Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Teveel afgevallen binnen korte tijd..



Pagina's : [1] 2

28-08-2011, 01:21
Ladies, Gentlemen,

Ik ben in vier weken, 6 kilo kwijt geraakt zonder dat ik dat wilde.. Ik word er langzamerhand gek van. Ik hoor van iedereen maar weer dat ik 'o zo mager ben' en 'o zoveel ben afgevallen'. Ik heb liever dat ik hoor dat ik dikker ben geworden, echt waar. En dames die wat voller zijn. Please, be proud. Wees blij dat je wat vlees aan je zelf hebt hangen, want zo'n dun/slank sprietje, tja.. Mijn mening: het voelt zo ongezond. Klinkt heel gek, maar ik voel me ook niet gezond of zo..


Ik weet echt niet wat ik hier aan kan doen. Ik eet echt goed, ook voldoende callorieen en koolhydraten. Mijn vitamine B is gewoon perfect zei de dokter ook..

Ik word echt gek. Iets waardoor ik sneller kan bijkomen? Het liefst geen pillen.. (Ik heb al veel pasta en brood gegeten. I know, veel calorierijk voedsel, maar dat helpt ook niet..)

Alvast bedankt!

28-08-2011, 01:42


Heeft niemand ook tips? Ik zie dat de topic ruim 15 keer bekeken is..

28-08-2011, 01:52
Eet veel chocolade, bom vol calorieen

28-08-2011, 02:40
ik denk dat je het beste naar je huisarts kan gaan.
je zegt zelf dat je voldoende calorieen binnenkrijgt maar dat je toch afvalt.
er moet een verklaring voor zijn.

29-08-2011, 01:08



Citaat door ijs-prinses17:
Eet veel chocolade, bom vol calorieen


Ik doe niets anders!




Citaat door FATIMAZOHRA85:
ik denk dat je het beste naar je huisarts kan gaan.
je zegt zelf dat je voldoende calorieen binnenkrijgt maar dat je toch afvalt.
er moet een verklaring voor zijn.
Ben ik al geweest. Die zei misschien dat het te maken heeft met m'n schildklier. Maar dan nog. Kan je er dan niets tegen doen?

29-08-2011, 02:33
Ik zou geen ongezonde troep eten om aan te komen. Dit kan een gewoonte worden, zodat je er later niet mee kan stoppen. Het is niet dat je niet dik wordt van chocolade dat je er veel van moet eten. Je krijgt er namelijk gezondheidsproblemen van. Om te beginnen raad ik je aan om de 2 uur te eten ( dit heeft men oude leerkracht, die ook diëtiste is, ooit eens gezegd. Ook zou ik veel noten eten, zit boordevol eiwitten en gezonde vetten. Vette vis, als je dat lust en dergelijke. olie in plaats van boter gebruiken, olie = 100% vet terwijl dat er in normale boter 80% vet zit en 20% vocht. Olie is ook gezonder. Je kan op internet veel gezonde vette producten terug vinden, die je zullen helpen om gezond bij te komen. Insha allah zal het je lukken.

30-08-2011, 02:11

Citaat door Yasmina_x:
Ik zou geen ongezonde troep eten om aan te komen. Dit kan een gewoonte worden, zodat je er later niet mee kan stoppen. Het is niet dat je niet dik wordt van chocolade dat je er veel van moet eten. Je krijgt er namelijk gezondheidsproblemen van. Om te beginnen raad ik je aan om de 2 uur te eten ( dit heeft men oude leerkracht, die ook diëtiste is, ooit eens gezegd. Ook zou ik veel noten eten, zit boordevol eiwitten en gezonde vetten. Vette vis, als je dat lust en dergelijke. olie in plaats van boter gebruiken, olie = 100% vet terwijl dat er in normale boter 80% vet zit en 20% vocht. Olie is ook gezonder. Je kan op internet veel gezonde vette producten terug vinden, die je zullen helpen om gezond bij te komen. Insha allah zal het je lukken.
Allereerst bedank ik je voor je reactie. Het is zeer informatief.

Het enige wat ik erbij kan zeggen: dit heb ik al geprobeerd. Olie i.p.v. boter. Heel veel pasta, koolhydraten. Nootjes ook heeeeel veel. Ik merk echt geen enkel verschil. Ik blijf afvallen.

Toch bedankt voor je reactie, lieverd. Ik zal die tip van om de twee uur eten, zeker proberen.. Als het me lukt. Shokran.

