Bekijk volle/desktop versie : Zusters; Vinden jullie het ook moeilijk om kledij te kopen die aan islamitische eisen



01-09-2011, 18:17
voldoen. Man man, ik vind echt zelden iets. Ik ben 1m68 en alle abaya's zijn te kort voor mij, ze komen tot aan mijn enkelsIk draag nog niet vast lange kledij maar probeer het wel. Broeken vind ik ook zelden, ze zijn ofwel lelijk, te druk, te strak,... En jurken komen meestal tot over de gat en ik wil alleen jurken die tot aan mijn knieën komen, en als ik ze vind worden ze korter als ze in de was steken. Ik ga echt elke winkel af en moet altijd passen. Er is altijd wel iets, te duur, te strak, te kort, niet simpel, lelijk,....

01-09-2011, 18:26


Nou, je moet eens goed rondkijken in Islamitische winkels.
Ik heb een tante van 1.82m en zij heeft zelfs abaya's gevonden.


Ik draag 't nu zelf niet, maar ik ga 't ook inshaAllaah dragen.
Ik ben even lang als jij, dus als ik 't vind, laat ik je wel weten welke winkel .

01-09-2011, 18:29

Citaat door Corrie-:
Nou, je moet eens goed rondkijken in Islamitische winkels.
Ik heb een tante van 1.82m en zij heeft zelfs abaya's gevonden.


Ik draag 't nu zelf niet, maar ik ga 't ook inshaAllaah dragen.
Ik ben even lang als jij, dus als ik 't vind, laat ik je wel weten welke winkel .
Ben wel van belgië hé. Bij mij zijn ze altijd te kort Kga naar brussel om ze te halen, ben ook naar een islamitische winkel geweest welow

01-09-2011, 18:31

Citaat door mysterygirl_19:
Ben wel van belgië hé. Bij mij zijn ze altijd te kort Kga naar brussel om ze te halen, ben ook naar een islamitische winkel geweest welow
Ja, m'n tante is van Antwerpen en ze heeft ze gewoon daar gevonden.

Wel vreemd hoor, want 1.68m is niet lang hoor.
En die abaya's zijn meestal gemaakt voor de lengtes van 1.70m ongeveer.

01-09-2011, 18:32



Citaat door Corrie-:
Ja, m'n tante is van Antwerpen en ze heeft ze gewoon daar gevonden.

Wel vreemd hoor, want 1.68m is niet lang hoor.
En die abaya's zijn meestal gemaakt voor de lengtes van 1.70m ongeveer.
doorsnee marokkaanse meid is 1m55. Ja mss is je tante dun? Ik heb je weet wel

01-09-2011, 18:33

Citaat door mysterygirl_19:
doorsnee marokkaanse meid is 1m55. Ja mss is je tante dun? Ik heb je weet wel
, echt niet.



Nee m'n tante is niet dun, ze is een beetje aan de dikke kant zelfs.
Op er3ied was ik met haar en ze had 'm aan en 't stond zo prachtig, mashaAllaah .

01-09-2011, 18:35
ik draag zelf geen hoofddoek
(nog niet)
maare de juiste kleding die bij een hoofddoek passen is gewoon een lange jurk ,
bijv als je buiten loopt en het is tijd om te bidden dat je zo een moskee binnen kan lopen en niet dat je je nog moet omkleden of je hoofddoek anders moet gaan zette,
zo denk ik derover

01-09-2011, 18:41

Citaat door Corrie-:
, echt niet.



Nee m'n tante is niet dun, ze is een beetje aan de dikke kant zelfs.
Op er3ied was ik met haar en ze had 'm aan en 't stond zo prachtig, mashaAllaah .
oké wil ik wel weten vanwaar ze het haalt Maar niet die doorzichtige abaya's en die op niets trekken....Je hebt er als je ze aan doet het een zak is als je begrijpt wat ik bedoel

01-09-2011, 18:44
Jurkjes heb je wel genoeg, maar abaya´s zijn bij mij ook vaak te kort. Ben 1.69 m. Laten maken is een optie.

01-09-2011, 18:47
kvind ook moeilijk kleren :s

01-09-2011, 19:44
Waarom laat je ze niet op maat naaien?
Het is wel even zoeken naar een naaister maar dan kan je echt alles op je maat laten maken, in de kleur en stof die je wilt
En er zijn ook wel abayaat te koop die wat langer zijn. Kijk even bij de islamitische webshops, soms staat de afmetingen erbij en anders mail je ze om te vragen of ze iets voor jouw lengte hebben.