Bekijk volle/desktop versie : Islamitisch leven



Pagina's : [1] 2 3 4 5

29-08-2011, 23:41
Salaamoe alaikoem dames,

Kunnen jullie zo islamitisch mogelijk leven? En dan bedoel ik zonder tv, zonder internet, niqaab dragen, je man gehoorzamen binnen de grenzen van de islaam, niet werken etc. Zouden jullie dit aan kunnen? Wil graag de meningen horen.

29-08-2011, 23:45


ja ik zou dat kunnen alleen ghimaar vind ik nog moeilijk derest doe ik al.
tv en muziek zijn er enkel om mensen niet te laten nadenken net zoals een druk leven wat draait om werken van sochtend vroeg tot savonds laat om ze vervolgens op de bank te laten ploffen in de avond en dan weer het bed in te duiken.
wanneer een hele mensenmassa niet nadenkt heb je controle over ze.

daarom is de islam ook zo belangrijk om aan vast te houden overal zit de wijsheid van Allah swt achter.

29-08-2011, 23:45
insha Allah

als de man genoeg verdient om zijn gezin te onderhouden
dan heb ik het niet over een luxe leventje maar genoeg een redelijk leven te kunnen leiden

29-08-2011, 23:50
tv en internet lijkt voor mij echt onmogelijk. Vooral in deze tijd.
Ik probeer me aan de regels van de islaam te houden, maar dit gaat niet altijd even makkelijk. Qua werken, zal ik daar geen moeite mee hebben als mijn man genoeg verdiend later om ons gezin te onderhouden inschAllaah. Mijn diploma's heb ik dan toch op zak, daar gaat het uiteindelijk om.

29-08-2011, 23:53


Dat zijn positieve reacties masha Allah. Ikzelf weet het niet, het is een uitdaging en als mijn man dat zou eisen dan zou ik het wel doen maar of ik ervoor slaag? Ik weet het niet, tv en internet is moeilijk om zonder te leven. Wat doe je dan de rest van de dag na huishouding etc.?

30-08-2011, 00:07

Citaat door nador_mocrolady:
Dat zijn positieve reacties masha Allah. Ikzelf weet het niet, het is een uitdaging en als mijn man dat zou eisen dan zou ik het wel doen maar of ik ervoor slaag? Ik weet het niet, tv en internet is moeilijk om zonder te leven. Wat doe je dan de rest van de dag na huishouding etc.?
ja heel moeilijk inderdaad!!

30-08-2011, 00:08

Citaat door nador_mocrolady:
Dat zijn positieve reacties masha Allah. Ikzelf weet het niet, het is een uitdaging en als mijn man dat zou eisen dan zou ik het wel doen maar of ik ervoor slaag? Ik weet het niet, tv en internet is moeilijk om zonder te leven. Wat doe je dan de rest van de dag na huishouding etc.?
dit doe je niet omdat je man het eist maar omdat je het zelf wilt omwille van Allah
tv kijk ik nauwelijks alleen nieuws en sommige programmas maar die kunt je ook terugkijken op internet
internet zou ik niet zonder kunnen want je kunt veel kennis opdoen over de islam en praktische zaken regelen waardoor je niet de deur uithoeft of te bellen

buiten het huishouden kun je je bezighouden met je kinderen en met kennis opdoen over de islam
arabische leren als je dit nog niet kunt en dit ook onderwijzen aan je kinderen

leuke dingen met je kinderen doen en eventueel lezingen bezoeken en cursussen

het zal in het begin moeilijker zijn omdat je het gewend bent maar het zal je uiteindelijk een gevoel van rust geven

30-08-2011, 00:16
Islam beleven is wel meer dan jezelf van de dingen die jij opnoemt onthouden. Internet en tv kun je ook nuttig gebruiken. Steek energie in het zuiveren van jezelf en je hart vullen met imaan en godsvrees.

