Bekijk volle/desktop versie : Ik heb echt een probleem



Pagina's : [1] 2 3 4 5

31-08-2011, 12:09
[ Heb me doorheen de jaren zien veranderen van een verlegen vrolijk zachtaardig en super lief iemand, naar een heks die erbovenop verbaal agressief uit de hoek kan komen. En ja dames, dit typ ik hier echt effectief zo. Ze3ma een moslima, alsof dit karaktertrekken zijn van een moslim. De reden waarom ik zo ben gewoon is om al het onrecht en het eeuwigdurend onrecht en heus niet noodzakelijk gericht naar mijn persona.

Wieeeee heeftt tips om hier vanaf te komen? Ik schaam mij om mijn echte Shaytaan-gedachtes en om de persoon die ik geworden ben. Hoe kun je je eigen-ik weer vinden? En hoe ga je het best om met onrechtvaardigheid en dergelijke?

Ik lijk wel een zeikwijf hier, maar dit is echt een issue waar ik zo erg mee zit en heb het niet eens in de hand! Nog zoiets, ben normaliter een super beheersd iemand]

31-08-2011, 12:23


dat is een gevolg van de mensen om je heen, weinig aan te doen helaas

31-08-2011, 12:26
Therapie zal je goed doen, het verwerken van het onrecht wat jou is aangedaan en dan pas krijg je oude ik terug. Succes!

31-08-2011, 12:26

Citaat door mmokrooo:
dat is een gevolg van de mensen om je heen, weinig aan te doen helaas
Dat klopt, ik bevind mij in een heel negatieve vicieuze cirkel en trek me teveel zaken aan. Ben dan weer het type die innerlijk alles opkropt, tot de bom exploseert. Resultaat: agressieve uitlatingen de laatste weken, ik schaam me echt zo

31-08-2011, 12:29



Citaat door JETLI:
Therapie zal je goed doen, het verwerken van het onrecht wat jou is aangedaan en dan pas krijg je oude ik terug. Succes!
Als ik eerlijk mag zijn, geloof ik niet in therapie noch in psychobabble. Sterker nog ik weet precies waar wanneer en hoe het mis is gegaan, ik heb daar geen shrink voor nodig die me alleen maar zal irriteren en vervelen. Ik weet alleen dat ik te redden ben door Allah swt en het liefst van al zou ik hier ayaats, daliel willen terug lezen.

31-08-2011, 12:31

Citaat door Sfinks:
Dat klopt, ik bevind mij in een heel negatieve vicieuze cirkel en trek me teveel zaken aan. Ben dan weer het type die innerlijk alles opkropt, tot de bom exploseert. Resultaat: agressieve uitlatingen de laatste weken, ik schaam me echt zo
Ja, ergste is als het tijdens vasten gebeurt

31-08-2011, 12:32

Citaat door Sfinks:
Als ik eerlijk mag zijn, geloof ik niet in therapie noch in psychobabble. Sterker nog ik weet precies waar wanneer en hoe het mis is gegaan, ik heb daar geen shrink voor nodig die me alleen maar zal irriteren en vervelen. Ik weet alleen dat ik te redden ben door Allah swt en het liefst van al zou ik hier ayaats, daliel willen terug lezen.
Als je het precies allemaal weet wat je moet doen, waarom deze topic dan met je specifieke vraagstelling?

31-08-2011, 12:34

Citaat door mmokrooo:
Ja, ergste is als het tijdens vasten gebeurt


Zwijg me erover, ik ben nog NOOIT agressief geweest en juist tijdens de Ramadan wel


Citaat door JETLI:
Als je het precies allemaal weet wat je moet doen, waarom deze topic dan met je specifieke vraagstelling?
Zoals je uit mijn stukje kunt halen, heb ik het zelf niet in de hand. Het is heus niet omdat je een zekere zelfkennis bezit, dat dit de oplossing zal bieden voor al je problemen.

Daliel bezit je overigens nooit genoeg van.

