Bekijk volle/desktop versie : 'Soms krijgt de uitblinker een enveloppe met 75.000 euro cash erin'



08-09-2011, 15:06
De eerste week van Jonathan Legear in dienst van Terek Grozny zit erop en het is de middenvelder niet tegengevallen. Legear, die voor vijf miljoen euro de overstap van Anderlecht naar de ex-werkgever van Ruud Gullit maakte, geniet met volle teugen. "Ik woon voorlopig in een hotel, maar binnenkort ga ik met mijn vriendin in een paleis wonen", vertelt de middenvelder aan Het Nieuwsblad. "550 vierkante meter bewoonbare oppervlakte. Het doet denken aan een Hollywood-villa."

"Vroeger was het huis van de voorzitter, maar hij had het niet meer nodig", legt Legear uit. "Ik heb ook 24 uur per dag een chauffeur ter beschikking. Ik betaal daar amper zeshonderd euro per maand voor. Als mijn vriendin hier is, krijgen we een 4x4." Preses Ramzan Kadyrov staat bekend als een vrijgevig man. "Hij doet alles voor zijn spelers. Hij deelt auto's en uurwerken uit, soms krijgt de uitblinker van een wedstrijd zelfs een enveloppe met 75.000 euro cash erin. Hij verwent ons."

Legear leert ook de Russische taal. "Ik kan al tot vijf tellen. Mijn vriendin heeft de taal gestudeerd, dat is een voordeel. Voorlopig communiceer ik in het Engels en het Frans. Er is ook een tolk, zelfs op de trainingen, voorzien."