Bekijk volle/desktop versie : Pannenkoeken met een houdbaarheidsdatum tot 18-8? yeah rigt! ze waren nog eetbaar



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-09-2011, 18:31
Ik had in de ramadan een pakje pannenkoeken gekocht van de Aldi, die lekkere zoete pannenkoeken, maar door van alles wat ik gemaakt heb zijn we er niet meer aan toe gekomen om deze te eten. Toevallig zag ik dat pakje net nog in de koelkast. Open gemaakt, goed gekeken en geroken... leek alsof hij nog vers was. Toen een in de pan gedaan en opgewarmd en daarna gegeten... was gewoon nog eetbaar na 2 weken. Ik geloof die houdbaarheidsdatum gewoon niet meer. Het is gewoon misleidende foute informatie.

Bij vlees oke, dat is een beetje risky. Bij brood zie/ruik je het aan de schimmel. Groente raakt uitgedroogd maar goed, de houdbaarheidsdatum van sommige producten klopt gewoon niet.

06-09-2011, 18:33


Waarom moet jij altijd `verrotte` topics openen.

06-09-2011, 18:34
Tashelhit even een serieuze vraag: waarom koop jij dingen en laat je ze tot de houdbaarheid(sdatum) ervan is verstreken en doe je niet met beleid inkopen door kritisch te kijken heb ik het nodig, wanneer ga ik het eten etc. Sausjes en dingetjes uit een potje etc, kun je meer van inslaan, maar dingen als pannekoeken enzo die snel over datum zijn?

06-09-2011, 18:34
of iets houdbaar is merk je niet alleen aan de smaak hoor. sommige over de dagtum producten zijn nog eetbaar maar kunnen je wel ziek maken. ik zou het niet gedaan hebben. maar ja inchallah is er niks aan de hand.

06-09-2011, 18:38



Citaat door maaltje:
Tashelhit even een serieuze vraag: waarom koop jij dingen en laat je ze tot de houdbaarheid(sdatum) ervan is verstreken en doe je niet met beleid inkopen door kritisch te kijken heb ik het nodig, wanneer ga ik het eten etc. Sausjes en dingetjes uit een potje etc, kun je meer van inslaan, maar dingen als pannekoeken enzo die snel over datum zijn?
eten weggooien is mijn zwakte vooral wanneer ik er niet zeker van ben of het nog goed is of niet. proeven is soms the only way. Maar tis maar een enkele keer hoor.

06-09-2011, 18:39

Citaat door Aasiyaah:
of iets houdbaar is merk je niet alleen aan de smaak hoor. sommige over de dagtum producten zijn nog eetbaar maar kunnen je wel ziek maken. ik zou het niet gedaan hebben. maar ja inchallah is er niks aan de hand.
ik heb laatst gehoord dat de houdbaarheidsdatum van sommige producten bewust en overdreven korter gemaakt wordt dan het eigenlijk is. soms wel tot 2 weken korter. Dat is allemaal om economisch belang.

06-09-2011, 18:39

Citaat door maaltje:
Tashelhit even een serieuze vraag: waarom koop jij dingen en laat je ze tot de houdbaarheid(sdatum) ervan is verstreken en doe je niet met beleid inkopen door kritisch te kijken heb ik het nodig, wanneer ga ik het eten etc. Sausjes en dingetjes uit een potje etc, kun je meer van inslaan, maar dingen als pannekoeken enzo die snel over datum zijn?
je doet alsof jou dit nooit overkomen is.

06-09-2011, 18:40
miss tashel7it zou je die over datum pannenkoeken ook aan je dochter geven?

06-09-2011, 18:41

Citaat door Miss_Tashel7it:
eten weggooien is mijn zwakte vooral wanneer ik er niet zeker van ben of het nog goed is of niet. proeven is soms the only way. Maar tis maar een enkele keer hoor.
Niemand gooit graag dingen weg, maar dan doe je toch bij de inkopen streng zijn. ALLEEN koen wat je nodig hebt. Nee ik zeg dit naar aanleiding van die eerdere topics van je waarbij je ook dingen lang in de koelkast had liggen. Is zonde. Zeker wanneer je er goed ziek van kan worden. Wat is belangrijker, die dingen niet weggooien of jezelf doodziek maken?

Ik weet niet of je het ooit hebt ervaren hoe het is om een voedselvergiftiging op te lopen, geloof me, dat wil je echt niet meemaken.

06-09-2011, 18:41

Citaat door zouzou7t:
Waarom moet jij altijd `verrotte` topics openen.
sorry

06-09-2011, 18:42

Citaat door zouzou7t:
je doet alsof jou dit nooit overkomen is.
Het overkomt mij ook wel eens, maar als ik zie dat iets overdatum is dan gooi ik dat weg, ik ga het niet alsnog opeten. Overigens de vraag was niet aanvallend bedoeld of belerend bedoeld. Het is gewoon een vraag + advies hoe het anders kan.

06-09-2011, 18:42

Citaat door Miss_Tashel7it:
sorry
te laat voor spijt-betuigingen.

06-09-2011, 18:43



Citaat door zouzou7t:
miss tashel7it zou je die over datum pannenkoeken ook aan je dochter geven?
nee natuurlijk niet, zo t nooit doen. Maar we leven nu eenmaal in een te hygiënisch land dat ons immuunsysteem eigenlijk niet veel voorstelt. af en toe mag je het wel even op de proef stellen hoor. zolang je maar goed weet wat je eet. Ik had het gegeten als er wurmpjes uit kwamen

06-09-2011, 18:44

Citaat door Miss_Tashel7it:
Ik had in de ramadan een pakje pannenkoeken gekocht van de Aldi, die lekkere zoete pannenkoeken, maar door van alles wat ik gemaakt heb zijn we er niet meer aan toe gekomen om deze te eten. Toevallig zag ik dat pakje net nog in de koelkast. Open gemaakt, goed gekeken en geroken... leek alsof hij nog vers was. Toen een in de pan gedaan en opgewarmd en daarna gegeten... was gewoon nog eetbaar na 2 weken. Ik geloof die houdbaarheidsdatum gewoon niet meer. Het is gewoon misleidende foute informatie.

Bij vlees oke, dat is een beetje risky. Bij brood zie/ruik je het aan de schimmel. Groente raakt uitgedroogd maar goed, de houdbaarheidsdatum van sommige producten klopt gewoon niet.
Jij bent qua eten echt niet kieskeurig zeg.....

06-09-2011, 18:44

Citaat door maaltje:
Het overkomt mij ook wel eens, maar als ik zie dat iets overdatum is dan gooi ik dat weg, ik ga het niet alsnog opeten. Overigens de vraag was niet aanvallend bedoeld of belerend bedoeld. Het is gewoon een vraag + advies hoe het anders kan.
je had het over het inkopen doen en niet over het opeten er van. oh van mij mag je best belerend doen tegen TS, want ik denk dat ze best iemand nodig heeft die haar door elkaar schud.

Pagina's : [1] 2 3 4 5