31-08-2011, 00:52
Heb je al van bijvoedingen gehoord? Dat zijn drankjes, puddings en dergelijke met een hoog calorie-gehalte. In België kan je ze halen bij een dieetwinkel of bij de apotheek. Als dat allemaal niet lukt, kan je best langs de huisarts, het kan zijn dat je schildklier te snel werkt of dat je een parasiet hebt...

Groetjes Yasmina_x

01-09-2011, 16:24
ik had een klasgenoot die het zelfde probleem had met schildklieren. het enigste wat helpt is niet ongezond eten maar gezond eten met groenten werd ze dikker!!!

04-09-2011, 13:13
Ga naar de dokter en vraag de dokter om nog eens bloed te prikken en je schildklier te laten testen. Als deze te snel werkt val je veel al eet je drie keer zoveel als je normaal doet. Ik had namelijk precies hetzelfde,en als het aan je schildklier ligt is er zeker wel wat aan te doen. Je word dan doorverwezen naar een internist en krijgt medicatie. Heb je ook nog andere klachten? snel vermoeid,hartkloppingen,koude handen?

ghair inshaAllah

05-09-2011, 00:11
Dank je wel ladies voor het reageren.

Ik heb mijn bloed al laten prikken en heb inderdaad een te snel werkende schildklier.. Juist door die medicatie, val ik heel veel af, heb ik het gevoel. Ik wilde eerst stoppen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik doe het rustig aan. Ik moet ook niet zo overhaasten. Ik verwacht ook echt dat ik in een week resultaat zie. Maar helaas. In elk geval bedankt allemaal voor jullie goede advies.

En de tip over die pudding enzo: I TRIED! Anyway; thanks!

05-09-2011, 08:53

Citaat door AiVD_:
Ik doe niets anders!





Ben ik al geweest. Die zei misschien dat het te maken heeft met m'n schildklier. Maar dan nog. Kan je er dan niets tegen doen?
Als het met je schildklier te maken heeft dan moet hij jou daarop testen.
En als het zo is kan je daar pillen voor krijgen en kan je met de wil van ALlah swt volledig genezen.

Mijn zus heeft hier meer als 5 jaren pillen voor geslikt.
Zij viel ook van de ene op de andere dag kilo`s af.
En sinds een paar maanden hamdolilah is ze volledig gezond verklaard en hoeft ze niks meer te slikken.

Dus ga naar je huisarts en laat jou daarop testen.

05-09-2011, 18:28


Drink veel melk!
Het hielp ook bij mezelf.
2/3 glazen per dag is genoeg.
Veel succes meid!

06-09-2011, 23:55

Citaat door OumSalim:
Als het met je schildklier te maken heeft dan moet hij jou daarop testen.
En als het zo is kan je daar pillen voor krijgen en kan je met de wil van ALlah swt volledig genezen.

Mijn zus heeft hier meer als 5 jaren pillen voor geslikt.
Zij viel ook van de ene op de andere dag kilo`s af.
En sinds een paar maanden hamdolilah is ze volledig gezond verklaard en hoeft ze niks meer te slikken.

Dus ga naar je huisarts en laat jou daarop testen.


Wauw. Alhamdoulilah. Ben blij voor je zus..

Ik zal morgenochtend meteen bellen voor een afspraak. Dank je wel lieverd.

Citaat door Mileila_moslima:
Drink veel melk!
Het hielp ook bij mezelf.
2/3 glazen per dag is genoeg.
Veel succes meid!
Dank je wel. Ik ben toevallig sinds gister begonnen met elke dag in ieder geval een halve liter pak te drinken.. Als dat me niet lukt, doe ik weleens gewoon een milkshake.. Ik heb denk ik ook geduld nodig, ik verwacht ook echt dat ik morgen resultaat zie.

Shokran bezaf cutie.

07-09-2011, 17:03

Citaat door AiVD_:
Wauw. Alhamdoulilah. Ben blij voor je zus..

Ik zal morgenochtend meteen bellen voor een afspraak. Dank je wel lieverd.


Dank je wel. Ik ben toevallig sinds gister begonnen met elke dag in ieder geval een halve liter pak te drinken.. Als dat me niet lukt, doe ik weleens gewoon een milkshake.. Ik heb denk ik ook geduld nodig, ik verwacht ook echt dat ik morgen resultaat zie.

Shokran bezaf cutie.
Wat goed van je!
Het komt insha'allah allemaal goed,alleen je zegt het zelf ook geduld is erg belangrijk.


Pagina's : [1] 2