Bekijk volle/desktop versie : Bulykin wacht nog op werkvergunning



01-09-2011, 21:43
Dmitry Bulykin mag zich nog niet bij de selectie van Ajax voegen. De op de laatste dag van de transferperiode aangetrokken spits wacht nog op een werkvergunning, vertelt hij Voetbal International.

Wanneer Bulykin zijn werkvergunning binnen heeft kan hij direct aansluiten. De Rus is naar eigen zeggen topfit. "Ik ben helemaal klaar voor mijn nieuwe club. Met Anderlecht heb ik de voorbereiding meegemaakt en ben dus helemaal fit. Het is alleen nog wachten op mijn werkvergunning. Met papierwerk hou ik me verder helemaal niet bezig, maar hopelijk is het binnen enkele dagen geregeld."

Vrijdag praat Bulykin voor het eerst met trainer Frank de Boer. "Morgen zal ik horen wat De Boer precies van me verwacht. Danny Blind (technisch manager, red) heeft me gisteren al wat woorden van de trainer overgebracht, maar nu spreek ik hem dan ook persoonlijk. Ik ben dolblij dat de transfer doorgang kon vinden. Bij Ajax kan ik voetballen op het hoogste niveau en in de Champions League."

De 31-jarige Bulykin is door Ajax gehaald als vaste stand-in van Kolbeinn Sigthórsson. De fysiek sterke spits maakte vorig seizoen indruk door meer dan twintig doelpunten te maken op huurbasis bij ADO Den Haag. Behalve Ajax was ook PSV in de markt voor de targetman.