30-08-2011, 00:25

Citaat door moslimaatjuh09:
dit doe je niet omdat je man het eist maar omdat je het zelf wilt omwille van Allah
tv kijk ik nauwelijks alleen nieuws en sommige programmas maar die kunt je ook terugkijken op internet
internet zou ik niet zonder kunnen want je kunt veel kennis opdoen over de islam en praktische zaken regelen waardoor je niet de deur uithoeft of te bellen

buiten het huishouden kun je je bezighouden met je kinderen en met kennis opdoen over de islam
arabische leren als je dit nog niet kunt en dit ook onderwijzen aan je kinderen

leuke dingen met je kinderen doen en eventueel lezingen bezoeken en cursussen

het zal in het begin moeilijker zijn omdat je het gewend bent maar het zal je uiteindelijk een gevoel van rust geven
Je hebt gelijk dat je dat omwille van Allah moet doen. Maar persoonlijk is tv en internet niet zo erg mits je weet wat je ermee doet. Tv is voor nieuws of discovery channel bijvoorbeeld en internet dingen opzoeken. En voor de rest is zo goed mogelijk islamitisch leven bi Idni Allah

30-08-2011, 00:26

Citaat door Ghaniyah-:
Islam beleven is wel meer dan jezelf van de dingen die jij opnoemt onthouden. Internet en tv kun je ook nuttig gebruiken. Steek energie in het zuiveren van jezelf en je hart vullen met imaan en godsvrees.
Juist ja, je innerlijk moet gezuiverd zijn en dat kan ook met tv en internet thuis. Je moet vrees hebben omwille van Allah en niet die dingen doen omdat je man dat van je eist (niet dat ik een man heb)

30-08-2011, 00:27

Citaat door Alhamdoulilah-:
ja heel moeilijk inderdaad!!
Ja, vind ik ook.

30-08-2011, 00:29
TS ben je net begonnen met praktiseren?

30-08-2011, 00:32



Citaat door nador_mocrolady:
Je hebt gelijk dat je dat omwille van Allah moet doen. Maar persoonlijk is tv en internet niet zo erg mits je weet wat je ermee doet. Tv is voor nieuws of discovery channel bijvoorbeeld en internet dingen opzoeken. En voor de rest is zo goed mogelijk islamitisch leven bi Idni Allah
tv kan je kinderen heel erg beinvloeden
als je kinderen laat dan hangen ze de hele dag voor dat ding
mijn kids kijken nu geen tv meer waardoor ze zich op andere manieren gaan bezighouden zoals lezen over de islam en spelletjes doen
ze hebben een leuk spel junior qoraancompetie waarmee ze kennis opdoen en waar ze hun tijd nuttig mee besteden
ook hebben ze een basisschool spel waarmee ze kennis kunnen opdoen over de lesstof op school
tegenwoordig is er bijna alleen maar troep op de tv incl discoverychannel ed waar ze jou en je kids hun evolutietheorie willen opdringen

je moet echt goed in de gaten houden waar je je kinderen naar laat kijken

30-08-2011, 00:40

Citaat door niesj:
TS ben je net begonnen met praktiseren?
Nee, was vorig jaar al begonnen maar wat ik hierboven had opgenoemd doe ik niet allemaal. Het ging mij meer om de dames die getrouwd zijn en al die dingen niet meer doen. Dan is het wat makkelijker. (vind ik)

30-08-2011, 00:41

Citaat door moslimaatjuh09:
tv kan je kinderen heel erg beinvloeden
als je kinderen laat dan hangen ze de hele dag voor dat ding
mijn kids kijken nu geen tv meer waardoor ze zich op andere manieren gaan bezighouden zoals lezen over de islam en spelletjes doen
ze hebben een leuk spel junior qoraancompetie waarmee ze kennis opdoen en waar ze hun tijd nuttig mee besteden
ook hebben ze een basisschool spel waarmee ze kennis kunnen opdoen over de lesstof op school
tegenwoordig is er bijna alleen maar troep op de tv incl discoverychannel ed waar ze jou en je kids hun evolutietheorie willen opdringen

je moet echt goed in de gaten houden waar je je kinderen naar laat kijken
Zover ben ik nog niet in mijn eentje, is best wel moeilijker dan ik dacht dat het zou zijn. Vooral met de opvoeding als gescheiden vrouw. Maar alhamdoelillah.

Waar kan ik die islaamspelletjes vinden? Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden, is dat niet een beetje te vroeg om hem kennis te laten opdoen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5