Bekijk volle/desktop versie : Hier het bewijs voor al die bouqebez fabeltjes!



Pagina's : [1] 2

07-09-2011, 10:42
Of je het wil geloven of niet, dat moet je zelf weten.

[video=youtube;fDgmujQIHrQ]http://www.youtube.com/watch?v=fDgmujQIHrQ&NR=1[/video]

Het bewijs van het filmpje:

Het is Allah Die ten tijden van hun dood de zielen weghaalt, en degenen die niet gedurende hun slaap sterven. Hij houdt de zielen waarvoor Hij de dood bevolen heeft en stuurt de rest voor een vastgestelde termijn terug (Koran: 39:42)

Voor meer bewijzen, zie de onderstaande reacties van mij, ik citeer het uit een boek genaamd: De reis van de ziel na de dood.

Uitgeverij Noer, Een samenvatting van Kitabar-Ruh van Ibn Al-Qayyiem

07-09-2011, 10:44


bouqebez ???? nog NOOIT van gehoord!

07-09-2011, 10:48
trouwens waarschuwing!!!: dit moet je nooit zelf proberen want k hoor zojuist dat het shirk is!!!

07-09-2011, 10:49

Citaat door Smina2807:
bouqebez ???? nog NOOIT van gehoord!
kijk maar eerst eens die video

07-09-2011, 11:54


is die eng?

07-09-2011, 12:02

Citaat door Purple.:
is die eng?
nee die niet , hahahah maar andere afleveringen zijn best wel heftig!

07-09-2011, 13:01
je moet je bezig houden met bewijs van kitaab en sunnah en niet met de afgodendienaren. .een en al shirk. je wilt toch niet in kufr vervallen om dat te gaan geloven.


bougebaz gebeurt wel degelijk....alleen de verhaaltjes die men verzint is zkr fabeltjes. het zijn sjayatien die je lastig vallen en men noem dit dan bougebazz. geen idee hoe ze daar bij komen. als sjayatien je lastig vallen snachts dan komt het vaak dat die persoon niet bid of geen gebed opbed opzegt voor slapen gaan. Allahu a3liem

07-09-2011, 13:16
Het is Allah Die ten tijden van hun dood de zielen weghaalt, en degenen die niet gedurende hun slaap sterven. Hij houdt de zielen waarvoor Hij de dood bevolen heeft en stuurt de rest voor een vastgestelde termijn terug (Koran: 39:42)

Wordt vervolgd...

07-09-2011, 13:20

Citaat door Nora_:
je moet je bezig houden met bewijs van kitaab en sunnah en niet met de afgodendienaren. .een en al shirk. je wilt toch niet in kufr vervallen om dat te gaan geloven.


bougebaz gebeurt wel degelijk....alleen de verhaaltjes die men verzint is zkr fabeltjes. het zijn sjayatien die je lastig vallen en men noem dit dan bougebazz. geen idee hoe ze daar bij komen. als sjayatien je lastig vallen snachts dan komt het vaak dat die persoon niet bid of geen gebed opbed opzegt voor slapen gaan. Allahu a3liem
Bekijk mijn bron in het begin van de topic; bewijs vanuit de Qoraan. Ik plaats zo nog meer bewijzen van het filmpje vanuit islamitisch standpunt.

07-09-2011, 13:32
We kunnen enig begrip van de dood krijgen, door het met de slaap te vergelijken, dit is immer de 'kleine dood'; maar er is uiteraard een natuurlijke ongelijkheid tussen deze twee. In de slaap verlaat de ziel van de mens het lichaam door de neusgaten en reist tot hij in de aanwezigheid van de Heer van de Troon is. Als de slaper zich in reine staat bevindt, knielt zijn ziel voor zijn schepper. Dan mag hij de wereld van de dromen binnengaan of de zielen van de overleden mensen ontmoeten, maar wat hij eigenlijk zal ontmoeten is een pagina uit Allah's van het onzichtbare, dat zowel het goede als het slechte wat hij voor een bepaalde mens heeft bepaalt, bevat. Als de slaper oprecht, vrijgevig en zuiver is en iemand is, die zichzelf tijdens de waaktoestand niet met domme dingen bezig houdt, dan zal de ziel naar hem terugkeren en het hart de waarheid mededelen, die Allah, de Grote en Majesteitelijke, hem heeft laten zien. Als dit gebeurt, wordt het een weerachtige droom genoemd. In de slaap kan de ziel ook vrij over de wereld reizen en de zielen ontmoeten van mensen, die nog in leven zijn en kennis van hen verkrijgen. Iets daarvan is waar en iets is niet waar. Het gedeelte wat niet waar is, is een normale droom of het geklets van de ziel.

Wordt vervolgd..

07-09-2011, 13:43
Ook als de slaper een leugenaar is en van onwaarheden houdt, dan reist zijn ziel tijdens zijn slaap naar de hemel en beweegt zicht vrijelijk over de wereled en ontmoet andere zielen en krijgt ware informatie over het Onzichtbare. Maar als de ziel naar het lichaam terugkeert, ontmoet hij shaytan halverwege en die vermengt de waarheid met onwaarheid zoals hij dat doet als de persoon wakker is. Als de slaper wakker wordt is hij verward en beneveld over dategene wat Allah, de Almachtige en Majesteitelijke hem heeft laten zien en daarom begrijpt hij het niet, hij herinnert zich alleen wat shaytan hem heeft laten zien. Dit zijn verwarrende dromen.

