Bekijk volle/desktop versie : Islam wat kun je het zeggen na het bidden (du3a's)



27-10-2004, 10:06
ik heb een paar du3a's voor jullie als jullie willen weten welke reageer dan snel
en ik zal ze voor jullie typen insha allah

27-10-2004, 10:22



Citaat door melallia:
als jullie graag willen weten wat reageer en ik zal jullie informatie geven insha allah


ik hou van jullie omwille van Allah
Alles is welkom insha'Allah....!

Hou ook van jou Omwille Allah Ta'ala! :blauwkus:

27-10-2004, 10:49
Het zijn er veel en verschillen nou daar komen ze:

1.) Wahfuhana warfirlana warhamna anta maulana fansurna hallal kawmil kafirin

Vergeef ons en wees ons genadig. U bent onze meester en help ons dan tegen
het ongelovige volk.


2.)Samihna wa atahna rufranaka rabana wa ilajkal masier.

Wij luisteren en wij gehoorzamen. Schenk ons Uw vergeving onze Heer.
Bij U is de uiteindelijke bestemming.

3.)Alahoema ini ahoedoe bika mina lboekhlie, walkasalie wa ardalie lhoemoerie wahadabie
alkabri, wafitnatie lmahja wa lmamat

O Heer, ik zoek Uw bescherming tegen gemeenheid, tegen luiheid, tegen het slechtste
pad des levens, tegen de straf in het graf en tegen de berechting van leven en dood.


4.)Alhamdoe lilahi aladie amatanie toema ahjanie wa ielajhie anoechoer.

Gezegend is Allah die mij doet sterven en mij opnieuw tot leven brengt. Hij is de verrijzer.
(deze dou3a wordt gezegt na het optaan en na de shahada voor het verrichten van het Fadjr-gebed)

5.)Alahoema rfirlie makadamtoe wama akhartoe wama asrartoe, wama arlantoe, wama asraftoe, wama anta ahlamoe bihi mini, anta lmoekadimoe wa anta lmoewakhiroe la ilaha ila ant.

O heer, vergeef mij voor datgene wat ik heb bedreven en waarin ik tekort ben geschoten, voor die dingen die ik openlijk heb gedaan, voor mijn buitensporigheden en voor dat , waarvan U meer kennis hebt dan ikzelf. U die geeft en U die wegneemt. Er is geen God dan U.

( deze doe3a wordt gezegt tussen de tasjahud en voor de taslimah. Voornamelijk
bij het fadjr-gebed.)





DIT ZIJN ER EEN PAAR DIE KUN JE SAMEN VOEGEN TOT 1 GROTE DU3A

ALS JULLIE ER MEER WILLEN ? GRAAG JULLIE REACTIES

27-10-2004, 18:07
allahoema a3ina 3ala dikrika wa soekrika wa husni 3ibadika...

12-11-2004, 22:32


wow macha allah! prachtig.....

nog meer graag!!


17-11-2004, 09:51
binnenkort ga ik nog meer voor jullie plaatsen insha allah

thalla(y)

18-11-2004, 01:33
salaam milallia
jazaka lahoe gayran
ta7eyati lijame3

22-11-2004, 12:03
salam hier ben ik weer sorry dat ik zolaat pas reageer maar heb een toetsweek achter de rug maar heb je er nog meer
DEZE IS HEEL GOED:

6.) Alhoema anta rabie la ilaha ila anta galaqtanie wa ana habdoeka wa ana hala hahdieka wa wahdieka m astattahtoe ahoedoe bika mien charie ma sanahtoe aboe oe laka binihmatiek halaja wa aboe oe bidenbi farfirlie fa inahoe lajarfiroe doenoeba ila anta warhmnie fa innaka anta lrafoeroe rahiem

O, Allah, U bent mijn heer, er is geen god dan U, U heeft mij geschapen en ik ben Uw dienaar en ik heb een verbond met U. Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwaad wat er bedrijft, ik wend mij in berouw tot U, vergeef mijn zonden, want er is zeker niemand anders die zonden vergeeft dan U. Schenk mij genade, want U bent de Verhevende, de Genadevolle

(hij die deze doe3a s'ochtends verricht en daarna op dezelfde dag sterft, zal het paradijs binnengaan en hij die hem s'avonds verricht en die s'avonds overlijdt, zal het paradijs binnengaan.)

7) Alhamdoe lilahi ladie anthamana wasa9ana wajahalana moeslimien

Alle lof zij Allah, Die ons eten en drinken heeft geschonken en Die ons tot Moslims heeft gemaakt.

(Deze doe3a wordt gezegt na het eten


8) Nastarfiroeka wa atoeboe ileik

Ik vraag U om vergiffenis en tot U wend ik mij in berouw

22-11-2004, 12:49
9) Bismilah (3x)


Alhoedoe bihizati lah, wakoedratihi mien chari ma ajidoe wa oehadziroe (7x)


Ik zoek mijn toevlucht bij de Grootheid en Machtheid van Allah tegen het kwaad waaraan ik lijd en waar ik bezorgd over ben

(deze doe3a wordt gezegd bij ziekte.

10)Hasbiej allahoe wa nihmal wakiel

Allah is mij voldoende. Hij is de beste beschermer.

(Deze doe3a wordt gezegd als je door iets overmand wordt.

11)Rabi ahti nafsie takwaha wazakiha anta gajroe menzakaha anta waliejoeha wamauwlaha

O Heer , geef mijn ziel vroomheid, reinig haar. Niemand dan alleen U kan haar doen reinigen, U bent haar Heer en Meester.

( Deze smeekbede wordt gezegt tijdens de soejoed)

11) Rabana antina fie dounia hasana , wafie al agirati hasana wakiena hadaba anar

Onze Heer , geef ons in de wereld het goede en in het Hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de Hel.

( Deze smeekbede kan op ieder moment van de dag gezegd worden .)

voor meer graag jullie reactie's

thalla(y)

23-11-2004, 22:00
moge allah je belonen incha Allah....