is zijn BROER.

08-09-2011, 18:35
haar man zal het op een gegeven moment ook wel zat worden ; ze moet gewoon geduldig zyn & niks laten merken
in myn huwelyk moest ik op een gegeven moment myn ex bystaan by het betalen van onze vaste lasten omdat we niet meer rond kwamen & ze loserbroer ook niet wou werken & leefde vanop ons rug: maar als je niks zegt & doet alsof alles wel ok is zal haar man het zelf wel voelen & op gegeven moment was hy het ook zat & zei dat hy niks meer kreeg ; oh toen vond die loserbroer wel ineens een baan




Citaat door missy_samia:
Daar heb je gelijk in,
het beste lijkt mij als die broers het onderling oplossen en zij duidelijke afspraken maakt met haar man.Over het geld.
Maar dat is natuurlijk makkelijke praten van uit 'mijn' oogpunt.

08-09-2011, 18:38

Citaat door StreetChic:
haar man zal het op een gegeven moment ook wel zat worden ; ze moet gewoon geduldig zyn & niks laten merken
in myn huwelyk moest ik op een gegeven moment myn ex bystaan by het betalen van onze vaste lasten omdat we niet meer rond kwamen & ze loserbroer ook niet wou werken & leefde vanop ons rug: maar als je niks zegt & doet alsof alles wel ok is zal haar man het zelf wel voelen & op gegeven moment was hy het ook zat & zei dat hy niks meer kreeg ; oh toen vond die loserbroer wel ineens een baan
Dan heb je wel veel geduld!
Maar dat heb je wel slim aangepakt dan.
Een tip voor haar.

08-09-2011, 18:47


ja maar tegen dan hebben ze zelf financiele problemen