Als bewijs hiervoor noemen wij wat Allah de Grote in Soera az-Zoemar heeft gezegd:

Het is Allah Die ten tijden van hun dood de zielen weghaalt, en degenen die niet gedurende hun slaap sterven. Hij houdt de zielen waarvoor Hij de dood bevolen heeft en stuurt de rest voor een vastgestelde termijn terug. (Koran: 39:42)

In de toestand van de slaap verlaat de ziel niet volledig het lichaam, zoals hij dat wel bij de dood doet, maar verblijft in het lichaam en verlaat dit niet om vrijelijk door de hemelen te bewegen. Wij kunnen het met een straal of een draad vergelijken waarvan het einde van het lichaam verbonden blijft. De straal van deze ziel strekt zich uit tot de hemel en keert dan weer terug naar het lichaam als de slaper wakker wordt. Het lijkt op stralen van de zon. Het lichaam van de zon is in de hemel, maar zijn stralen zijn op aarde. De twee gevallen zijn niet precies hetzelfde, maar het is een manier om het duidelijker te maken.

Wordt vervolgd...

07-09-2011, 13:56
In het geval van de dood, blijft het lichaam op de grond terwijl de ziel zich in de tussenruimte tussen de twee werelden bevindt. Een tussenruimte is iets wat twee dingen scheidt; hemel en aarde, of deze wereld en de Volgende Wereld. Het is iets dat gebeurt tussen deze wereld en de Volgende Wereld. Ondanks het feit dat de ziel zich in de tussenruimte tussen de twee werelden bevindt en het lichaam nog in de aarde is, zijn de twee nog steeds verbonden. Daarom ondergaan beiden de zegen of de straf.

Wij hebben de situatie met de slaap vergeleken, maar er is natuurlijk een verschil. In de slaap verblijft de ziel in het lichaam. Het verschijnt als een straal naar de hemel zodat de slaper een droom heeft waarin hij zich óf gelukkig óf ellendig voelt. Hij ervaart ofwel zegen ofwel straf in zijn slaap.

In de dood verblijft de ziel hoofdzakelijk in de tussenruimte en niet in het lichaam. Als Allah 3azawajaal de ziel wil zegenen of straffen, dan verbindt Hij de ziel met het lichaam. Het is in de hemel maar tegelijkertijd kijkt hij naar en is hij verbonden met lichaam in de grond. De ziel is op meer dan één plaats op dezelfde tijd. Een bewijs hiervoor is dat de boodschapper van Allah Moessa 3alayhi salaam op de nacht van de Miraadj in gebed op zijn graf zag staan en hij zag hem ook in de zesde en zevende hemel.

Desondanks ondergaan lichaam en ziel tegelijkertijd de zegeningen of de straf. Op andere momenten overkomt het alleen de ziel. Een dode kan zijn bewustzijn enige tijd verliezen maar de zegeningen of de straf gaan door. Dit hangt af van wat Allah sub7anahu wa ta3ala en het hangt af van de daden van de overledenen.

Wordt vervolgd... (laatste stuk komt er zo aan)

07-09-2011, 14:08


Iemand uit de vroegere tijd dacht, dat als zijn lichaam maar tot as verbrand werd en een deel van de as in zee gestrooid werd en een ander deel op droog land tijdens een winterige dag, dat hij dan van de straf van het graf gered was. Maar Allah de Barmhartige beval de zee om de as te verzamelen en de as die op het land werd gegooid ook en zei toen: ''Sta op!'' en de man ontdekte dat hij voor Allah stond Sub7aanAllah! Allah ondervroeg hem: ''Waarom heb je dit gedaan?'' Hij antwoordde: ''Uit vrees voor U mijn Heer, maar U bent degene Die het, het beste weet.'' Dit was de reden waarom Allah het hem vergaf.

Die daad kon de straf of de zegening van het graf niet voorkomen, die effect hebben op de delen die niet meer bestaan . Als een rechtvaardige man in een vuur verbrandt, dan zal zijn portie zegeningen zijn lichaam en ziel nog steeds bereiken en zal Allah de Vergevingsgezinde het vuur koel en vredig voor hem maken. Voor de zondaar wordt de koele lucht als vuur en hete wind. De elementen van het universum gehoorzamen hun Heer, Organisator en Schepper. Hij laat hen zich gedragen op de manier die hij wil. Alles gehoorzaamt aan Zijn wil in een nederige onderwerping aan Zijn verkondiging.

07-09-2011, 14:10
Bron: boek; De reis van de ziel na de dood.

Uitgeverij Noer, Een samenvatting van Kitabar-Ruh van Ibn Al-Qayyiem

07-09-2011, 14:36

Citaat door itoubitoub:
nee die niet , hahahah maar andere afleveringen zijn best wel heftig!
ok idd niet heftig

Pagina's : [1] 2