Bekijk volle/desktop versie : Fer wil geen verdedigende rol krijgen bij FC Twente



03-09-2011, 22:11
Leroy Fer leek een overstap van Feyenoord naar FC Twente uit zijn hoofd te moeten zetten. De middenvelder werd op de slotdag van de transferperiode echter alsnog verkocht. Feyenoord streek 5,5 miljoen euro op voor Fer, die zich opmaat voor een nieuw avontuur in het oosten van het land.

“Dit is toch wat ik wilde”, vertelt 21-jarige Fer voor de camera’s van FC Twente TV. “FC Twente speelt de laatste seizoenen mee om de titel en ik wil graag prijzen pakken. Het heeft lang geduurd en er zijn veel heel vervelende dingen gebeurd, maar nu zit ik hier gelukkig toch. Ik ga Europa League spelen met FC Twente."

Fer zal allereerst trainer Co Adriaanse moeten laten zien goed genoeg te zijn voor een basisplaats. Het middenveld van FC Twente is met Wout Brama, Luuk de Jong en Willem Janssen al erg sterk. Toch ziet hij het niet zo zitten om genoegen te nemen met een rol als verdedigende middenvelder, volgens Adriaanse wel een optie. “Ik moet op de training laten zien waar ik toe in staat ben en op basis daarvan worden de keuzes gemaakt. Ik heb ook eerlijk tegen de trainer gezegd dat ik een middenvelder ben en me daar wil laten zien.”