Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Waar loop jij tegen aan?



01-09-2011, 15:23
Salaam Alaikoum,

Heb jij weleens moeite met het contact tussen jou en je huisarts en/of bepaalde zorginstanties.
Weet je zelf de weg te vinden als je ergens mee zit/ lichamelijke klachten hebt en wordt je goed geholpen? Of ervaar je dit anders?

Ikzelf zou graag willen weten hoe het contact tussen ouderen en de huisarts verloopt.
Mijn ouders hebben gelukkig een hele prettige huisarts bij wie ze goed terecht kunnen en die ook de tijd voor ze neemt. Maar ik hoor genoeg minder positieve verhalen.
Wat voor belemmeringen kom je zelf tegen?

01-09-2011, 15:45


Dat had ik met mijn oude huisarts. Die man doet niks anders dan recepten uitschrijven en verwijzingen geven naar het ziekenhuis zonder dat hij grondig onderzoekt wat er precies is of wat ik heb.

Mijn huidige huisarts is een tophuisarts elhamdo lillah. Ze doen eerst alles zelf, bloeddruk meten, bloed/huidtesten, luisterende oor geven, hartfoto maken, etc. Als ze niet verder kunnen helpen, of ze weten het niet wat er is of het is ernstig dan pas sturen ze ons naar het Ziekenhuis. Bij de oude huisarts moest ik altijd naar het ziekenhuis gaan.

01-09-2011, 17:48
ojone_Jamila wat fijn dat je nu een betere huisarts hebt.
Heb je je oude huisarts weleens laten weten dat je niet tevreden was?

02-09-2011, 11:51

Citaat door Soumaya:
ojone_Jamila wat fijn dat je nu een betere huisarts hebt.
Heb je je oude huisarts weleens laten weten dat je niet tevreden was?
Niet helemaal. Ik zei wel een van de dingen bijv. dat de huisarts dichtbij is en ze hebben een vrouwelijke arts in dienst anders gaan ze moeilijk doen met uitschrijven als ik alle klachten ga vertellen. Dus ik gaf de goede redenen voor uitschrijving. Mijn moeder had wel doorgegeven dat ze niet tevreden is met die huisarts en ze deden heel moeilijk over met uitschrijving dus vandaar heb ik dat niet gedaan. Ik had dringend een arts nodig die mij kon helpen met psychologische problemen.