Bekijk volle/desktop versie : PMS en nu..?



01-09-2011, 00:00
HELP..!

Ik heb last van het Premenstrueel syndroom (PMS) en weet niet wat ik moet. Hoe vertel je dit aan je naaste omgeving... Ze snappen t toch niet. Heeft iemand van jullie t ook? En hoe heb je gehandeld??

Ik wil er vanaf, word helemaal gek van mezelf!! Laat staan anderen :-( Ik heb elke dag wel ruzie met iemand... En dan zijn we ineens weer dikke maatjes.. :-( pfffff en laat ik maar niks zeggen over de andere klachten. Die zijn om te huilen...

01-09-2011, 12:34


BehandelingElk van deze theorieën biedt, uitgaande van de veronderstelde oorzaak, zijn eigen oplossingen om de PMS-klachten te verminderen. Wat al lang bekend was, is dat het gebruik van de anticonceptiepil de klachten vaak al dan niet gedeeltelijk wegneemt.[bron?] Geneesmiddelen die het serotoninegehalte verhogen (zoals enkele antidepressiva), blijken bij 80 tot 90% van de vrouwen succesvol te zijn.[bron?] Volgens de Italiaanse arts Fabio Facchinetti ligt de oplossing in het oraal toedienen van magnesium.[bron?] Zijn stelling wordt echter nog onderzocht. Ook wordt gesteld dat het drinken van een paar glazen melk (calcium) per dag de klachten vermindert. In een onderzoek (RCT = randomized controlled trial) dat werd uitgevoerd in Israël (Yakir et al) verbeterden PMS symptomen en algeheel welbevinden in de groep vrouwen die behandeld werden met een homeopathisch geneesmiddel significant vergeleken met de groep vrouwen die een placebo kregen voorgeschreven [1].

Het grote nadeel van antidepressiva is echter het feit dat het gemiddeld twee weken duurt voordat deze werkzaam zijn. Een Lisdiureticum (Lasix [Sanofi-Aventis]) schijnt daarentegen wel te werken. Hiervoor is dan een zeer lage dosering voldoende om binnen een kwartier effectief te zijn.[bron?]

01-09-2011, 12:35
Gewoon even googlen meid.

01-09-2011, 13:32
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3850385

Kijk hier maar eens naar

01-09-2011, 19:29


Googlen doe ik al maanden lang... alsof je dan wijzer wordt...