Bekijk volle/desktop versie : belastingaftrek tweede baan?



Pagina's : [1] 2

07-09-2011, 11:53
hellowww,

misschien weet iemand dit mij mooi uit te leggen..ik werk nu gemiddeld 25 uur in de week,in de zorg.
nou wil ik even wat meer geld gaan verdienen door een parttime baantje er bij te nemen.. dit zal echter maar gaan om ongeveer 12 uurtjes in de week. is dit de moeite waard? of hou ik er toch niets van over?
hoeveel zal ik ongeveer kwijt raken aan belasting?

07-09-2011, 12:01


hoeveel zou je verdienen per maand bij het bijbaantje?

07-09-2011, 12:02
daar heb ik nog geen flauw idee van..
niet veel..dat weet ik wel..

07-09-2011, 12:04
laten we zeggen dat het 500 euro is

323,34 dit hou je over omdta het je tweede baan is.

als het je eerste baan zou zijn zou je: 498,84

globaal genomen. dus je verdient 323,34 extra per maand dus heeft het zin ? JA.

07-09-2011, 15:45



Citaat door _mohammmeddddd:
laten we zeggen dat het 500 euro is

323,34 dit hou je over omdta het je tweede baan is.

als het je eerste baan zou zijn zou je: 498,84



globaal genomen. dus je verdient 323,34 extra per maand dus heeft het zin ? JA.
this in dont get..
als het mn eerste baan was zou ik van de 500 euro nooit 498,84 overhouden..

07-09-2011, 17:00

Citaat door _mohammmeddddd:
laten we zeggen dat het 500 euro is

323,34 dit hou je over omdta het je tweede baan is.

als het je eerste baan zou zijn zou je: 498,84

globaal genomen. dus je verdient 323,34 extra per maand dus heeft het zin ? JA.
En dat heb jij zomaar uitgerekend zonder te weten wat haar bruto en netto uurtarif is ? wallailaah gataar mensen roepen tegenwoordig zomaar iets

en topicstarter jouw huidige werk is niet eens een full-time baan 25uur per week is nog steeds part time dus je 2e baan is ook een part time baan er gaat weinig van af.

07-09-2011, 18:08

Citaat door MSBG:
En dat heb jij zomaar uitgerekend zonder te weten wat haar bruto en netto uurtarif is ? wallailaah gataar mensen roepen tegenwoordig zomaar iets

en topicstarter jouw huidige werk is niet eens een full-time baan 25uur per week is nog steeds part time dus je 2e baan is ook een part time baan er gaat weinig van af.
het gataar gedeelte is dat ik erbij zeg dat ik een voorbeeld nam van 500 euro a turk. Waarom praat je als je onzin praat.

eerste baan kun je loonheffingskorting op toepassen 2 de baan niet. Waarom zijn mensen ezels waarom waarom?

07-09-2011, 18:14
ik snap het niet
mag het in sesamstraat-taal

07-09-2011, 18:17
je kan alleenmaar op 1 baan loonheffingskorting doen. het beste is om op dat waar je het meest verdient.

meestal is het 33procent wat ze van loonheffing eraf trekken dan als er geen korting is op toegepast

07-09-2011, 18:25

Citaat door HollandseNieuwe:
ik snap het niet
mag het in sesamstraat-taal
Nederlandse loonheffingenIn Europees Nederland wordt onder de loonheffing verstaan de gecombineerde heffing van:

Loonbelasting
Premies volksverzekeringen (pvv)
De loonheffingskorting is een korting op deze heffingen, die correspondeert met zes van de heffingskortingen van de inkomstenbelasting.

Vanaf 1 januari 2006 moet de werkgever de loonheffing, de premies werknemersverzekeringen, en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet op één gecombineerde aangifte afdragen. Deze heffingen worden gezamenlijk, enigszins verwarrend, loonheffingen genoemd.

In Caribisch Nederland wordt met loonheffing de gecombineerde heffing van loonbelasting en premies voor de algemene ouderdomsverzekering (AOV), algemene weduwen- en wezenverzekering (AWW) en het werknemersdeel van de zorgverzekering bedoeld. De loonheffing bedraagt 30,4%.

07-09-2011, 18:43
ja dat is sesamstraat-taal ja ..omg
dus part-time baan plus part-time baan is zelfde loonheffing?
of meer of minder?
thats all i need to know main

07-09-2011, 18:55
nee eerste baan krijg je loonheffings korting
tweede baan niet

bij eerste gaat weinig heffingen van af, bij tweede baan meer.

is dat nog niet duidleijk?

Wie is degene met de grootste mond?

07-09-2011, 18:58



Citaat door _mohammmeddddd:
nee eerste baan krijg je loonheffings korting
tweede baan niet

bij eerste gaat weinig heffingen van af, bij tweede baan meer.

is dat nog niet duidleijk?

Wie is degene met de grootste mond?
na deze zin : en topicstarter jouw huidige werk is niet eens een full-time baan 25uur per week is nog steeds part time dus je 2e baan is ook een part time baan er gaat weinig van af.

is er enige twijfel ontstaan..nogal logisch niet?

misschien jij wel?

07-09-2011, 19:20
nee ik twijfel niet. ik heb alleen meerder bijbaantjes gehad tijdens mijn studie .. en die waren allemaal part time ..maar ik heb het uitgelegd. als je het nog niet snapt kan ik niets voor je betekenen.

nee, mij kun je niet bedoelen.

07-09-2011, 19:29
Beste HN,

Het is verstandig dat je bij 1 werkgever de loonheffingskorting laat toepassen, want anders moet je bij je belastingteruggave alsnog een bedrag nabetalen. Daar zit je niet op te wachten. Je komt met die tweede baan wellicht in een hogere belastingschijf waardoor je meer belasting moet betalen over dat tweede baantje. Je houdt netto dan veel minder over.
Mijn advies probeer meer uren te werken bij je huidige werkgever.

Gr. M

Pagina's : [1] 2