Bekijk volle/desktop versie : hoi ik heb Postnatale-dépressie en UWV wilt mij aan het werk zetten.



06-09-2011, 13:31
hoi ik heb Postnatale-dépressie naar mij bevalling ik zit nu in de ziektewet en UWVbeld mij dat ik weer aan de slag moet maar ik kan hellemaal niet werken om dat ik niet voor mij zelf kan zorgen .

ze zetten mij zo onderdruk wie ken dit ook ,wie kan mijn helpen.

06-09-2011, 14:16


Ik zal de huisarts bezoeken en dit met hem/ haar bespreken. Uiteindelijk kan hij/zij bepalen of jij weer aan de slag kan of niet. Probeer het ook via de consultatiebureau> Wie heeft trouwens geconstanteerd dat jij aan postnatale depressie lijdt?? laat het echt bevestigen door een arts die niets met de UWV te maken heeft. Zoals je ziet heb ik niet genoeg informatie om je volledig tips te kunnen geven. Laat je je niet onder druk zetten> Jouw gezondheid gaat voor alles!!!!!

06-09-2011, 18:08
Ga naar huisarts krijg medisch bewijs. UWV is gewoon naar de klote geworden deze tijden just a shame.

06-09-2011, 19:43
Hoi meid,

Ik zou bezwaar aantekenen. Echt doen, het juridisch loket kan je helpen.
Ik heb ook in een positie gezeten dat ik moest werken, maar niet kon. Ik kon alleen echt de spanning van bezwaar aantekenen niet aan. En ben gewoon gelijk gaan werken. Uiteindelijk ben ik weer terugvallen en nu vraag ik een heronderzoek.

06-09-2011, 21:32


hoi de huisarts heeft dat geconstateerd dat ik Postnatale-dépressie ze hebben mij doorverwezen naar psygiatrie in het ziekenhuis ik zit daar in behandeling ik slik temazapan oxsapan mitrazpine mitazapan enz voort

06-09-2011, 21:52
Sellam ou Allaikoum

Ik kan je vertellen dat UVW niet het recht heeft om te zeggen dat jij weer aan het werk moet. Uwv bekt jou wel elke keer omdat zij gaan over jou ziektegeld. Het is namelijk zo dat jou werkgever verzekerd is voor situaties waarin werknemers na een bevalling ziek worden. Deze verzekedring loopt bij UWV en zij zullen daarom elke keer met jou bellen om te vragen hoe het gaat en wat je tot op heden allemaal gedaan hebt om beter te worden. De Arbo is degene die jou eventueel zal steunen/ begeleiden om weer aan het werk te gaan. Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik je..

06-09-2011, 22:41
Normaal gesproken schakelt de uwv een arbo arts in die jou gaat beoordelen. de arbo arts verzamelt informatie over jou gezondheids klachten bij de huisarts en de ggz en gaat zelf ook een gesprek met je aan om je te beoordelen. Uit jou verhaal komt niet duidelijk naar voren in welke fase je zit. Maar je huidige behandelaar van de ggz kan een diagnosebrief (informatie over je klachten, naam van je klacht, en behandeling en medicatie) opstellen en aan je meegeven om die aan je arbo arts te geven.

Al moet ik wel zegge dat het wel verstandig is om weer langzaamaan op therapeutische basis weer te beginnen met werken. Dat is het enige en beste medicijn om uit je depressieve cirkel te komen, door juist actiever te worden, weer onder de mensen te zijn. Ik begrijp dat je daar geen zin in hebt en tegenop ziet en te moe voor bent, maar het helpt echt op de lange termijn.

Vee succes

07-09-2011, 11:00
hoe lang zit je al ziek thuis?

07-09-2011, 12:09
Hey meid vervelend voor je .UWV betaalt niet zieke mensen uit en die wel ziek zijn moeten bijna smeken om een uitkering.
ik zou wel uitkijken met wat je allemaal vertelt aan ze als je zegt dat je niet voor jezelf kan zorgen en je man werkt fultime heb je grote kans dat je kind wordt afgenomen. heb dit van dichtbij meegemaakt met iemand die ook een postbatale depressie had Ze stonden zowat met de ME voor de deur om het kind meet nemen omdat het te gevaarlijk was voor de baby terwijl die moeder wel postnatale depressie had maar niet in zo een mate dat ze haar kind iets zou aandoen.
dit is gewoon een waarschuwing maar je moet natuurlijk wel vechten voor je uitkering als je niet kan werken kan het gewoon niet.
ghair inshalah

07-09-2011, 12:52
dat weet ik ik kan wel voor mij kind zorgen alllen ben ik op dit moment gewoon niet lekker. en mij man hebt me mij, schoonmoeder wat grappig is ik heb zelf bij de UWV gewerkt mij contract werd niet verlendt ik had dus een zwangerschap verlof en die stopte in februari 2010 van febr 2010 zit ik in de ziektewet.

dank je wel allemaal voor de reactie

08-09-2011, 21:21
Ze doen inderdaad heel moeilijk. Het is vaak met moeite en zweet voordat je een uitkering van hun krijgt (ik praat uit ervaring). Wie jou echt kan helpen is jou psygiater/psygaloog. Mocht uwv nog steeds moeilijk doen dan moet je gewoon elke keer bezwaar tekenen. Dat helpt heel vaak. Juridsche loket kan je erbij helpen.

Succes

09-09-2011, 12:35
dank u wel ga ik zeker doen bedank voor juliie alle reactie

10-09-2011, 08:56


Ik ken iemand die die CPTSS ( complexe post traumatische stress stoornis) heeft en die moet ook werken ook al gebruikt zij nog medicijnen!