31-08-2011, 12:35
Zorg voor een uitlaatklep, schrijf bijvoorbeeld dingen van je af of zorg voor het legen van je hoofd door te sporten. Op die manier zorg je ervoor dat dingen zich niet opstapelen. Daarnaast is het misschien een idee om eerst goed na te denken en je woorden zorgvuldig te kiezen voor je ergens iets van zegt. Iemand terecht wijzen is soms nodig, maar het is de manier waarop je dat doet wat verschil uitmaakt. Voor de rest zou ik mensen die willens en wetens elke keer een aanval op jou als persoon uitvoeren gewoon negeren of nog beter (indien mogelijk) uit je leven weren...

31-08-2011, 12:35
Bedoel je dat je verbitterd bent en overal cynisch tegen aan kijkt?

31-08-2011, 12:36
Jij sport toch heel veel?
Nog steeds?

31-08-2011, 12:42

Citaat door maaltje:
Zorg voor een uitlaatklep, schrijf bijvoorbeeld dingen van je af of zorg voor het legen van je hoofd door te sporten. Op die manier zorg je ervoor dat dingen zich niet opstapelen. Daarnaast is het misschien een idee om eerst goed na te denken en je woorden zorgvuldig te kiezen voor je ergens iets van zegt. Iemand terecht wijzen is soms nodig, maar het is de manier waarop je dat doet wat verschil uitmaakt. Voor de rest zou ik mensen die willens en wetens elke keer een aanval op jou als persoon uitvoeren gewoon negeren of nog beter (indien mogelijk) uit je leven weren...


Ik zie het al voor me: 'Lieve Dagboek, vandaag ben ik weer een opperheks geweest. Ik schaam me..." Ik voel de depri-emoties al opkomen, want spijt voel ik nl altijd.

Als ik mijn tong eens in bedwang kon houden,dan was ik al een hele eind verder. Ben trouwens ook paranoïa as hell, heb het gevoel dat iedereen tegen mij is gekeerd en ik mezelf tegen iedereen moet weren. Echt duivelse gedachtes...

Mss heb ik gewoon nood aan vakantie? Heb het al langer dan vijf jaar niet gehad, zou dat ook een reden kunnen zijn?


Citaat door Surfster:
Bedoel je dat je verbitterd bent en overal cynisch tegen aan kijkt?


Verbitterd is het juiste woord en dat voor zo'n jong iemand


Citaat door Surfster:
Jij sport toch heel veel?
Nog steeds?
Heb al een aantal weken niet gesport, was idd van plan om dat aan te pakken alleen weet ik nu al dat fitness, spinning... niet zal helpen. Ik wil op vechtsport gaan en dit is de innerlijk woede aan het woord

Trouwens wat vond jij van bootcamp? Heb hier een militaire traningsprogramma gevonden in de buurt, wat mij ook aanspreekt. Wilde er normaal allang aan begonnen, maar met de zomer en ramadan...

31-08-2011, 12:45



Citaat door Sfinks:
Als ik eerlijk mag zijn, geloof ik niet in therapie noch in psychobabble. Sterker nog ik weet precies waar wanneer en hoe het mis is gegaan, ik heb daar geen shrink voor nodig die me alleen maar zal irriteren en vervelen. Ik weet alleen dat ik te redden ben door Allah swt en het liefst van al zou ik hier ayaats, daliel willen terug lezen.
ik dacht dat ik gek was als ik dat zei. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

31-08-2011, 12:46
en toch is het het beste om er met iemand erover te praten iemand die afzijdig is en die het misschien vanuit een ander punt kan zien waar jij denkt dat het helemaal niet in die richting te vinden is.
en schrijf alles van je af, wat je voelt en denkt schrijf dat op misschien helpt het.

31-08-2011, 12:48
Ik herken dat wel, ben ook zo cynisch als de pest. Bij mij komt dat echter niet doordat ik zelf nare ervaringen heb maar omdat ik van mezelf gewoon zwartgallig ben, maar ook om wat ik dagelijks op nieuws zie, wat ik om mij heen zie gebeuren, etc. Ik heb de mensheid eigenlijk een beetje opgegeven. Soms zou ik wel wat positiever in het leven willen staan. Maar the thing is, ik word er iedere dag aan herinnerd dat het terecht is dat ik geen hoge pet op heb van het humanvolk.

Pagina's : [1] 2 3 4 5