Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Afvallen na de Ramadan



28-08-2011, 23:47
Hallo dames ( en heren),
Na de Ramadan wil ik graag beginnen met afvallen. Ik wil tussen de vijf en vijftien kilo afvallen ( dus meer dan vijf kilo afvallen en niet meer dan vijftien kilo afvallen) Maar de probleem is ik zou niet weten hoe daarom vraag ik jullie advies hiervoor. Ik heb hiervoor niet echt een tijdlimiet ofzo . Dus wat zou ik kunnen gebruiken en wat zouden jullie me aanraden om te eten (of niet) zodat ik kan afvallen. Ik heb niks tegen het gebruik van middelen ofzo ( Ik heb zoiets nooit eerder gebruikt) zolang het maar niet schadelijk is voor mijn gezondheid en niet al te duur. Als jullie nog iets moeten weten om me te helpen kan je het me hier vragen en alle tips/adviezen zijn welkom.

Ik stel dit heel erg op prijs anderen die hiermee ook zitten kunnen ook gewoon reageren! Het is fijn om te weten dat je niet de enige bent die met deze dillema zit

28-08-2011, 23:58


Ik wil incha'Allaah ook na de ramadan beginnen, meer bewegen en minder eten

29-08-2011, 00:13
Ik eet superweinig en als ik veel beweeg het is heel erg ik val er echt niet vanaf dus ik dacht misschien ligt het aan iets wat ik eet ofzo of iemand tips heeft zodat het me toch lukt om af te vallen. Ik val heel moeizaam af

29-08-2011, 01:53
ik begin ook na de ramadan inshallah.

29-08-2011, 02:25


Vaak kleine porties eten, zodat je stofwisseling blijft werken. Dus hoe minder je eet, hoe trager je stofwisseling gaat werken. Bewegen kan er ook voor zorgen dat je stofwisseling sneller werkt. Je kan misschien ook volgens de actieve voedingsdriehoek eten? In het begin zal je veel afvallen, maar als je blijft doorgaan met deze manier van eten zal je na een tijdje een halve kilo per week afvallen. Ik raad je deze manier aan, want je zal hierdoor normaal gezien geen jojo-effect krijgen.

29-08-2011, 20:02

Citaat door pallas:
Hallo dames ( en heren),
Na de Ramadan wil ik graag beginnen met afvallen. Ik wil tussen de vijf en vijftien kilo afvallen ( dus meer dan vijf kilo afvallen en niet meer dan vijftien kilo afvallen) Maar de probleem is ik zou niet weten hoe daarom vraag ik jullie advies hiervoor. Ik heb hiervoor niet echt een tijdlimiet ofzo . Dus wat zou ik kunnen gebruiken en wat zouden jullie me aanraden om te eten (of niet) zodat ik kan afvallen. Ik heb niks tegen het gebruik van middelen ofzo ( Ik heb zoiets nooit eerder gebruikt) zolang het maar niet schadelijk is voor mijn gezondheid en niet al te duur. Als jullie nog iets moeten weten om me te helpen kan je het me hier vragen en alle tips/adviezen zijn welkom.

Ik stel dit heel erg op prijs anderen die hiermee ook zitten kunnen ook gewoon reageren! Het is fijn om te weten dat je niet de enige bent die met deze dillema zit
waarom tussen de 5 en 15 kg?

29-08-2011, 20:48
ik doe mee!!

ik heb nu geleerd minder te eten hoop dat ik het zo kan volhouden