Bekijk volle/desktop versie : Kip of Kipfilet Bestilla



28-08-2011, 16:49
Hej dames,
Effe een vraagje: Maakt het wat uit of je kipfilet gebruikt voor je bastilla of een hele kip??
Ik wil kleine kipbastilla maken en heb kipfilet in huis.
Thnx

28-08-2011, 16:51


Dan wordt het wel droog denk ik, ik maak het altijd met een hele kip als ik weinig maak doe ik een halve kip. maar misschien iemand die het beter weet dus ik UPP met je mee

28-08-2011, 17:05
Thanx. Ja dat was ook het enige waar ik aan kon denken, dat het droog word. Maar vroeg me af of iemand het weleens met kipfilet heeft gemaakt. Maak het normaal met een kip maar heb nu alleen kipfilet in huis.

28-08-2011, 17:15
Ik heb ze toevallig eergister gemaakt voor mn bezoek en het was n succes. ik heb zelf gewoon 1 kilo kipfilet gebruikt omdat dat veeeeel makkelijker is dan die kip ontbotten. Het is precies dezelfde bereiding als met gewone kip. Je snijdt de kipfilet in niet al te grote stukken en dan gaar je die samen met de ui mengsel. Nao ongeveer 40 minuten haal je de kipfilet stukken eruit en nadat de stukken zijn afgekoeld kan je de kipfilet heel makkelijk los maken. Dus de kipfilet NIET snijden maar losmaken met je vingers.

Succes

28-08-2011, 17:47


Thanx meid. Ga dat dan ook doen. Hoop dat het lukt. Heb je trouwens ook kleine gemaakt? Nog tips voor hoe je ze goed vast laat zitten en dat ze er mooi uit zien? En heb je ronde gemaakt? Hoe heb je ze rond gekregen?
;/