Bekijk volle/desktop versie : Eigen gemaakte drank uitbrengen hoe?



06-09-2011, 15:31
Ik vroeg me af hoe je dat doe?

Want ik heb samen met een paar vrienden een hele lekkere drankje uitgevonden.
(Geen Alcohol)
Kwa smaak bestaat het nog niet en weet zeker dat het voor veel mensen een heerlijke drankje is het bestaat voornamelijk uit fruit soorten en een speciaal bestand deel.

Weet iemand wat de volgende stap is?

Ons doel is eigenljk om een product te lanceren wat uiteindelijk in de schappen zou komen te staan in supermarkten.


06-09-2011, 15:43


Patenteren mijn vriend! Let op: ik weet niet of je ingredienten van een drankje kan patenteren. Indien mogelijk dan wordt het een dure grap dus ik hoop dat jullie een groot budget hebben.

M3asalaam

06-09-2011, 15:49
Daar dachten we namelijk ook aan maar ja op een gegeven moment moet je een keuze maken patenteren doe je uiteindelijk als je product gereed klaar is voor massa productie lijk mij?

En als we een patent gaan aanvragen zal het wel voor de Benelux zijn gezien europa een te groot target is voor ons.
Maar de grote ham vraag is meer..... hoe kom je aan zon groot budget want we waren eerst van plan om een klein productie eerst van te maken en gratis te laten uit delen op stations etc zodat mensen kennis maken met het drankje.

En moeten we indien tegen die tijd al een patent erop hebben etc..

06-09-2011, 15:59
In je beredenering ga je wel de mist in Agie. Je moet je product eerst beschermen en dan op de markt zetten. Als het straks nou een succes is en iemand gaat het patenteren dan kun je hoog of laag springen. Jij hebt dan geen poot om op te staan. Het is een moeilijk issue. Als je het in de Benelux gaat patenteren kan iemand in India het lekker alsnog produceren. Het is een afweging die je moet maken.

Budget is moeilijk om te realiseren. Je kan peilen hoe investeringsmaatschappijen hier mee omgaan. Je kunt ze dan een percentage van de omzet aanbieden. Tegenwoordig is het moeilijk Agie. Men investeert niet meer zo snel.


Citaat door kippensoep:
Daar dachten we namelijk ook aan maar ja op een gegeven moment moet je een keuze maken patenteren doe je uiteindelijk als je product gereed klaar is voor massa productie lijk mij?

En als we een patent gaan aanvragen zal het wel voor de Benelux zijn gezien europa een te groot target is voor ons.
Maar de grote ham vraag is meer..... hoe kom je aan zon groot budget want we waren eerst van plan om een klein productie eerst van te maken en gratis te laten uit delen op stations etc zodat mensen kennis maken met het drankje.

En moeten we indien tegen die tijd al een patent erop hebben etc..

06-09-2011, 16:15


Daar heb je wel een punt Sergio, ik zal even me zelf moeten verdiepen in patenten.

Ik weet dat het een kostbaar Issue maar als het niet anders kan....

Ja gezien we het product alleen in NL willen uitbrengen is het niet logisch om een wereldwijd patent erop aan te vragen.
Dat iemand anders zou kunnen na apen zal er wel dik in zitten indien het product succes word maar dan word het meer bedoelt voor andere landen.

Ons Target is gewoon NL en wie weet later nog in Belgie maar dat is een kwestie van bekijken nog.

Thks voor je Visie hierop