Bekijk volle/desktop versie : ‘Sommige dingen begrijp ik niet, Brands’ aankoopbeleid bijvoorbeeld’



08-09-2011, 15:30
PSV legde in de afgelopen transferperiode verschillende versterkingen vast, maar een idee achter het beleid van de Eindhovenaren zat er volgens Aad de Mos niet. De ervaren oefenmeester vraagt zich af of technisch manager Marcel Brands van tevoren wel wist wat PSV dit seizoen nodig had.

Trainer Fred Rutten kreeg onder meer de beschikking over Georginio Wijnaldum en Dries Mertens, en De Mos is van mening dat met die spelers aanvallend voetbal gespeeld dient te worden. “Want je kunt niet van hen verwachten dat ze continu mee terugverdedigen. Je moet hen samen met Ola Toivonen rond het strafschopgebied van de tegenstander zien te krijgen”, legt de Nederlandse coach uit aan ELF Voetbal.

“Je moet natuurlijk wel nadenken over welke namen je aantrekt, voordat je tot kopen overgaat. Ook al staat dat heel leuk voor de supporters en de media”, vervolgt De Mos. “Soms denk ik wel eens: De Mos, word je oud, idioot of zie je het niet meer? Maar sommige dingen begrijp ik gewoon niet. Een aankoopbeleid bijvoorbeeld. Je moet van te voren wel weten wat je wilt en wat je daarvoor nodig hebt.”